Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** HAAHUT VIIKKO 18 ***

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin sukulaispojan synttäreillä iltapäivällä ja molemmat lapset simahtivat kun sieltä tultiin ja nukkuvat edelleen! Saa nähä miten ne saa yöunille.. :/

Nippula: sullahan näyttää hyvältä nuo kp:t! bd bd bd Koskas meinaat testailla?+++++++++-säteitä

Titi: onko tuhruttelu pysynyt edelleen poissa? Toivottavasti pysyis kokonaan! ;) Sulla tais huomenna olla syntymäpäivä vai muistanko oikein? Paljon onnea ja hyvää syntymäpäivää huomiselle jos oikein muistan! :)

Katri: Hyvä homma, että menkat ei ainakaan vielä alkaneet, toivottavasti ymmärtäisivät pysyä poissa vielä sen pari viikkoa! bd Sullakin oli lähiaikoina synttärit? Koskas ne oli?

Maria, pipsa ja Liliane (ainakin): mitkäs ovat tuntemukset? ;)

ON: kp 24/24-29. Vielä ei ainakaan ole tuhruttelu alkanut nimittäin parissa viime kierrossa on pari-kolme päivää aikasemmin alkanut tuhruttelu ja sitten kunnon vuoto kp:nä 25. Välillä on kyllä menkkajomotuksia. Tosin on myös muita nippailuja ja huimausta ja selkä on tänään kipeytynyt. Ja välillä tuntuu, että että nyt se vuoto alkoi, aivan niin kuin jotain lorahtais housuihin.. Arvatkaa poltteleeko testit kaapissa!? Saa nähä joko huomenna kokeilen testata vaikka piti niin odottaa ens viikonloppuun.. ;)

Hyvät viikonlopun jatkot kaikille! :)

Vierailija
42/49 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sani: Tsemppiä testailuun, jos sen meinaat tehdä. Toivotaan, että plussa sieltä paukahtaa! bdbdbd

Mulla on ne synttärit nyt 10.5. eli ensi keskiviikkona. =)

ON: Parvekkeella on tullut vietettyä paljon aikaa. Sain sen verran aurinkoakin, että kasvoja ja käsivarsia punoittaa. Huomenna sitten potunistutushommiin mun vanhempien luo. Onneksi on luvattu edelleen lämmintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kp31/28, vieläkään ei oireita suuntaan ei toiseen. Toisaalta tekisi mieli testata et sais varmuuden, mut se pelko että näyttää negaa. Yritystä on takana kuitenkin jo 1v10kk ja sen takia ei turhia haaveita ja toiveista viiti yllä pitää, on niin paljon pettymyksiä jo takana, toisaalta tuntuu et ei täs tosiaan voi olla raskaana, mutta toisaalta olo on et miksikäs ei.

Oireita ei tosiaan oo, mutta se oli kyllä sama homma esikoisenkin kanssa pahaolo tuli sillonkin vasta rv8, sellasia menkkamaisia oireita on kyl jonkin verran (mutta vähän), mutta niitä oireita oli joka kuukausi kun esikoista odotin, just niinä aikoina ku ne normaalisti olisivat olleet ja ne oireet kuulemma kuuluu ihan normaaliin raskauteen.

Nyt oon kahen vaiheilla testaanko aamulla vai en!?

nippula joka nauttii siideriä (alkoholitonta kaiken varalta ;) )

Vierailija
44/49 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu alkoi ihanasti riidalla. Sammutin vahingossa tietokoneen vaikka miehellä oli jotain kesken...en tajunnut...No, nyt mies lähti lenkille purkamaan pahaa mieltään ja mä tulin tänne...toivottavasti leppyy, ei ole kivaa riidellä koko päivää.

En olekaan Saksan reissuni jälkeen ehtinyt/jaksanut kommentoida muiden kuulumisia, joten teen sen nyt:

Maria80: Mulla on keskenmenon jälkeen nippaillut joka kierrossa vähän sieltä sun täältä. Toivottavasti noi sun nippailut olis kuitenkin just niitä oikeita...bd bd bd bd. Toivottavasti historia ei toista itseään ja saat viettää äitienpäivän ilman tätiä.

