*** HAAHUT VIIKKO 18 ***
Kommentit (49)
Rialle:jaksuhaleja ja tsemppiä paranemiseen!=)
Nonna:tervetuloa takaisin kotimaahan ja harmittelut tädistä;)
Lizielle:jaksuhaleja ja sure surusi kaikessa rauhassa,kyllä se pian helpottaa vaikka eihän sitä ikinä unohda...
Maria,Titi ja Sani: teidän kanssa mennäänkin aika samoissa kierronpäivissä joten paljon plussasäteitä+++onko mitään oireita ilmaantunut?=)
Kaikille muillekkin oikein paljon tsemppiä kaikella lailla, oli tilanne sitten mikä tahansa!!=)
Nauttikaa ihanista kevätpäivistä!=0)
Omaa napaa: Täällä on nyt sitten valmis lähiavustaja/henk.kohtainen avustaja,onnellinen mutta jollain lailla väsynyt koska takana on 9 pitkää ja työntäyteistä kuukautta.Nyt vaan kun löytäis sitten töitä!=)
Viikon päästä lauantaina olis sitten tarkoitus juhlistaa tätä valmistumista ja toivottavasti sitten olisi muutakin aihetta juhlaan;0)
Terkuin ja halauksin Pipsa kp 20/30-35
Aukiolotutkimus nyt sitten takanapäin. Otin aamulla 3x200mg Buranaa ja kyllä sillä pärjäsi. Kipua tunsin, muttei se ihan sietämätöntä ollut.
Menin siis sinne sairaalaan, kateltiin lääkärin kanssa mun paperit ja se kyseli olenko saanut Clomireseptin? Olin ihan huuli pyöreänä, et olisko mun pitänyt saada (taas meni yksi kierto hukkaan, kyllä vituttaa suoraan sanottuna) ja täti sanoi, et joo, kun tänne papereihin on merkattu jo kierronseurannan ekassa ultrassa, et mulla on PCO. Kiitin tiedosta.
Täti ultrasi ensin sisäkautta ja laittoi sitten sen katetrin. Katetrin laitto tuntui vähän samalta kuin papakokeen ottaminen (raapaisu), muttei sattunut. Sitten katetrissa olevaan balloon pumpattiin ilmaa. Se vihloi ikävästi häntäluussa samalla tavalla kuin kovat menkkakivut.
Suolaliuoksen laitto ja ilmakuplat ei tuntuneet, mutta se menkkakipu oli koko tutkimuksen ajan.Sairaanhoitaja kyseli kuitenkin vointia koko toimenpiteen ajan ja olisivat vähentäneet ilmaa ballosta jos olisin halunnut. Päätin kuitenkin kestää ja hyvä niin.
Tutkimus kesti siis reilut 5 minuuttia ja kyllä sen ajan menkkakipujakin kärvistelee. Luulen, että jos olisin laittanut käden alavatsalle lämmittämään tai ollut vähän paremmassa asennossa sängyllä, kipu olisi ollut pienempää. Tuubat oli kuitenkin molemmat ihan hyvin auki (helpotus!!!)
Jälkivuotoa ei ollut, sain clomireseptin mukaani ja aloitan ne kuun lopussa kun menkat alkaa, kp3. PCO:sta etsin juuri Wikipediasta lisätietoa, kun ei lääkäri kirjainyhdistelmää enempää suostunut tietouttaan jakamaan mun kanssani. Nyt jännätään, ehdinkö Clomien kanssa seurantaultraan ens kierrosta kun poli menee kesäksi kiinni 16.6. Toivotaan parasta.
Et sellaista. Nyt ollaan sitten virallisesti lapsettomia...kai...
Nonna
NONNA: Hyvä homma että röörit oli auki! Mutta ymmärrän kyllä tuon tunteen kun ykskään kierto menee hukkaan. Mullakin on tuo PCO mutta mullekaan ei lääkäri siitä kertonut, joten kerro mullekki mitä tietoa löysit. En tiiä vaikeuttaako se aina raskaaksi tuloa koska itsellähän tärppäs toisesta yrityskierrosta siitä huolimatta että on PCO ja lisäksi vielä endometrioosiepäilys. Onko sulla pitkä kierto? Sellastahan se ainakin aiheuttaa. Itsellä on normaalisti 32 päivän kierto. Jaksuja sulle!
