Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavaperhe kävi kylässä, puheenaiheena pelkästään lapset

Vierailija
03.08.2018 |

Kun tuttavaperhe lähti, mieheni ensimmäinen kommentti oven sulkeutumisen jälkeen oli "voi jumalauta, 4 tuntia pelkkää lapsista puhumista". Ja sitähän se oli, kävivät läpi kaikkien kolmen lapsensa luonteenpiirteet, päiväkotiasiat, kouluasiat, kaverisuhteet (omat lapset hyviä, muiden huonostikäyttäytyviä), mitä kukin lapsi tykkää syödä ja mistä ruuista ei pidä, lasten harrastuksiin liittyvät asiat, ym. ym. Ja kaikissa puheissa oli ytimenä, kuinka heidän lapset ovat hyviä ja fiksuja ja muiden huonokäytöksisiä ja epä-älykkäitä.

Miten ihmiset eivät osaa puhua muusta kuin lapsista! Ahdistavaa!

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette tekin miehesi kanssa oikein nyhveröitä, jos ette saa suutanne suki, vaan istutte vaan nyökyttelemässä... Eikö tullut mieleen, että sinä voisit vaikka toimia puheenjohtajana ja viedä asia muihin aiheisiin? Yritittekö edes? Tottakai nyt kirjoitat, että yrititte, mutta enpä usko. Peilistä voi katsoa syypään.

Öö? Mun eräs sukulaiseni puhuu aina pelkästä lapsenlapsestaan. Kehuu ja ylistää, näyttää videoita että katso kuinka todella hienosti ostaa heittää jo palloa, siis todella taitava lapsi! Ja videolla näkyy kun 3-vuotias viskoo palloa ihan samalla tavalla kun ikätoverinsa. Minä aina hetken ystävällisesti kuuntelen ja hymyilen, yritän vaihtaa puheenaihetta, onnistunkin välillä, mutta jotenkin tämä tyyppi aina palaa takaisin kertomaan tuosta lapsenlapsestaan. Ihan kamalan rasittavaa. Että ei kyllä valitettavasti kaikkien kohdalla auta tuo aiheen vaihtaminenkaan. Sitä taas en koe kohteliaaksi, että sanoisin hänelle "voisitko nyt oikeasti lopettaa sen jauhemisen siitä lapsesta, minua ei kiinnosta kuunnella koko ajan jaarittelua sen lapsen tekemisistä".

Ööö? Itsehän kaveeraat tyypin kanssa. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
22/54 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette tekin miehesi kanssa oikein nyhveröitä, jos ette saa suutanne suki, vaan istutte vaan nyökyttelemässä... Eikö tullut mieleen, että sinä voisit vaikka toimia puheenjohtajana ja viedä asia muihin aiheisiin? Yritittekö edes? Tottakai nyt kirjoitat, että yrititte, mutta enpä usko. Peilistä voi katsoa syypään.

Kyllä, aivan selkeästi ap:n vika, että heidän vieraansa pälpättivät vai lapsistaan, eivätkö ymmärtäneet virittää keskustelua yhtään mistään muista aiheista tai kysellä ap:n kuulumisia esimerkiksi. Aivan täysin ap:n vika, tietenkin. Hupsua ajatella mitään muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö? Mun eräs sukulaiseni puhuu aina pelkästä lapsenlapsestaan. Kehuu ja ylistää, näyttää videoita että katso kuinka todella hienosti ostaa heittää jo palloa, siis todella taitava lapsi! Ja videolla näkyy kun 3-vuotias viskoo palloa ihan samalla tavalla kun ikätoverinsa. Minä aina hetken ystävällisesti kuuntelen ja hymyilen, yritän vaihtaa puheenaihetta, onnistunkin välillä, mutta jotenkin tämä tyyppi aina palaa takaisin kertomaan tuosta lapsenlapsestaan. Ihan kamalan rasittavaa. Että ei kyllä valitettavasti kaikkien kohdalla auta tuo aiheen vaihtaminenkaan. Sitä taas en koe kohteliaaksi, että sanoisin hänelle "voisitko nyt oikeasti lopettaa sen jauhemisen siitä lapsesta, minua ei kiinnosta kuunnella koko ajan jaarittelua sen lapsen tekemisistä".

Öööö? Kaveeraan tosiaan sukulaisen kanssa. True story bro.