Liliane: Mulla ei ole tatuointeja, mutta olkapäässä on sellainen rasvapatti, jonka poistosta jää aika ikävä arpi (kunhan saan sen poistettua). Sen peitteeksi ajattelin tatuoida jotain musiikkiin liittyvää, se kun on mun koko elämäni. Olen kuullut, ettei alaselkään ainakaan kannata laittaa tatuointeja, jos meinaa saada epiduraalin...eikä varmaan sellaisiin kudoksiin, joissa saattaa tulla repeämiä odotusaikana...voi vähän kuvat venyä. Mut järjellä ajateltuna, mitä vaaraa siitä olis sikiölle?

Katri72: Täällä on kans pihaa laiteltu kesäkuntoon ja aurinkoa otettu sen lomassa. Eilen käytiin mun kahden vuoden ruikuttamisen jälkeen ostamassa kunnollinen pihakalusto. Saatiin kovapuuta olevat pöytä ja 6 tuolia vain reilulla satasella...eli siis tosi hyvät kaupat tehtiin. Kyllä nyt kelpaa...Mä inhoan myös noita parvekkeella polttaia...onneksi naapureista ei kukaan polta ihan vieressä...Toivottavasti teidän koira saadaan kuntoon. On niin kauheaa katsoa vierestä kun rakas eläin kärsii.

Jumppis: Toivottavasti paranit kunnolla ennen reissua. Ja oikein nautinnollista matkaa! Muistan itse samanlaisia pelkotiloja Swissairin potkurikoneesta...Mut eiköhän kaikki mene hyvin. Saattaa se olla silti Finskin kone, vaikka Turkish airwaysin lento onkin. Kännejä en suosittele...vessaan voi olla aika jonot.

sani-74: hyvältä kuulostaa noi sun oireesi.Ei noista juhlinnoista kannata tuntea huonoa omaa tuntoa...et ainakaan voi mahdollista masukkia vahingoittaa, kun et tiedä. Täytyy sitä aikuisen ihmisen päästä joskus irti arjesta.

Lizie: hyvä, että jälkitarkastuksessa oli kaikki hyvin. Toipuminen on tosi rankkaa...varsinkin, jos joutuu jatkuvasti ravaamaan tutkimuksissa. Musta kans tuntui, et oli helpompi puhua läheisille kuin jollekin vieraalle...ja kyllä he on siitä aiheesta kuuleetkin.

Ria73: Mulla oli vähän samanlaiset kokemukset...ja vielä 2 viikkoa siit, kuoli anoppi...eli voin sanoa, että tiedän miltä susta tuntuu...On kuin vielä kidutettais menetyksen lisäksi äärirajoille...Mut Vahvimmat kantaa raskaimman kuorman...se kannattaa muistaa.

Porkkana: Miten sulla tollaisia supistuksia on? Menkkojen takiako? Ihme juttu. Mä ravaisin jo varmaan ihan hysteerisena lääkäriin. Kuulostaa jo tosi rankalta!

Hannele-81: Yritin siihen tädin GPS:än merkata sun osoitteen seuraavaksi käyntikohteeksi, mutta lieneekö patterit loppuneet kesken kaiken...Mitäs jos täti ei tulekaan ja oletkin raskaana? Tosi pitkältä kierrolta alkaa jo näyttä toi sun...mut joskus vaan limakalvo tarttee pidemmän ajan toipumiseen. Tota sovintoässää täälläkin vähän toivotaan...alkais olla ovis aikakin. PP on piinapäivä...eli ovis on pp0...ja menkat alkaa pp10 tienoilla...tai myöhemmin...riippuu kierrosta.