PIPSA: Onnea valmistumisesta ja toivottavasti ilmaantuu muutakin juhlittavaa! ++++
Täällä on monella nyt piinaava viikko -> kaikille plussasäteitä! ++++
LILIANE: On sulla tosiaan tatskoja kertynyt useampi! Toivottavasti asia selviää sitten viimestään maanantaina niin voit joko huoletta mennä tatuoitavaksi tai sitten on hyvä syy olla menemättä! Täällä on tosiaan hurjat kp:t ja hurjenee koko ajan. Saa nähdä koska sitä saa sen harvoin näin kaivatun kp 1:n.
TITI: Uskon että on hermoja raastavaa tuo tiputtelu, taitaa varmaan olla kroppa sekaisin, en usko että tiputtelu on ihan normaalia. Mua taas tympäsee että kolme viikkoa oon pitänyt jo pikkuhousunsuojaa siltä varalta JOS menkat alkaa. Nyt olen alkanut kotona ja nukkuessa olemaan ilman (siitäkin huolimatta että aamulla saatan herätä verilammikosta) mutta töissä on pakko olla ettei käy ikäviä yllätyksiä. Vai on sielläkin synttärit viikonloppuna! Minä en taia niitä siemeniä saaha kun ei oo kuulemma realistinen lahjatoive. Seuraava toive olikin että ylimääräsiä haleja ja pusuja ja että saa pitää miehen taas omanaan seuraavankin vuoden. Se oli kuulemma realistinen toive.
RIALLE voimia!
ON: Eilen käytiin luistelemassa. En tiiä miten laikkari menee kun kaapissa oli edellispäivän maitoa niin pitihän siitä tehä pannaria...
HANNELE kp 52
Eilen oli ensimmäinen varsinainen työpäivä. Sen piti olla 4-5 tuntia, mutta venyikin sitten 8 tuntiseksi... Mutta ihan hyvä, että kertyy vähän enemmän tunteja, rahan takia kun en nyt ole varsinaisesti töissä (taloudellinen hyöty työnteosta on aika olematon) vaan pikemminkin työkokemuksen vuoksi. Jos vaikka sitten joskus saisi ihan oikeita töitä (tämä siis nyt vain osa-aikainen kesätyö).
Eilen illalla aloin jo tänne kirjoitella ja sain haahupinoonkin piiitkän viestin, mutta sitten mies tuli tuohon selän taakse pällistelemään. En jotenkaan tykkää, että hän tietää, mitä tänne kirjoitan, tämä kun on sellainen mun oma juttu. Tietää kyllä, että tällä palstalla pyörin ja että jotain kirjoitankin...
katri72; Toivottavasti täti ymmärtäisi viivyttää vierailuaan jotta pääsisitte sinne reissuun! bd bd bd
Meilläkään mies ei oikein tahdo muistaa kenenkään synttäreitä tai äitienpäiviä yms. Mutta meilläkin " toimii" tuo, että niistä puhutaan n. viikkoa ennen ja sitten hän yleensä muistaa. Mutta minä yleensä kyllä ostan kaikki lahjat hänenkin sukulaisilleen.
Lizie; Hyvä, että kaikki oli kunnossa jälkitarkastuksessa! Toivottavasti myös hCG on laskenut.
Nonna-80; Pahus sitä tätiä, kun sut sieltä Saksastakin löysi >| ! Hyvä että sulla on tuubat auki ja sait vielä clomitkin käyttöön! Toivottavasti niistä olisi apua!
Paljon olet saanut kiloja pois! Onnittelut siitä! Olet vain tainnut lähettää ne tänne mulle, kun mulle on tullut melkein samanverran takaisin ;)... Mutta nyt otan itseäni niskasta kiinni (ja lopetan muiden syyttelyn ;)) ja jatkan uudella innolla (vaaka näytti jo tänä aamuna 1,5 kg vähemmän kuin eilen aamulla)...
Ria73; Kylläpä sua nyt koetellaan, niinkuin jo km:ssa ei olisi ollut tarpeeksi kestämistä. Voimia sulle ja perheellesi! *hali*
sani-74; Toivottavasti punaviini on tehnyt tehtävänsä ja nuo nippailut johtuisivat juuri kiinnittymistestä! bd bd. Kyllä mullakin tuo testi polttelee oikein todenteolla tuolla kaapissa. Onneksi se ei ole herkkyydeltään 10 tai muuten varmaan testaisin jo alkuviikosta!
