Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naimisiin?

Vierailija
03.08.2018 |

Pitemmän päälle on alkanut tympästä jatkuva naimisiin painostaminen. Olen saman naisen kanssa ollut 6 vuotta ja yhteisiä lapsiakin löytyy. Emme ole naimisissa ja tämä tuntuu kaikkia muita vaivaavan paitsi minua. Naisenikin jaksaa vihjailla asiasta vaikka suhteen alkupuolella sain kaksi kertaa kieltävän vastauksen kihlojen kysymyksestä. Toisella kertaa sanoi ei ja toisella sanoi ettei noin kysytä.
Itse en taas keksi mitään syytä miksi edes enää kosisin. Omistan talot ja muukin omaisuus on miljoonissa, seksiä nykyään kerran kuussa,..

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, toivottavasti vaimosi ymmärtää etsiä rinnalleen jonkun lämpimämmän ihmisen.. joka oikeasti ymmärtää, välittää eikä laskelmoiden voi excel taulukossa näpytellä oikeat kaavat, joista näkyy miksi ei kannatta kosia. Miljoonat eivät riitä täyttämään tyhjiötä, jonka urpous jättää.

Vierailija
22/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään mennä naimisiin kun sillä ei ole teille ilmeisesti mitään uskonnollista merkitystä? Haluatte todistaa valtiolle rakastavanne toisianne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö 5v ollut raja, että avopari tulkitaan juridisesti pariksi ja jotain tulontasausta voi tapahtua erotessa? Varsinkin, jos toinen ollut kotiäitinä.

Eli, jos haluaa suojella omaisuuttaan, niin viiden vuoden avoliiton jälkeen kannattaisi jo mennä naimisiin ja tehdä avioehto?

Vierailija
24/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille naimisiin meneminen oli symbolinen osoitus halustamme olla yhdessä perhe niin myötä- kuin vastamäessäkin. Vihkitilaisuudessa ja hääjuhlassa tätä sopimusta ja tahtoa todistivat meille tärkeät ja rakkaat ihmiset, jolloin parisuhteemme ikään kuin virallistui myös yhteisön näkökulmasta. Minusta on myös miellyttävää olla juridisesta näkökulmasta perhe.

Ymmärrän, etteivät nämä symboliset, yhteisölliset, rituaaliset ja juridiset syyt ole kaikille ollenkaan tärkeitä. Rakkaus ei edellytä avioliittoa eikä avioliitto ole mitenkään välttämätön. Minusta vain tuntuu mukavalta, että olemme mieheni kanssa julkisesti sekä lain että oman lähipiirimme edessä keskenämme sopineet ja päättäneet, että haluamme olla yhdessä, rakastaa toisiamme myötä- ja vastoinkäymisissä, osoittaa toisillemme uskollisuutta ja kunnioitusta ja toinen toistamme tukien toimia yhteiseksi hyväksi. Tämän kaiken olemme allekirjoittaneet sanomalla ”tahdon”. Se on minusta kaunista.

Uskonnollista merkitystä avioliitolla ei meille ole. Meidät vihki maistraatin henkikirjoittaja.

Vierailija
25/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N81 kirjoitti:

Apua, toivottavasti vaimosi ymmärtää etsiä rinnalleen jonkun lämpimämmän ihmisen.. joka oikeasti ymmärtää, välittää eikä laskelmoiden voi excel taulukossa näpytellä oikeat kaavat, joista näkyy miksi ei kannatta kosia. Miljoonat eivät riitä täyttämään tyhjiötä, jonka urpous jättää.

Minä osaan ainakin lämmön ja rakkauden todistaa muutenkin kuin naimisiin menolla.

Enkä vaihtanut häntä aikaisemmista kieltävistä vastauksista. Periaatteesta ja mulle hyödyttömyydestä en enää kysykkään.. Ap

Vierailija
26/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäätään mennä naimisiin kun sillä ei ole teille ilmeisesti mitään uskonnollista merkitystä? Haluatte todistaa valtiolle rakastavanne toisianne?

Nainen ei ole edes käynyt rippikoulua, eikä kuulu kirkkoon. Ap