PCOsta löysin tämän Perhesuunnittelun sivuilta:

" PCOS (=Polycystic Ovarian Syndrome) on polykystinen munasarjaoireyhtymä eli munasarjojen monirakkulaisuus. Se tarkoittaa sitä, että munasarja ei toimi normaalisti, vaan tuottaa useita pieniä rakkuloita. Munasarjojen koko on normaalia suurempi. Noin joka viidennellä hedelmällisessä iässä olevalla naisella on tavallista enemmän pieniä rakkuloita munasarjoissaan. Usein niistä ei ole sanottavampaa haittaa, mutta joissakin tapauksissa ne voivat aiheuttaa ongelmia, jopa hedelmättömyyttä ja silloin onkin kyse juuri PCO:sta.

PCO:ta todetaan jo murrosiän jälkeen aivan nuorillakin mutta tavallisimmin nainen on kuitenkin keski-iässä. LH (lutenisoiva hormoni, aikaansaa munasolun irtoamisen ja ohjaa keltarauhasen muodostumista) näillä naisilla on korkeahko tai normaali, FSH (follikkelia stimuloiva hormoni, kiihdyttää munarakkulan kasvua) on normaalia matalampi, munasarjan pintakerros on paksuuntunut, munasarja on suurentunut ja ovulaatio estynyt. Noin 13 %:lla PCO:sta kärsivistä prolaktiinitaso (PRL, maitorauhasta ja maidoneritystä kiihdyttävä hormoni) on noussut.

Ultraäänitutkimuksessa nähdään tyypillisesti munarakkuloita helminauhamaisesti munasarjan kapselina alla. Rakkulat ovat pieniä (alle 8 mm) ja niitä on vähintään 10/poikkileikkaus. Tarkoin ei tiedetä, miksi joillekin naisille kehittyy PCO. Perinnöllinen yhteys on mahdollinen. Niitä esiintyy kaikenikäisillä naisilla, joten munasarjat eivät yhtäkkiä muutu polykystisiksi, mutta oireilla ne voivat milloin vain.

Polykystiset munasarjat eivät tuota hormoneja oikeissa suhteissa. Aivolisäke tunnistaa tämän ja vuorostaan erittää epänormaalin suuria määriä LH:ta. Kun LH:ta on ylimäärin suhteessa FSH:hon, munasarjojen miessukupuolihormonien (androgeenien) eritys lisääntyy.

PCO:ssa tavallinen oire on vuotohäiriöt. Suurella osalla potilaista on myös hirsutismia. Tutkimuksiin nainen yleensä lähteekin juuri vuotohäiriöiden, hirsutismin tai lapsettomuuden takia. PCO-potilailla on usein liiallista karvankasvua, iho-ongelmia (akne) ja ylipainoisuutta. Lisäksi ylipainoisilla PCO-potilailla on lähes aina myös insuliinin liikaeritystä. Hoidoksi saattaa riittää pelkkä painon pudotus. Laihdutus voi korjata myös kuukautiskierron ja palauttaa hedelmällisyyden.

Ovulaatio saadaan nykyään useimmiten aikaan antamalla klomifeenia. Se aloitetaan pienellä annoksella, jota tarpeen mukaan lisätään. PCO-potilaita tulee aina seurata ultraäänitutkimuksin, koska pienelläkin annoksella voi kehittyä munarakkuloita. Silloin monisikiöisen raskauden ja hyperstimulaation riski kasvaa. Mikäli joudutaan käyttämään aivolisäkehormonia eli HMG:tä (esim. Humegon, Pergonal), on sitä annosteltava erittäin varovasti, koska silloin riski on vielä suurempi.

Aikaisemmin PCO-potilaita hoidettiin poistamalla pieni osa munasarjoista kiilaresektio-leikkauksella. Nykyisin tämä voidaan korvata polttamalla sähköllä tai laserilla reikiä munasarjan pintaan. Tällöin hormonihäiriö saattaa korjaantua useammaksi kuukaudeksi eikä keskenmenojakaan tule niin paljon kuin PCO-potilailla tavallisesti."