Hannele-81; Harmi, ettei teillä ole vielä yhteistä säveltä tuo vauvajutun kanssa. Mutta niinhän se on, ettei toista voi pakottaa. Lähetän sulle nyt rutkasti menkkasäteitä, että pääsette vihdoin yrityspuuhiin! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tämä on tosiaan meidän ensimmäinen yrityskierto. Toisaalta toiveet ovat erittäin korkealla, mutta toisaalta tietää miten harvinaista on, että jo ensimmäisestä kierrosta tärppäisi. Mutta piina on kova...
Liliane; Toivottavasti testi näyttää plussaa ja saat siirtää tatskan ottoa ;)! bd bd bd bd
titi75; tuohan nippailuhan vois olla vaikka kiinnittymisnippailuja! bd bd bd bd bd
pipsa79; Onnea valmistumisen johdosta!!! Mulla vihloi mahaan aika kovaankin eilen illalla ja TIETYSTI sitä heti mietti voisko olla kiinnittymistä. Tuskin. Mutta saahan sitä aina haaveilla ;).
ON: kp 20/28-30 ja piina pahenee päivä päivältä. Eilen mulla vihlaisi illalla aika kovaa tuolta alavatsalta kun nousin sohvalta ylös. Ihan samalla tavalla kuin mulla on joskus ollut alkuraskaudessa. Mutta tuo eilinen johtui varmaan huonosta asennosta, kun kp:tkin ovat vielä niin pienet. Sitten illalla vatsaa nippaili jonkin verran ja tietysti mielessä " kävi" , että jos oliskin ollut kiinnittymistä. Tuskin sentään. Mutta piinailut siis jo täysillä menossa ;)!
Täällä kaikki kuten ennenkin eli stressiä stressin perään. Matkalla pitäisi lähteä sunnuntaina ja töissä iso pino tekemättömiä töitä. Samoin koulujutut on kasaantunut pahasti. Lauantain kyllä pyhitän pakkailuille, joten menispä nämä kaksi kiireistä päivää nyt vauhdilla..Loma tulee kyllä tarpeeseen..
Saan paniikkikohtauksia lentokoneessa, joten sekin nyt alkaa jo huolettamaan. Oon lentänyt koko ikäni, mutta parikymppisenä alkoi kaameat pelot. Hyppäsin laskuvarjollakin yksin 1000metristä, mutta pelot vaan pahenivat..Asiaa ei auta, että kuulin lentokoneen olevan TURKISH AIRWAYS!!!No, jälleen luon itselleni jo valmiin pelkotilan, joten ei hyvä, ei hyvä:( Alkoholi onneksi auttaa, joten taidan ottaa aamukännit ennen lentoa..
Tällasta tänne! Monella jännät päivät tulossa, joten toivotaan, että saatais teistä oikein moni tuonne odotus-puolelle juhannukseen mennessä:)+++
Paniikkiterveisin,
Jumppis
Ria: Kovinpa sinuakin koetellaan. Jaksuhaleja sinne ja toivottavasti parannut pian!
Hannele: Mulla on synttärit ensi viikon keskiviikkona. Ikää on myöskin sinua enemmän. Hui... ;) Toivottavasti sullakin ne menkat tulee pian. Jos vaikka sitten pääsisitte taas yrityspuuhiin. ;)
Nonna: Sehän oli nopea tutkimus. Onneksi torvet oli auki. Toivottavasti clomeista tulee apua.
Maria: Meillä sama juttu, että pieni muistutus on poikaa. Yleensä edellisenä iltana tulee sanottua, että muistatkos mikä päivä huomenna on tai sitten että huomenna on sitten ne mun synttäritkin.... Jotain tällaista, niin sitten mies tulee ruusun kanssa töistä kotiin. Yleensä on sellainen tummanpunainen iso ruusu. =)
Kylläpä sinullakin on piinaa. Toivottavasti tulee testaustarvetta. bdbdbdbd
Jumppis: Harmi, että sulle tulee niitä paniikkikohtauksia lentokoneessa. Mikähän senkin laukaisi, jos ei kerran niitä aina ole ollut??
