Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan kokeillut 21 Day Fix dieettiä?

Paksu perhonen
02.08.2018 |

Kauppareissulla tarttui mukaan "Hyvä olo" lehti, jonka ostin koska olen ajatellut lopulta hankkiutua eroon paristakymmenestä liikakilosta jotka on jäänyt lasten jälkeen vyötärölle. Otsikossa oli "Asiantuntijat suosittelevat: fiksut hittidieetit".

Yksi erityisesti kiinnitti huoioni 21 Day Fix, jolla kokeillut Iltalehden toimittaja oli laihtunut 20 kg 9 kuukaudessa, ja lisäksi sisätautilääkäri Pertti Mustajoki ja ravitsemusterapeutti Sirpa Soini, joita oli lehteen dieetin tiimoilta haastateltu, pitivät tätä molemmat järkevänä dieettinä joka ohjaa tasapainoiseen syömiseen ja Mustajoen mukaan voi auttaa kalorinhallintaan niitäkin, joilla syöminen on hallitsematonta.

Dieetin idea on, että hankitaan dieettiin kuuluvat vakioidun kokoiset rasiat, joissa on rasia kullekin ruokatyypille Hedelmät, vihannekset, proteiinit, hiilihydraatit, hyvät rasvat ja pähkinät ja siemenet. Oman lähtöpainon mukaan lasketaan, paljonko rasioita pitää päivässä syödä. Hommaan on olemassa myös puhelin-appsi, jolla voi pitää kirjaa miten on rasiamallia noudattanut.

Mieli tekisi melkein tilata Amazonista nuo rasiat samantien, mutta onko kellään kokemusta? Esim. miten tämä toimii, kun syö kerran päivässä työpaikkaruokalassa, eikä voi siellä ottaa esiin rasiakokoelmaa ja pakata ruokaa niihin? Ja että jaksaako tuota ruuhkavuosiäidin arjessa oikeasti noudattaa kauemmin kuin viikon?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaisesta lehdestä bongasin jutun ja nyt on kolmas päivä, kun tuota noudatettu. Itse olen kahden lapsen äiti enkä koe, että tuota olisi ruuhkavuosina vaikea noudattaa.

Purkkeja mulla ei ole mutta oon arvioinut määrät ihan desimitalla, kun ne purkkien koot siinä jutussa kerrottiin. Sovellus on myös apuna, mutta se kuulemma olettaa, että liikkuu päivittäin edes vähän, joten laskee purkkien määrän sen mukaan. Täältä löysin, miten oman purkkimäärän voi laskea http://kaljamahalady.blogspot.com/2018/08/21-day-fix-oman-rasiamaaran.h… ja muutenkin kannattaa tuohon blogiin tutustua.

Tuosta työpaikkaruokalasta en osaa muuta neuvoa kuin että arviolla vaan on mentävä. Voithan kotona mitata, kuinka paljon on 2,4dl salaattia ja 1,2dl riisiä/pastaa/perunaa ja 1,8dl kastiketta niin osaat töissä sitten paremmin arvioida määrät. Ja jos on ruokana esim. makaronilaatikkoa niin siinähän purkit menee niin että otetaan ruokaa 2,4dl verran ja merkataan yksi hiilari ja yksi proteiini.

Kyllä se siitä lähtee luistaa! Ja tosiaan kannattaa se applikaatio ladata. Siellä on selitetty, mitkä ruuat kuuluu mihinkin rasiaan poikkeusten kanssa.

Vierailija
2/28 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen tätä juttua, eli kokemuksia kaipaan tästä 21 day fixistä. Onko tullut tuloksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko rasioita ostaa Suomesta?

Vierailija
4/28 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

apinaa koijjaataan 

Vierailija
5/28 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amazon.de löytyy esimerkiksi.

Vierailija
6/28 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niitä rasioita saa muutenkin? Yleensä pähkinöillä, siemenillä ja öljyillä laihduttavat lihovat. Niissä kun on niitä hyviä rasvoja 70-100% painosta, eli kaloreita aivan mielettömästi.

Vierailija
7/28 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 päivä menossa ja mukavasti sujuu. Tilasin kipot Amazonista ennen joulua. Minulla ollut ongelmana nimenomaan annoskoot. ylipainoa on n. 15 kg, liikun nyt väh. 1/2 h päivässä, minulle kuppien määrä asettui haarukkaan 1500 -1799 kcal eli syön päivittäin 4 vihreää (kasvikset/vihannekset), 4 punaista (proteiini), 3 keltaista (hiilarit), 3 violettia (hedelmät/marjat), 1 sinisen (hyvät rasvat), yhden kastike/siemenkipon, 4 tl öljyä. Vettä n. 2 l.

Systeemin oppii nopeasti (lista ruoka-aineista, mikä kuuluu mihinkin) ja aterioiden koostaminen on kivaa. Fb:ssa on vertaisryhmä josta voi kysellä neuvoa jos tuee tenkkapoo. Paino on jo nyt selkeästi laskusuuntainen, nälkää ei ole ja nyt tuntuu jo vähän siltä että alkaa olla työlästä saada kaikkea syödyksi koska annokset tosiaankin riittävät hyvin koko päiväksi, luulen että vatsanikin jo kutistunut ja säännöllinen syöminen ja ruokavalion muuttuminen selkeästi terveellisemmäksi (enemmän kasviksia ja marjoja) on lopettanut herkkuhimot ja opettanut todellakin annoskokojen merkityksen.