Eiköhän siitä selviä lisää. Selvispä samalla, miksi lihon niin helposti ja finnejä on jatkuvasti.

titi75: Synttärionnittelut heti alkuun!!! En usko, et sua listoilta kadotetaan, kyllähän säkin kuulut jo kalustoon. Meillä oli kans keskenmenon jälkeen vähän aikaa samanlaista...siis, että vaan oviksen aikoihin sain miehen puuhailemaan. Nyt häistä alkaen on päätetty unohtaa ovikset ja muut (tikutellutkaan en ole enää moneen kiertoon) ja vaan puuhailla kun siltä tuntuu. 3 kertaa viikossa suurin piirtein on sit puuhailtu, et pitäis riittää. Ja mulla kans joka kierrossa tuntuu, et menkkaoireet alkaa jo aiemmin ja aiemmin. Toivottavasti toi sun tuhruttelu olis vaan jotain kiinnittymisvuotoa! Toivottavasti saat myös avun sieltä yksityiseltä! Harmittaa ihan sikana toi lääkäreiden töppäily. Jos tää kierto venyy kauhean pitkäksi, en ehdi aloittaa clomeja ennen polin kesätaukoa. Menevät 16.6 kiinni...

pipsa79: onnittelut valmistumisen johdosta! On se vaan niin ihanaa, kun koulut loppuu. Mä just otin kesäyliopistosta venäjän kurssin...kaipaan työvuoden jälkeen jotain haasteita...lisää.

nippulalle hali! Kiva " nähdä" pitkästä aikaa. Vähän samoissa mennään...tosin sä voisit jo testailla, eiks jeah? Tuut sit kertomaan, miten kävi!!!

Ulriinalle onnellista masunkasvatusta ja kiitos rohkaisevista kommenteista. Hyvä, jos Clomeista oli sulle apua. Toivottavasti tehoaa täälläkin...tosin vasta kp 13 mennään, joten ei kiirettä vielä aloitella...saa odotella ensin niitä seuraavia menkkoja.

Nyt pihapuuhiin...jos vaikka saatais rauha tähänkin maahan!

Nonna

Vierailija
45/49 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannele: Sen mitä täällä palstoilla olen pyörinyt, niin olen käsittänyt, että tuo pp=piinapäivä, jotka aletaan laskemaan oviksesta eteenpäin tuleviin kuukautisiin asti. Ja siitä minäkin olen laskenut, että jos ihan säkällä vois jo pp10 päivänä jonkun haamuista haamuimmankin saada (siis jos olis tärppi käynyt), niin mua ottaa aina kaaliin, että kun mä en enää edes pääse siihen pp10 päivään kun alkaa jo se tuhruttelu, joten en pääse mukaan koskaan edes hitustakaan jännäämään, että olisko lykästänyt. Eli tän toisen km:n jälkeen on alkanut tuhruttelu jo tuossa pp10 tai pp12 enne menkkoja (kun menkat alkaa yleensä tuosta oviksesta sen 14-16pvn päästä) ja nyt tässä kierrossa tein sit todelliset ¿enkat¿ kun tuhruttelut alkoikin jo viikko oviksesta, eli pp7. En tiedä selvensikö, mut toivottavasti. =)

Toivotaan, että ne sunkin menkat sieltä nyt löytäis perille, josko pääsisitte jo sitten vaikka seuraavasta kiepistä heti yrittään ja josko se mieskin heltyis jakelemaan niitä siemeniään¿ ;-)

Nippula: Sinullapa onkin jänskät paikat ja olet jo hyvin päässyt yli normaalista tädin visiittipäivästä. Tulehan kertomaan miten kävi? Jos mä joskus vielä pääsen noihin lukemiin, niin ettei tuhru pääse yllättämään, niin olis kyllä suuri kiusaus testata. =)

Jumppis: Taidatkin olla juuri tällä hetkellä jo perille sielä lämmössä. =) Tulehan kertoilemaan matkakuulumiset pääset takaisin kotiin. =)