Kaikille piinailijoille tasapuolisesti plussaonnea!! bdbdbdbdbd
ON: Huomenna pitäis menkkojen alkaa, mutta toivottavasti ei niin käy. ;) Jotenkin vain taas pelkään, että mun tuurilla ne on just kerrankin tulossa ajoissa kun ei pitäisi. Niin monesti ovat tulleet väärään aikaan kun on jotain suunnitellut. Mutta toivossa on hyvä elää. Jotain siihen viittaavia oireita on ollut jo viikko sitten ja myös alkuviikosta, mutta en kyllä muista kuinka paljon aikaisemmin mulla on noita oireita ollut ennen menkkoja.
Taas on hieno päivä tulossa. Aurinko paistaa eikä näy pilven pilveä. Loppuviikkoa kohden on vain luvassa lämpenevää. Taitaa sittenkin se kesä tulla. =) Sunnuntaina olisikin tiedossa sitten perunoiden istutusta.
Eipä näytä meidän koiruus paranevan. =(
Tuossa oli jo pari päivää ettei siltä tullut verta, mutta eilen taas tuli. Ja tänä aamuna on saanut pyyhkiä jo lähemmäs parikymmentä veritippaa lattialta. Yli viikko eläinlääkärireissusta ja antibioottien aloituksesta eikä vieläkään ole ohi. Ja niin se eläinlääkäri sanoi, että parissa päivässä pitäis loppua se tiputtelu. Mies tuossa aamulla puheli, että taitaa soittaa sinne eläinlääkärille ja kysellä että mitä oikein tehdään, kun ei tunnu tehoavan.
Oikein aurinkoista päivän jatkoa kaikille!!
Pipsa: Täällä ei tosiaan muita oireita kun nää jatkuvat menkkakivut jo nyt alkanet taas puoltoista vkoa ennen kun ees menkkojen pitäs alkaa. Ei hyvä. Tätä tää on ollut joka kuukausi, eikä nää nippailut kyllä enteile raskaudesta¿Onko sulla ollut mitään raskauteen viittaavia ¿lupaavia¿ oireita? Ja lämpimät onnittelut uuteen ammattiin valmistumisesta. =)
Nonna: Hienoa, että aukiolotutkimus sujui ilman suurempia kipuja ja ennen kaikkea, että torvet oli auki. Harmi, että ne clomit oli jäänyt sultan saamatta. Harmittaa kun tuo aika lipuu käsien välistä, mutta jollekkin muulle se on ¿vaan yksi kuukausi sinne tai tänne¿¿meille se aika on kultaakin kalliimpaa.
Hannele: Minkälaisia oireita sulla on tuosta endosta?¿Tai mistä sitä on alettu epäilemään. Itellä on alkanut tuntua, että onkohan mullakin jossain sielä vikaa kun muilta osin pitäis suht kondiksessa kait olla? Pannarista tuli mieleen, että pitäskö tänään tehdä lettuja? Namskis!
Maria: Taitaa olla tuo menkkajuilimiskipu olla turhaa toiveajattelua raskautumisesta. Niitä on ollut nyt joka kuukausi, eikä se ole kyllä raskautta tarkoittanut. Vielä jokunen kuukausi sitten sitä kovasti toivoin. Sinullakin on kyllä nyt jänskät päivät käsillä. Olishan se mahtava homma, jos sielä pikkuinen olis jo kovaa vauhtia ¿tarraamassa¿ kiinni. =D Mutta piinaillaan täälläkin jo vaikka, ei kyllä ole mitään raskausoireita. Katotaan putoonko heti jo la tai su kyydistä jos tiputtelu taas alkaa.
Jumppis: Sulla on matka on ihan käsillä. Ihana varmaan päästä vähän relaamaan. Mulle se meidän matka oli ainakin tarpeen. Mulla ei ole ennen viime syksyä ollut lentopelkoa. Sillon kun putoili niitä koneita monta peräjälkeen alas¿onneksi me ehdittiin just sieltä Kreikasta takas Suomeen. Nyt kun piti tälle Kanarian reissulle lähetä, niin huomasin, että jännitin tuota lentoa ihan kauheesti. Otin sitten vähän punkkua koneessa, niin se vähän rentoutti. Toivotaan, että pelkosi helpottaa. Ajattelet vaan niitä rantoja mihin pääset sen lentomatkan jälkeen. =)
Katri: Toivotaan, että menkat antaa nyt vaan odottaa itseään. =) Todella harmi se teidän koiruli. Kyllä on nyt sitkeessä se juttu kun ei antibioottikaan tehoa. Kurjaa kun ei pysty oikein itse mitään auttamaan asiassa. Ei kai siinä auta kun uudelleen vaan lääkäriin toinen viedä, jos ei tuosta muuta kun pahemmaksi muutu. Toivotaan, että pian haukku olis taas kunnossa.
