Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhoaako kukaan muu sanaa "avovaimo"?

Vierailija
02.08.2018 |

Musta tää on niin yöks sana :D kun yhdessä asumisella ei ole kuitenkaan vaimouden kanssa mitään tekemistä..

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi puhui minsta kaikille poikansa kaverina. Se alkoi tuntua hullulta siinä vaiheessa, kun meillä oli jo kaksi lasta ja oltiin asuttu yhdessä pitkään. Kerran anoppi taas esitteli minut tutulleen "tässä on Mikon kaveri", niin minun teki mieli kättä ojentaessa esitellä itseni "Pekka Partamielinen" - tuon tilalla siis yksi miehen oikean kaverin nimi.

Vähän vanhemmalle polvelle kaveri on synonyymi seurustelukumppanille. Minunkin -45 syntynyt isäni puhui minusta muinoin suvulleen, miten "Minnalla on nyt kaveri", kun parikymppisenä aloin seurustella tulevan mieheni kanssa.

Myös äitini ikätoverit puhuvat äidin "kaverista" kun hän leskenä oltuaan alkoi seurustella. Se on heidän ikäpolven teinien slangia kai. Just että "onkos sillä Minnalla kaveri" tarkoitetaan poikaystävää.

Vierailija
42/47 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereen murteessa on ihana, lämmin ja kummallekin sukupuolelle sopiva ilmaus kumppanista: "toi" (sopii ääntää myös ranskalaisittain thuaaa)

Taipuu "se" jos ei ole juuri välittömässä läheisyydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan termin LEIPÄSUSI elvyyttämistä! Aion aloittaa kälystäni! 😄

Vierailija
44/47 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Susipari sopii paremmin. Esim. Jossain toimistos sanois et juu hän on mun susipari.

"Oltiin susiparin kanssa lomareissulla."

"Mun susipari tuo mut huomenna töihin"

Vierailija
45/47 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi puhui minsta kaikille poikansa kaverina. Se alkoi tuntua hullulta siinä vaiheessa, kun meillä oli jo kaksi lasta ja oltiin asuttu yhdessä pitkään. Kerran anoppi taas esitteli minut tutulleen "tässä on Mikon kaveri", niin minun teki mieli kättä ojentaessa esitellä itseni "Pekka Partamielinen" - tuon tilalla siis yksi miehen oikean kaverin nimi.

Mun mummo puhuu seurustelukumppaneista just kavereina. Tyyliin "Onkos Santulla ketään kaveria?" Oon kanssa aina pitänyt sitä vähän hassuna ilmaisuna. Melkein kuin se olisi jonkinlainen eufemismi, jotenkin häveliäs. Ehkä se on joku sukupolvijuttu :D

Vierailija
46/47 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, ja niin naisten sukunimihullukin löysi tämän ketjun.

Vierailija
47/47 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa anoppi puhuu ystätävästä. Tytärtä ärsyttää kun lässyttää hänelle, että "on se kiva kun oot löytänyt ystävän".

Mutta puolisoni ja mieheni -nimitysten käyttämisessä on se huono puoli, että ne kuuluu aviollisille. Harhaanjohtavaa siis, jos avopuoliso käyttää mieheni tai puolisoni -nimitystä.