Katri: Täälläkin syötiin aamiaista tänään terassilla takapihalla. Mies kattoi synttäreiden kunniaksi mulle sinne aamupalan. Ihanaa kun on lämmin, kesä ja kärpäsiä. ;-) Koita vielä kitkuttaa sitä tädin tuloa¿ =)

Sani: Tuhrua tai vähän sellaista raudan ruskeanpunaista tuli eilen vain rakastelun jälkeen hieman, mutta sen jälkeen ei sitten taas ole tullut mitään. Ei tänäänkään. Voi kun vielä nyt pystyis sinnittelemään sinne ens vkon loppupuolelle, että sais ne verikokeet alta pois. Voi vitsit, sulla on nyt tosi jänskät paikat ja jos sullakaan ei ole sitä enteilevää tuhrua tullut, niin se voi olla kyllä hyvä merkki. Tule kertomaan kun olet testannut. Maltatko vielä pitkään olla testaamatta?

Nonna: Toivottavasti ehdit nyt ne clomit aloittamaan ennen sitä kesätaukoa. Kurjaa jos venyy nyt just sitten lääkärin töpin vuoksi. = / Voih¿kumpa oliskin tuo vuoto jotain kiinnittysmivuotoa, mutta valitettavasti todennäköisyys siihen on TODELLA pieni.

ON: Ihana olo!!! Maittava aamupala ensin tuossa takapihan terassilla (mies kattoi synttäreiden kunniaksi)¿sitten lähdin 5,5km juoksulenkille ja kävin saunassa. Iltapäivällä tulee jokunen ystävä kaffella käymään. Meidän vanhukset kävi jo siis perjantaina. Mieheltä sain synttärilahjaksi nyt tähän lyhkäsen tukkani laittoa varten ilmakihartimen jossa on hirmuisessa erilaisia vaihtopäitä. Kyllä sillä pitäisi nyt pärjätä. Edellinen ilmakiharrin olikin sitten vuodelta kivi ja kypärä, eli jostain kauppiksen ajoila¿ikä balttiaralla 13v. Mutta kun on ollut niin pitkään pitkät hiukset niin en ole ilmakiharrinta tarvinnut. No nyt sille löytyy kyllä käyttöä. Onneksi sain uuden ja hyvä vehkeen. Sitten se oli jostain metsästänyt Johnny Depin pari DVD:tä, joita mulla vielä ei ole. Ihana mies! =)

Ja nyt pitää mennä kattamaan kaffepöytää vieraille.

Aurinkoista sunnuntaita ja plussasäteitä ! =)

titi

Vierailija
46/49 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhykäisesti vaan tätä omaanapaa kun teitä on niin paljon, etten mitenkään muista nikkejä sun muita ainakaan vielä. Oon ollu vielä vähän kehnossa kunnossakin kuumetta joka ilta. Huomenna on sitten se " jälkitarkastus" . On paljon kysymyksiä lekurille kyllä. Menkkoja tässä nyt sitten odottelen milloin lienee alkaa. Jälkivuotoa kesti kaks viikkoa. Haluis kovasti jo päästä yrittämään. Kaikista peloista huolimatta.

Plussaonnea kaikille!!!!!

Vierailija
47/49 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähä kauanko tätä " kesää" riittää?? Toivottavasti syyskuulle asti!! ;)

Titi: kiva, että sulla on ollut mukava syntymäpäivä! Onnittelut vielä kerran! :) Toihan kuulostaa ihan hyvältä, että ei ole tuon enempää tuhrutellut, jospa johtuiskin tällä kertaa jostain muusta.. ;) bd bd

Nippula: testasitko tänään? Tuu ihmeessä kertomaan mitä näytti jos testasit! :)

Ria: tsemppiä huomiseen jälkitarkastukseen! Vinkkinä: laita kysymykset paperille ylös, siinä tilanteessa kun tuppaa usein ainakin jokin asia mitä oli tarkotus kysyä unohtumaan.

