Miksi kaikki parhaat hajuvedet on lakkautettu?
Muistan menneisyydestä sellaisia kun Escadan Escape, joka oli varmasti paras tuoksu, jonka tiedän, niin raikas ja pirtsakka karkkituoksu.
Sitten muistan vähintään yhtä ihanan tuoksun Champagne (myöhemmin Yvresse), joka oli aivan hulvattoman ihana tuoksu - kumpiakaan ei saa enää mistään.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Saippualla pesty ihminen on jees, mitkään löyhkyttimet ei nappaa!
Makunsa kullakin. Miksi edes vaivaudut lukemaan hajuvesiaiheista ketjua?
Itse kaipaan Giorgio Armanin Bevery Hills ja Laura Biagiotti Roma tuoksuja. Oi niitä aikoja ja tuoksuja!
Balahe!!! Se se oli! Voi, kiitokset teille kaikille jotka muistivat sen nimen, olen koko päivän yrittänyt muistella!
Mystere de Rochas on ikuisesti muistissa ja ikävä tuoksua. Harmi kun lopettivat.
Oli niin raikas ja kepeä tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Muistan menneisyydestä sellaisia kun Escadan Escape, joka oli varmasti paras tuoksu, jonka tiedän, niin raikas ja pirtsakka karkkituoksu.
Sitten muistan vähintään yhtä ihanan tuoksun Champagne (myöhemmin Yvresse), joka oli aivan hulvattoman ihana tuoksu - kumpiakaan ei saa enää mistään.
CK Escape saa Saksasta esim Karstadt-tavarataloista. 30 ml maksaa tarjouksessa 19,90€.
Vierailija kirjoitti:
Itse kaipaan Giorgio Armanin Bevery Hills ja Laura Biagiotti Roma tuoksuja. Oi niitä aikoja ja tuoksuja!
Ei muuten ollut Armanin ... Ainoastaan Giorgio Beverly Hills. Ja Saksasta saa yhä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa Giorgio ARMANIN Beverly Hills-tuoksua, vaan tarkoitat varmasti Giorgio Beverly Hillsin Giorgio-tuoksua. Keltainen pullo, voimakas kukkaistuoksu 80-luvulta? Edelleen netissä saatavilla, sitä en takaa, ettei olisi hieman muuttunut. Merkiltä on sittemmin tullut myös Eau de Giorgio, joka kuulemma muistuttaa tuota alkuperäistä, mutta on kevyempi ja "nykyaikaisempi". Myös Romaa olen nettikaupoissa nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten ollut Armanin ... Ainoastaan Giorgio Beverly Hills. Ja Saksasta saa yhä edelleen.
Täältäkin saa:
https://www.hajuvesi.fi/tuoksu/giorgio-beverly-hills/giorgio-edt
Vierailija kirjoitti:
Sekä Giorgio että Roma löytyvät ainakin hajuvesi.fi:stä.
On totta, että ihanat tuoksut muutetaan joksikin ihan muuksi! Liki 10 vuotta sitten minulla oli Sisleyn Eau du Soir ja vieläkin kaipasin sitä. Pitkän harkinnan jälkeen sijoitin 130 euroa uuteen pulloon ja voi sitä pettymystä! Mystinen uniikki supernaisellinen tuoksu haisi halvalle saippualle. Pullo on edelleen käyttämätön ja nuuhkaisin sitä vanhaa pulloa, se ihana tuoksu oli vielä siinä jäljellä.
Minä jopa kirjoitin Sisleylle asiasta ja kuten arvata saattaa, hiljaisuus on vallinnut. :/
Kenzon Le Monde est beau! Sellainen raikas metsäiskukkainen, jossa oli myös mustaherukkaa ja sitrusta.
Edp Miss Elite. Nyyh, maksaisin mitä vaan jos sitä vielä jostain sais.