ON: Jotenkin on ihan turtunut olo. Eilen oli jo aikas koviakin menkkamaisia jomotuksia alavatsalla ja tänään aamulla sama vaan jatkui¿ja jatkuu täällä töissä edelleen. Lisäksi mulla on alaselkä kaiken aikaa kipee. Eksyin tietysti tuolla netissä eilen vielä tuonne endojen sivuille ja meinasin saada hertslaakin kun tajusin niitä oireita lukiessani, että mullahan on ne kaikki. No eihän se mitään silti tarkoita, mutta ihmetyttää oikeesti kun on näitä aikas kovia mensuoireita kuitenkin suurimman osan ajan kuukautta, sitä tiputteluvuotoa ja selkäkipua ja on myös ollut sitä ihmeellistä lonkkakipua, jota olen ihmetellyt. Lääkäri ei varmaan ensisijaisesti ole ajatellut, että multa mitään endoa löytyisi kun olen kuitenkin jo kax kertaa raskaaksi tullut, mutta eihän sekään silti sitä tarkoita, etteikö sitä endoa voisi olla. No ehkä olen viisaampi niiden ens viikkosten verikokeiden jälkeen, jos siitä tiputteluvuodosta on tuo keltrauhashormonin vajaus pois suljettu. Noita jatkuvia menkkakipuja ja selkäkipua se ei kyllä silti selitä. =( Ja onhan tässä edellisestä km:sta kuitenkin taas jo hurahtanut 8kk:tta ilman tuloksen tynkää. Ovistikut on käytössä ja mielestäni ollaan kyllä aktiivisesti touhuttukkin makkarin puolella, mut kun ei niin ei. No toivotaan, että tää selkäkipukin on vaan muusta johtuvaa. Aina mulla on huono selkä ollut ja se on kipuillut, mutta nyt olen siihen erityisesti kiinnittänyt viimeisen puolen vuoden aikana huomiota¿sen lisäksi menkkojen yhteydessä tai ennen on ollut aikas kovaakin kipua oikean puolen lonkan seudulla. Kyllä sitä tärisee silti tän toisen puolikkaan kuukaudesta joka kerta vaikka yrittää olla relasti. Ei nytkään tosiaan ole mitään oireita tai aihetta epäillä raskautta¿ihan pain vastoin. Mikähän siinä silti on, että sitä aina elättelee niitä toiveita. Onhan tässä joka kuussa tietysti mahdollisuus olemassa. Simppoja laiteltiin ainakin ahkerasti liikenteeseen pitkin kuukautta, joten siitä ei pitäis ainakaan kiinni jäädä. Noh tässähän mennään vasta pp7:n tai 8:n paikkeilla, joten tosi aikaista vielä muutenkin.
Ja töitäkin tarttis tehrä¿! =)
Aurinkoista torstaita kaikille. Jos lenkille lähtis heti töiden jälkeen ja illalla vielä leipois. Omat vanhemmat ja miehen vanhemmat tulee jo etukäteen mun synttärikaffeille. La pyhitetään yhteiselle ololle miehen kanssa ja mennään illalla leffaan kattoon sen Cruisen MI-3 leffa ja sunnuntaina tulee vielä sisko ja muutama kaveri synttärikaffelle.
titi75
Kävin just veskissä ja mitäs sinne pönttöön taas muuta kun nyt jo sitä vaaleanpunaista vuotoa...eli menkat on tulossa. Kyllä otetaan meikäläiseltä luulot pois näköjään joka kuukausi vaan aina aikaisemmassa vaiheessa. Nyt alko ihan oikeesti hirvittään, että onkohan mulla sielä jotain muutakin vikaa kun vaan jotain " pikkusta hormonihäikkää" . Jotenkin valahti kyllä fiilarit ihan nolliin taas. Toisaalta arvelin tätä jo vähän eilen, että tiputtelua varmaan alkaa tulla taas vkonloppuna kun masu oli niin kipee, mutta että näin ajoissa...nyt siis vasta pp 7 tai 8 menossa.