Liliane: tsempitykset ja peukutukset huomiseen testiin! bd

ON: kp 25/24-29 vielä.. Nimittäin piina loppui jälleen lyhyeen.. :( Jo eilen illalla tuli vähän paperiin vaaleanruskeaavalkkaria ja se kyl masensi! Eipä sitten tarvinnut tänään miettiä testaisko vai ei. Tänään on alkanut tuhruttelemaan sitten enemmän, joten eiköhän kp1 vaihdu huomenna tai parin päivän sisään ainakin. Että kyllä masensi illalla ja tänään aamulla!! Nyt on taas vähän saanut jo mieltä takasin.. Tässä kierrossa oli vaan kaikki yritys pelissä ja toiveetkin oli sitten korkealla.. Luulenpa, että meikä tarvii nyt vähän palstataukoa täältä, että pystyis laittamaan tätä vauvayritystä vähän taka-alalle ja keskittymään muihin asioihin (esim. noihin ihaniin onneksemme jo olemassa oleviin lapsiin, mieheen, puutarhaan ja töihin). Ja koittaa olla tämän vauvayrityksen kanssa vain tjot-linjalla. Eri asia sitten miten sen kanssa käy.. ;)

Mutta teille muille toivon plussa-tuulia!! Toivottavasti te muut tällä hetkellä piinailevat saatta piinailla loppuun saakka ja siitä palkkioksi testiin kaksi viivaa!! bd bd bd bd ++++++++++++++++++

Vierailija
48/49 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä jännätään viel kp32/28 ja en oo viel testannu, monesti on kyllä mieli tehny mutta en haluis sitä negaa testata. Josko nyt kuitenkin testais viimeistään ennen äitienpäivää, jos vielä on aihetta ;) No joo kyllä taidan jo tiistaina tai keskiviikkona viimeistään testata jos mitään ei näy.

Jos tästä kierrosta ei oo tärpänny ni miehelle oottaa lähete labraan simenneste-analyysiin, katotaan pääseekö mies pälkähästä.

Ihanaa ku on ollu tosi lämpimiä ilmoja ja on saanut ulkoilla tosi paljon.

Toivotaan että nää kevät säät saa meille kaikille isot pysyvät plussat aikaseksi.

nippula

Vierailija
49/49 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonna: Meillä on kanssa nuo parvekkeella olevat sitä kovapuuta. Hyvin säilyivät peitettyinä tuossa koko talven. Mutta tosi halvalla saitte ne kalusteet. Me ostettiin noi meidän viime kesänä. Pari tuolia, pöytä ja tuolien pehmusteet, niin meni varmaan n. 250-300 euron kieppeillä. En niin tarkkaan muista enää, mutta siis ainakin tuon 250 oli.

Titi: Juu, täällä kovin yritetään menkkoja pitkittää. Ja toistaiseksi olen onnistunutkin. ;) Ei vielä minkäänlaisia oireita siihen suuntaan. Katselin tuossa eilen Aurinkomatkojen äkkilähtöjä, että sinne Puerto de la Cruziin pääsis aika tarkkaan tonnilla 2 ihmistä 2:ksi viikoksi, jos vain onnistuis lähtö tuossa 18.5. Mutta miehellä kesäloma alkaa vasta 9.6.

Tuossa tultiin puoli kahdeksan maissa kotiin, kun tänään oli sitä perunoiden istutusta mun vanhempien luona. Oli tosi raskasta puuhaa, kun aurinko porotti siihen suoraan ja varjossakin oli silloin +25 lämmintä. Mitä lie ollutkaan auringossa.... Multa hieman paloi käsivarret ja kasvot, mutta onneksi ei kovin pahasti. Käsivarret vain ovat täynnä pieniä punasia näppyjä, jotka johtui tuosta auringosta.

Mutta nyt muihin hommiin. Mukavaa illan jatkoa kaikille!!