Vierailija
24/54 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisia taitoja vailla ovat tällaiset ihmiset. Puhutaan vain asiasta, joka on itseä lähellä, itselle tuttu ja helppo puheenaihe. Ei ymmärretä, eikä viitsitä nähdä vaivaa niin, että keskustelusta tulisi sellainen, että kaikki voisivat siihen osallistua ja kertoa omia kokenuksiaan ja näkemyksiään. Kyllähän jutunaiheita varmasti on kaikilla, ainakin kesäisin, kun koetaan muutenkin enemmän. Voi puhua lomasuunnitelmista tai työasioistakin jotain, jos haluaa tai ihan vain ajankohtaisista, mitä maailmalla on tapahtunut. Tämän varmasti kaikki tietää, mutta sosiaalinen ja tilanneäly jos puuttuu, niin silloin keskustelu kapeutuu vain jostakin yhdestä, omasta asiasta puhumiseksi. Minusta tuossa kannattaa vain lähteä puhumaan muista asioista ja jos jutut kääntyy kuitenkin aina niihin omiin lapsiin, niin sitten voi ihan kysyä, että no mitäs sinulle kuuluu, oletko vielä käynyt joogassa, tms.

Vierailija
25/54 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun sisko vetoo aina että ei voida tehdä jotai tiettyjä juttuja koska heillä lapsi? edes lautapeli ilta ei mukamas onnistu, sitten ykskaks voikin lähteä viikonlopuksi serkun häihin ulkomaille ja lapsi hoitoon isoäidille, isoäiti on eläkkeellä ja ottaa mieluusti hoitoon, tätäkö ei voi sitten useemmin hyödyntää?

kyllä me on aina aiemmin edes joulusin kyetty pelaan lautapelei porukalla mikä nyt on mahdottomuus ja kyseessä olisi riski joka kyllä vaatii useemman tunnin

tottakai me pelataan lapsillekkin sopivia pelejä, mutta välillä haluis niitä vaativampiakin aikuisille suunnattuja

Vierailija
26/54 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekkin se vain on elämässä ainut ylpeyden aihe :)

Minä olen erittäin ylpeä koreasta asemastani työelämässä, silti en puhu siitä.

Miksi kaikki sosiaalinen kanssakäyminen pitäisi olla kilpailua paremmuudesta muihin nähden, millä tahansa elämänalueella?

Koreasta asemasta... oletko joulukuusen tähti :D Vai Pohjois-Korean valtiosihteeri..

Hauska typo. 

Vierailija
27/54 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekkin se vain on elämässä ainut ylpeyden aihe :)

Minä olen erittäin ylpeä koreasta asemastani työelämässä, silti en puhu siitä.

Miksi kaikki sosiaalinen kanssakäyminen pitäisi olla kilpailua paremmuudesta muihin nähden, millä tahansa elämänalueella?

Oletko koreassa asemassa Koreassa? Kummassa?

Vierailija
28/54 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, se oli taas kyläreissu Porvoossa.

Vierailija
29/54 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööö? Kaveeraan tosiaan sukulaisen kanssa. True story bro.

Minä en, parempaakin tekemistä löytyy.

Vierailija
30/54 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

m85 kirjoitti:

minun sisko vetoo aina että ei voida tehdä jotai tiettyjä juttuja koska heillä lapsi? edes lautapeli ilta ei mukamas onnistu, sitten ykskaks voikin lähteä viikonlopuksi serkun häihin ulkomaille ja lapsi hoitoon isoäidille, isoäiti on eläkkeellä ja ottaa mieluusti hoitoon, tätäkö ei voi sitten useemmin hyödyntää?

kyllä me on aina aiemmin edes joulusin kyetty pelaan lautapelei porukalla mikä nyt on mahdottomuus ja kyseessä olisi riski joka kyllä vaatii useemman tunnin

tottakai me pelataan lapsillekkin sopivia pelejä, mutta välillä haluis niitä vaativampiakin aikuisille suunnattuja

Etkö tajua, että sinun seurasi ei ole siskosi mielestä hyvää ajanvietettä?

Vierailija
31/54 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuttu joka puhuu vain omista lapsistaan. Yritän väliin sanoa jotain omasta elämästäni tai ylipäätään jotain mut vastaus on "mmm..." ja puhe menee kiireesti takaisin hänen lapsiin. Puhekoneen kanssa on mahdoton keksiä puheenaiheita kun toinen puhuu tasan mistä haluaa ja ei tartu sellaisiin mitkä ei kiinnosta (=ei liity häneen ja hänen lapsiin)

Vierailija
32/54 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsintä ikinä. Ja surullista. Lasten kautta eläjät.