Auttekkee nyt siskot, mitä tässä pitäs tehdä...nyt olen ihan sekaisin näistä mun kp:stakin...ja pelkään, että se verikokeeseen menokin osuu väärälle päivälle ja ettei siitä sitten ole mitään hyötyä ja saa vaan ittensä maksaa kipeeksi. Onkohan mulla joku huono karma tän palstan kanssa, että heti kun tauon jälkeen kirjoitan tänne, niin alkaa heti vuoto. :´(
Vetäydyn taas nuolemaan haavojani...
titi75
Kivan paljon on taas tullut kirjoituksia pitkästä aikaa! :)
Nonna: hieno homma, että röörit oli auki! Harmi, että nyt vasta sait clomit, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan, eikö? Toivottavasti niistä olis heti apua! bd bd bd
Titi: olipa kurjaa että tuhruttelu nyt jo alkoi! Kuulosti niin lupaavalta nuo jomotukset.. Jos se johtuis siitä keltarauhasesta ja kokeitten jälkeen saisit siihen sitten avun ja sen myötä masu alkais kasvaa pienen asukin myötä! bd bd bd Soita ihmeessä polille tai missä ne ne keltarauhaskokeet ottaa ja kysy minä päivänä ne kokeet pitäisi ottaa, jos oot epävarma..
Hannele: Toivottavasti menkat nyt jo pian alkaisi!! Sä taisit kysyä, että äitienpäivänäkö testaan jos tarves on, niin luulen, että en malta sinne oottaa, vaan testaan silloin jo lauantaina.. Mut katotaan minne asti hermot pitää.. ;)
Pipsa: Mulla ei vielä mitään ihmeempiä oireita ole.. Masua välillä kyllä nippailoo ja jomottaa ja välillä on menkkamaisia jomotuksia ja huonoa oloakin välillä esiintyy, mutta ne voi johtua esim lähestyvistä menkoistakin tms. Toivon tietysti muuta! ;) Plussasäteitä sullekin! ++++++++++
Jumppis: Toivottelen jo oikein hauskaa matkaa, jos en enää ehi tänne kirjoittelemaan ennen kuin lähet! Ei muuta kuin pienet aamupöhnät sitten vaan, jos sillä saa hillittyä lentopaniikin.. ;)
Mitähän vielä piti kommentoida, en enää muista, joten kaikille tsempitykset loppuviikkoon! :)
ON: kp 22/24-29. Eli viime kierrot olleet tuota 24 ja 25, mutta nyt luulisin kierron olevan pitkästä aikaa 28-29 eli viimestään ens viikon perjantaina pitäis menkat alkaa ja aikaisintaan ens sunnuntaina.. Voi kun ei alkaiskaan!! Tuossa pipsalle kirjoitinkin jotain " oireita" ja niiden lisäksi on vielä mahoton nälkä vähän väliä, siis semmoinen oikein tyhjä olo ja alkaa huimaamaan jos on enemmän kun 3-4 tuntia syömättä. MUTTA sitten taas lämmöt on heitelly ihan miten sattuu :(, välillä taas oli koholla, mutta eilen illalla ja tänäaamuna olivat normaalit ja allekin tosin nyt taas iltapäivällä oli vähän koholla. Pitää vissiin lopettaa tuo lämpöjen mittailu, kun vaan pystyis! ;)
Kiitos paljon onnitteluista!!!!=)
Täällä ei olossa mitään sen kummempia,ehkä vois jotain pientä väsymyksen poikasta olla ilmassa mutta ei sen kummempaa...oliskohan jo muka oireita...oon päättäny että en hirveesti kuulostele oireita vaan testaan sitten jos aihetta on...jos vaan pystyiskin olemaan ajattelematta koko asiaa;)
Titille:pahoittelut tuhrun alkamisesta,voi harmi=(Sun kannattaa varmaan soittaa ja kysyä niistä verikokeista että tiedät oikean ajan koska mennä,jos siinä on joku tarkka kierronpäivä.Oliko se mikä koe?
Sanille:toivottavasti sun oireet on sitä mitä pitääkin,paljon plussasäteitä+++=)
Jumppikselle:hyvää ja antoisaa lomamatkaa siellä etelän auringossa!=)
+++Oikein paljon plussasäteitä kaikille piinailijoille ja muillekin tsemppiä uusiin kiertoihin ja yrityksiin!=)
Nautitaan aurinkoisista kevätpäivistä täysin rinnoin!!=)
...vai olikohan ne nyt nuo nimeltään mitkä pitäisi siinä verikokeessa tsekata? On annettu aikaväliksi että kp22-25 välillä kokeissa on käytävä ja klo 9-14 välillä.