Escadan punainen pakkaus, jossa luki vain Escada. Pullo korkean sydämen muotoinen. Elämäni tuoksu!
Sitä käyttäessä kysyttiin usein että hei ihana tuoksu, mikä??? Ja baaritiskillä kun ruuhkassa oltiin, sanoi miehet ohimennen, että arvasinkin, että sä tuoksut hyvältä. Harmi, parhaat lopetetaan aina. Mikään Escadalta ei ole lähelläkään tuota tuoksujen kuningatarta.
Vierailija kirjoitti:
Yksi kavereistani käytti laivalta ostamaansa Yvresseä (se shampanjapullon korkin tyylinen pullo) joskus ysärillä, muistan miten me muut saatiin siitä päänsärkyä, migreenikohtauksia ja astmakohtauksia :o Sitten vaihtoi sen kevyempään ja raikkaampaan Yvresse Legereen, se oli miellyttävämpi eikä yhtä päällekäyvä. Muistelen että miten ihanaa että muotitalo on älynnyt keventää sitä tuoksuaan puolella ja tehnyt vähän modernimmaksi, että se oli meidän porukan pelastus! :D
Sitten ne molemmat vissiin lopetettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla tosiaan pantiin mummia kainaloon!
;
Niitä oli erivärisiä ja eri tuoksuisia; muistan sen vihreän Mumm:in tuoksun, sen tuoksu oli niin kesäinen ja koukuttava.
Mustan, että Mumm:in "Pikkumusta" oli taas sellainen hivenen makea ja tyylikästuoksuinen.
Mumm Pikkumusta oli sellainen kasari-baarituoksu, toki ihan tyylikäs sellainen, mutta aika moni nainen tuoksui sille joten siksi se alkoi vähän tökkiä. Osalla oli puolestaan Alyssa Ashleyn myskituoksua, sittemmin porukka siirtyi The Body Shopin White Muskiin.
Vierailija kirjoitti:
Muistaisin että on ollut kaksi tuoksua jotka ovat aiheuttaneet kohun ja nimenvaihdon.
Kun YSL julkaisi Champagnen niin Ranskan shampanja-alueen rypäleiden viljelijät menivät joukolla Pariisiin riehumaan ja rikkomaan pulloja muotitalon eteen että tuota nimeä ei saa käyttää! Siksi siitä tuli Yvresse.
Kun Guerlain julkaisi Metallica-tuoksun upeassa metallipullossa, niin Metallica-bändi haastoi Guerlainin oikeuteen koska nimi oli rekisteröity heille musiikkipiireissä. En tiedä tuliko tuo tuoksu koskaan ulos millään toisella nimellä, mutta katsokaa miten kaunis oli! Näin tuon pullon livenä Pariisissa, hinta oli jotain ihan törkeän kallista ;)
https://olfactoria.files.wordpress.com/2012/05/guerlain-metallica.jpg
Minua harmittaa se kun Jo Malone meni lopettamaan Blue Agava & Cacao -tuoksunsa!
Siinä oli raikaksta tequilakaktusta ja täyteläistä tummaa suklaata, oikein mielenkiintoinen ja hyvä tuoksu ja sain siitä paljon kehuja sekä miehiltä että naisilta. Se oli hyvin suosittukin käsittääkseni. Kaksi pulloa ehdin ostaa, ja sitten sitä ei enää valmistettukaan.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin myös 70-luvulla Mumm-deodoranttien tuoksuista - ne olivat ihanan raikkaita varsinkin kesällä, ei tarvinnut hajuvettä ollenkaan kun vaan laittoi Mumm dödöä, johon kaikilla oli varaa, sillä oli tosi halpaa.
Pikaisen googlettelun perusteella Mumia valmistetaan edelleen. Tosin nimellä Ban. Netistä löytyy, mm. Amazon. Tilaa sieltä!
Sama täällä. Yves Rocherilla oli 70-80 luvulla oikein hyviä tuotteita, vaan eipä enää...