Se joka väittää tätä huijaukseksi, niin ei hän tämä ole. Ruokavalion voi koodtaa hyvin tasapainoisesti. Kupit maksaa 11 euroa, mutta samat mittaukset voisi toki tehdä muutenkin, käytännössä tämä vastaa terveellistä lautasmallia. Kupit vain konkretisoivat määrät visuaalisesti ja auttavat alkuun. Eli vähän niin kuin lautasmalli for dummies :D

Esimerkkipäiväni tänään:

Aamupala: 2 munan munakas, 3 ohutta kinkkusiivua, paprikaa, mandariini, kahvi

Lounas: riisiä, intialainen kanakastike + riisi vihersalaatti

Välipala: mandariini ja kiivi

Illallinen: salaatti (savukalkkunaa, fetaa, tumma pasta, lehtisalaatti, kurkku, tomaattia, porkkanaa, paprikaa, säilykemandariinia), salaattikastike

Iltapala: mustikoita, 1 weetabix, luonnonjogurttia

Vierailija
8/28 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on toiminut hyvin, koska en tykkää punnata keittiövaa’alla ja arvioin helposti yläkanttiin ruokien määrän.

Kolmas viikko menossa ja painoa lähtenyt kolme kiloa. Minulla on mistä ottaa pois. Tässä ei ole mitään hikkuspokkusta, vaan syöminen vakioitu.

Vierailija
9/28 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen lihava kirjoitti:

Eikö niitä rasioita saa muutenkin? Yleensä pähkinöillä, siemenillä ja öljyillä laihduttavat lihovat. Niissä kun on niitä hyviä rasvoja 70-100% painosta, eli kaloreita aivan mielettömästi.

Öljyä, pähkinöitä 2 rkl tässä dietissä.

Vierailija
10/28 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tällä dieetillä nyt 11 viikkoa. Painonpudotus 10 kg! Nälkää ei ole ollut, mutta kieltämättä on jonkin verran rajoituksia ja vaivaa tämän ruokavalion takia. Ulkona ei voi kovin usein syödä, koska silloin ei voi rasioihin mitata ruokaansa. Lisäksi täytyy laittaa dieettiin sopivia ruokia, kun itse olen yleensä syönyt lähinnä valmisruokaa. Hyvä olo kyllä on ja paino putoaa, mutta saa nähdä kauanko jaksan nähdä ruoan eteen näin paljon vaivaa.

Vierailija
11/28 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö noiden rasioiden mukaan pähkinöitä ja siemeniä ja öljyjä, ei kyllä varmasti liho. Sen verran pienet on päiväannokset mitä on sallittu. 

Vierailija
12/28 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut silmin nähden ja vaatteet pyörii päällä vaikka vasta olen ollut reilun viikon olennaisella dieetillä. Ei pullaa tms, ei sokeria leipää minimi. Pähkinöitä välipalana ja vettä.

Vierailija
13/28 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan niitä purkkeja kaupasta, kai sen nyt jokainen tietää. Pähkinöitä ja siemeniä on tässä älyttömän pieni määrä. Miksi pitää kommentoida kun ei ole selvästi edes lukenut koko aiheesta?

Vierailija
14/28 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa tätä kokeilleet, että kuinka monta kippoa näitä pitäisi tilata? Katsoin että amazonissa on valittavana 7, 14 tai 28 kipon sarja?

Vierailija
16/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain yksinkertainen 7 kipon sarja. Mittaan niillä ruuat muihin astioihin enkä käytä purkkeja ruuan säilyttämiseen. Riittää hyvin. Tällä metodilla olen pystynyt pitämän laiduttamani kilot Poissa. Määrät jäävät hyvin selkäytimeen.

Vierailija
17/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole helpompi punnita ruokavaalla ruuat? Mä punnitsen aina hiilarit. Jos punnitsen ruuat etkä herkuttele niin et voi lihota. Its that easy. Tämä ruokapolitiikka on maailman yksinkertaisin asia. Kaikki kulminoituu loppujenlopuksi itsekuriin. Mä annan ilmaisen vinkin, ei kannata syödä mitään missä on lisättyä sokeria.

Valkoinen sokeri käyttäytyy aivoissa samalla tavalla kuin kokaiini.

Vierailija
18/28 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole helpompi punnita ruokavaalla ruuat? Mä punnitsen aina hiilarit. Jos punnitsen ruuat etkä herkuttele niin et voi lihota. Its that easy. Tämä ruokapolitiikka on maailman yksinkertaisin asia. Kaikki kulminoituu loppujenlopuksi itsekuriin. Mä annan ilmaisen vinkin, ei kannata syödä mitään missä on lisättyä sokeria.

Valkoinen sokeri käyttäytyy aivoissa samalla tavalla kuin kokaiini.

Miksi kommentoit tähän keskusteluun?

Vierailija
19/28 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laihduttanut tällä. Aloitin pyöräilyllä tosin jo huhtikuussa, eli pyöräilen työmatkat. Syyskuun alussa aloitin ruokavalion. Mulla on pudonnut huhtikuusta 10 kg painosta. Kipot, yhden sarjan tilasin Saksan Amazonilta. Nykyään osaan jo silmämääräisesti arvioida. Tosi helppoa laihduttaa näin.

Vierailija
20/28 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen olen aina jojoillut takaisin, tämän avulla olen myös pysynyt saavutetuissa painossa, -15 kg siis meni.