Vierailija
33/54 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tuttavaperhe lähti, mieheni ensimmäinen kommentti oven sulkeutumisen jälkeen oli "voi jumalauta, 4 tuntia pelkkää lapsista puhumista". Ja sitähän se oli, kävivät läpi kaikkien kolmen lapsensa luonteenpiirteet, päiväkotiasiat, kouluasiat, kaverisuhteet (omat lapset hyviä, muiden huonostikäyttäytyviä), mitä kukin lapsi tykkää syödä ja mistä ruuista ei pidä, lasten harrastuksiin liittyvät asiat, ym. ym. Ja kaikissa puheissa oli ytimenä, kuinka heidän lapset ovat hyviä ja fiksuja ja muiden huonokäytöksisiä ja epä-älykkäitä.

Miten ihmiset eivät osaa puhua muusta kuin lapsista! Ahdistavaa!

Etkö miehesi kanssa osaa vaihtaa puheenaihetta? Istutte passiivisina kuuntelijoina?

Vierailija
34/54 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hävetti ja nauratti kun oma mieheni kyllästyi tuttupariskunnan lapsijauhantaan, oltiin terassilla, ja he olivat kovasti kyselleet myös meidän lisääntymisasioista - ei ei ei kannata kysellä - niin mieheni kurtisti kulmiaan ja kysyi lapset, lapset.. onko ne niitä pieniä ihmisiä, joiden pää on todella iso suhteessa heidän vartaloon? Ja lähti sitten hakemaan meille tuopit, ja minä jäin tyrmistyneiden tuttujen kanssa pöytään kiemurtelemaan.

Vierailija
35/54 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäidit ei osaa puhua muusta kuin lapsistaan. Eräs tuttavani jauhaa aikuisten lastensa tekemisiä ja odottaa hulluna lastenlapsia syntyväksi, menis edes töihin niin saisi muuta sisältöä elämäänsä.

Vierailija
36/54 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua hävetti ja nauratti kun oma mieheni kyllästyi tuttupariskunnan lapsijauhantaan, oltiin terassilla, ja he olivat kovasti kyselleet myös meidän lisääntymisasioista - ei ei ei kannata kysellä - niin mieheni kurtisti kulmiaan ja kysyi lapset, lapset.. onko ne niitä pieniä ihmisiä, joiden pää on todella iso suhteessa heidän vartaloon? Ja lähti sitten hakemaan meille tuopit, ja minä jäin tyrmistyneiden tuttujen kanssa pöytään kiemurtelemaan.

Ja koko baari nousi seisomaan ja taputti.

Vierailija
37/54 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä joillakin oikeasti niin paljon joutavaa vapaa-aikaa, että laitatte sitä tuntikausia ihmisiin, joista ette pidä? Jos kyläilyistä saisi rahaa, niin se olisi eri juttu ja kuuluisi työn kanssa samaan kategoriaan, mutta muuten en ymmärrä. Oli sukulaisia tai mitä tahansa, niin ainakin minun vapaa-aikani on arvokasta.

Vierailija
38/54 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten kyennyt aihetta vaihtamaan? Tai sanomaan jossain välissä, että puhuttaisko jostain muusta? 

Vierailija
39/54 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä joillakin oikeasti niin paljon joutavaa vapaa-aikaa, että laitatte sitä tuntikausia ihmisiin, joista ette pidä? Jos kyläilyistä saisi rahaa, niin se olisi eri juttu ja kuuluisi työn kanssa samaan kategoriaan, mutta muuten en ymmärrä. Oli sukulaisia tai mitä tahansa, niin ainakin minun vapaa-aikani on arvokasta.

Mistä nämä ihmiset sitten valittaisi? Pakko nähdä niitä ärsyttäviä lapsellisia "ystäviä", jotta saisi sitten nimettömänä täällä itkeä.

Vierailija
40/54 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä nämä ihmiset sitten valittaisi? Pakko nähdä niitä ärsyttäviä lapsellisia "ystäviä", jotta saisi sitten nimettömänä täällä itkeä.

En minäkään ymmärrä tosiaan miten niin on pakko nähdä typeryksiä... Ei minulla ole mikään pakko nähdä ketään ikäviä ihmisiä, mutta ihanien ihmisten kanssa voin viettää aikaani vaikka kuinka. Tossun alla olevat ihmiset ovat hyvin rasittavia. Onneksi en tunne yhtään sellaista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän