Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tulla sosiaaliseksi?

Aloittaja
02.08.2018 |

Olen hyvin ujo parikymppinen nainen. Haluaisin osata olla sosiaalinen ja jutella ihmisen kanssa, mutta minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko. Minun on hyvin vaikea aloittaa keskustelua tai ainakaan pitää sitä yllä. Olen töissä paikassa, jossa pitäisi olla sosiaalinen ja puhua paljon ihmisille, mutta minulle se tuottaa vaikeuksia. Pystyn kyllä työasioita puhumaan ja kysyä, jos on kysyttävää mutta mietin aina monta minuuttia, että miten kysyn ja mitähän minulle vastataan.

Onko mitään mahdollisuutta tässä tilanteessa oppia sosiaaliseksi? Puhun kuitenkin vapaa-ajalla tuttujen ihmisten kanssa paljon ja olen omasta mielestäni todella huumorintajuinen, mutta en osaa hyödyntää sitä työssäni.

Olen yleensä se, joka istuu nurkassa hiljaa ja ihmiset miettii miksi edes olen kyseisellä alalla. Jos työvuorossa on minun lisäkseni kaksi muuta työntekijää niin yleensä he juttelevat kahdestaan enkä uskalla kesken keskustelun liittyä mukaan. Silloin kun oon kahdestaan jonkun kanssa niin keskustelu sujuu jotenkin, jos toinen osapuoli aloittaa ja pitää yllä keskustelua. Vastaan kysymyksiin ja saatan kysyä jatkokysymyksiä. Jännitän sosiaalisia tilanteita aina. Tiedän että se on osa mun luonnetta, mutta voiko ujo ihminen oppia sosiaaliseksi?

Nyt en toivo teiltä syntymästä asti sosiaalisista mitään ”mee vaan rohkeasti juttelemaan”-kommentteja. Ei se vaan mee niin. Mä en uskalla enkä pysty. Haluaisin kuulla, jos täällä on muita epäsosiaalisia, jotka on mahdollisesti oppinut sosiaaliseksi, että miten se onnistui? Miten voisin uskaltaa jutella ihmisille ja olla osana keskustelua?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi