Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Reimatec yms kallis lähes syntiä???

01.05.2006 |

Tykkään ostaa ainokaiselle tytölle Reimateciä ja muitakin ns. kalliimpia vaihtoehtoja. Nokian kumppareita, karvalla ja ilman, useita kevät asuja eri tarkoituksiin, merkkivaatteita, useita kenkäpareja per käyttökausi...

Ja tuosta mun pitäis vissiin olla jotenkin häpeissäni. Tuntuu kuin jotkut pitää mun/meidän perheen tyyliä vaatettaa lapsi lähes syntinä. Vähemmälläkin pärjää ja halvemmalla saa ihan hyviä. Olishan ne toiset ollu edullisemmat.

Kommentteja tulee toisilta äideiltä, omalta äidiltä ja muilta suvun naisilta. Netissä saa joskus myös " lokaa niskaan" kun kertoo mihin meillä käytetään rahat.

Miksi ei saa käyttää rahoja (niitä vähiäkin) mihin haluaa? Ei me sentään olla isovanhemmilta rahaa lainaamassa silloin kun useita satoja saattaa lapsen kamoihin upota kuussa. Sellaisessa tapauksessa ymmärtäisin toisten yritykset hillitä " turhaa" kulutusta.

Miksi pitäis ostaa vain käytettynä kalliita merkkejä tai tyytyä niihin halpoihin?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niinkään hinta. Meillä päin suurin osa lapsista on pukeutunut Reimatecin haalareihin. Itse en viitsinyt konttausikäiselle pojalleni sellaista hankkia, koska ajattelin, ettei se sen enempää konttausta kestä, kuin halvempikaan haalari. Läheisessä leikkipuistossa poikani on ainut konttausikäinen, joka saa kontata niin paljon, kuin tahtoo. Ei tarvitse äidin kallista haalaria varjella. Rahasta oma valintani ei ole kiinni. Voisin aivan hyvin hankkia sen kalliinkin haalarin, mutta itseni tuntien alkaisin varella kallista haalaria ja rajoittaa lapseni ulkoleikkejä.

Vierailija
22/27 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä " kaikki kallis lähes syntiä" pätee kyllä ihan kaikkeen muuhunkin kuin vaan lasten vaatteisiin. Tai itse asiassa en ole koko asiaa ajatellutkaan ennen kuin eksyin ensimmäisen kerran tänne palstalle :). Koskaan aikaisemmin ei kyllä kukaan ole tullut sanomaan, että jotenkin " lesoilisimme" vaikka lasten vaatteilla mutta täällä siitä on kyllä saanut lukea jo monta kertaa (eikä meillä ole lapsilla edes Reimatec:iä, koska äiti itse ei tykkää niistä). No onneksi osaan ainakin itse ottaa tämän palstan jutut ihan huumorilla... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa on vähän käytettävissä, niin kasvavan lapsen kalliit vaatteet ei ole kyllä viisain sijoituskohde. Vähemmälläkin voi yleensä olla nätisti ja asianmukaisesti puettu.

Toisaalta kuka nyt laittaa rahansa mihinkin. Vanhempien kiinnostus aiheeseen taitaa ohjata enemmän valintoja kuin perheen taloudellinen tilanne. Ainakin täällä, hyvällä espoolaisalueella, ei ole mitenkään hirveän merkikkäästi ja kalliisti puettuja lapsia (sen nyt mitä olen huomannut) ja vastaavasti jossain lähiössä saattaa vanhemmille olla jonkinlainen " kunnia-asia " , että edes lapsella on Reimatecit ja Stockmannin lenkkarit. =)

Tosin marketeissa myydään kyllä myös täsmälleen samoja merkkejä&malleja kuin Stockalla ja kenkä-/urheiluliikkeissä. Esim. Viking Washia on samaa mallia joka paikassa. Itse pyrin ostamaan halvimmalla, mistä löydän. En kuulu yhtään ihmisiin, jotka ei voi mennä Anttilaan, vaikka sama tuote olisi siellä halvemmalla kuin Stockalla tai jossain muussa " hienommassa" liikkeessä. Musta sellainen tuntuu pelkästään huonolta taloudenpidolta.

Oh ja taas ohi aiheen!

Vierailija
24/27 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuossa reilu pino yhden tytön käyttämiä pieneksi jääneitä siistejä vaatteita. Kesä- ja talvivaatteita, enimmäkseen sisävaatteita, muutama takki ja toppahousut, Eccon goretexkenkiä. Vaatteet eivät ole ns. merkkivaatteita vaan enimmäkseen Lindexin, H&M:n jne. Jos jotakuta kiinnostaa, niin laita tähän perään meiliosoitteesi (laittaisin omani, mutta se on nimelläni). Mailaan sitten sinulle.

Vierailija
25/27 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa ollut se periaate että lasten vaatteiden tulee olla mukavia lapselle, eli käytännössä se tarkoittaa sitä, että vaatteet ovat puhtaita, reiättömiä, ulkovaatteet kestävät kosteutta ilman hiostavia kuriksia ja sisävaatteissa on kiva liikkua, eli ei jäykkiä farkkuja ym.

Lisäksi pidän tarkeänä sitä että vaatteita on tarpeeksi ja värit sopivat hyvin yhteen.

Meidän esikoisen vaatteet menevät pääosin serkulle lainaan, josta palautuvat sitten kuopuksellemme. Osa käytetään sitten kuopuksella ja osa menee suoraan kirppikselle, ei siksi että olisivat kovin kulahtaneita, vaan siksi että ne eivät malleiltaan tai väreiltään enää miellytä silmää.

Serkun äidiltä saankin monesti kuulla valitusta siitä, että vaatteita on liikaa??? Hänen mielestään siis tuhlaan esikoisemme vaatteisiin liikaa rahaa??? Luulisi hänen erityisesti olevan vain tyytyväinen, kun saavat siis vaatteet ilmaiseksi käyttöönsä...

Sitten minulla on kaveri, jolla vain yksi poika, nyt 7-vuotias.

Hän on taas sitten ihan eri tyylinen kuin minä. Hänen mielestään ei kannata ostaa alesta reimatecciä hintaan 30¿, koska markettitakin voi saada 15¿ hintaan, siis cirafin tms. Hanskat eivät saisi myöskään maksaa kuin korkeintaan 3¿/pari kengät korkeintaan 10¿/pari. Sitten tämä lapsiparka kulkee risoissa vaatteissa läpimärkänä kesät talvet, kun äiti metsästää viimeistä hintaa... Ja tällä äidillä ei ole puutetta rahasta, saa todella hyvää palkkaa, asuu omassa asunnossa (maksetussa) ja saa lisäksi lesken eläkettä...

Että näin, meitä on siis moneen junaan...

Vierailija
26/27 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustikkax2:

Sitten tämä lapsiparka kulkee risoissa vaatteissa läpimärkänä kesät talvet, kun äiti metsästää viimeistä hintaa...

(Oletko harkinnut ilmoitusta lastensuojeluun?)

Vierailija
27/27 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MondayMama:

Meillä on tuossa reilu pino yhden tytön käyttämiä pieneksi jääneitä siistejä vaatteita. Kesä- ja talvivaatteita, enimmäkseen sisävaatteita, muutama takki ja toppahousut, Eccon goretexkenkiä. Vaatteet eivät ole ns. merkkivaatteita vaan enimmäkseen Lindexin, H&M:n jne. Jos jotakuta kiinnostaa, niin laita tähän perään meiliosoitteesi (laittaisin omani, mutta se on nimelläni). Mailaan sitten sinulle.

tässä mun osoite ja on ihan omalla nimellä, muutkin voi laittaa vastausta jos on hyviä vaatteita.(ei tahroja, ehjiä, ei haalistuneita jne hyvä laatu kiinnostaa, merkillä ei niin väliä)

siru.sievers-sihvo@pp.inet.fi