Olen ollut tosiaan vähän maissa tänään. Alkoi oikein hirvittää, kun aloin oikein miettimään näitä mun oireita, että hittolainen jos sielä onkin jotain endometrioosin tynkää. Oikeesti nää mun lonkkakivut ja selkäkipu on olleet nyt oikeestaan tän viimeset puol vuotta yhtä tuskaa. Oikein suoraksikaan ei selkää tahdo saada, muuta kun oikein hitaasti kun sen yrittää vetää. Mitään äkkinäisiä lähtöjä soffalta tai työpisteen ääreltä ei voi tehdä ilman, etten kulkisi 3m ensin " etuviistossa" ...huvittavan näköistä, mutta alkaa ottaan hermon päälle pikku hiljaa. Mulla on aina ollut huono selkä, mutta ei se tällästä jatkuvaa ole koskaan ollut...ja tuo lonkkiin säteilevä särky ja vihlonta tekee tosi häijyä...sitten on nyt tietysti nää pahenevat tiputusvuodot, jotka tuntuu aina alkavan vaan kierrossa aikaisemmin.
Pitää nyt varmaan soittaa sinne yksityiselle huomenna josko joku hoitsu osais jotain mua valaista. Jos runsaimmasta edellisistä vuotopäivistä lasketaan ekat kp:t, niin ens ti olis kp24, mikäli runsaampi vuoto ei nyt ala ennen sitä. Toivottavasti ei, että saatais nää kokeet nyt otettua. Näähän oltais jo otettu viime kuussa, mut kun oltiin just sillon sielä Kanarialla. Siirty sit tälle kuulle. No mutta kun saan ne tulokset ja saan soittoajan lääkärille, niin pitää sitten ottaa esille myös tuo endo-kysymys jos verikokeista ei mitään ilmene. Näillä vuodoill kyllä vähän ihmettelen jos keltarauhashormonit on kohdillaan.
Tietääkö joku kauanko noiden progesteronin ja prolaktiini kokeiden tulosten saanti kestää. Meneekö pari päivää, vko vai enemmän. Mulla ei ole mitään tietoa.
Nyt syömään iltapalaa ja kölllimään soffalle ukon viereen katsomaan telsua. Se on ollut tänään niin ihana kun kerroin, että taas tuo perä alkoi jo temppuilemaan ja tiputtelemaan....niin se on hemmotellut mua koko illan kun tietää, että mua harmittaa, olen kipeä joka paikasta ja mieli vähän maissa. Oikeesti...mulla on ihana mies. =)
Nyt tuli IHAN PELKKÄÄ OMAA NAPAA, mutta pakko purkaa tuntoja...ja mihkäs muualle kun tänne. Kiitos Sani ja Pipsa tsempityksistä ja neuvoista. Mihkäs joutuisin ilman teitä haahulaisiakaan. =)
titi75 selkä- ja lonkkavaivaisena rampana... =/
Pipsa: Onnittelut multakin valmistumisesi johdosta!
Titi: Harmi, että se tuhruttelu jo sitten alkoi. Vieläkö on tänään ollut tuhrua vai onko täti jo kunnolla tullut kylään? Mulla pitäisi tänään alkaa menkat, mutta sen matkan takia toivon ettei tule vielä pariin viikkoon. ;)
ON: Kuten tuossa jo Titille mainitsin, niin tänään pitäis menkkojen alkaa. Eilen tuntui illalla taas niitä tuttuja oireita eli alavatsaa hieman poltteli jne. Toivottavasti täti ei tee mulle kiusaa ja ihan kiusallaankin tule ajoissa kyläilemään. =/
Eilen meidän koirulista alkoi sitten tippua taas vähän useampiakin tippoja sitä verta. Laittelin siitä miehellekin viestiä, joka soitti sitten eläinlääkärille ja sen jälkeen mulle. Piti tässä sitten lähteä hakemaan toisia lääkkeitä, kun ei kerran noista toisista ollut apua. Samalla kyselin muista hoitokeinoista, kun tämä oli kuitenkin jo kolmas kerta kun uusiutui ja rahaa on jo palanut muutama satanen lääkkeisiin ja hormonipistoksiin. No, eläinlääkäri sanoi sitten, että seuraava hoito olisi kastrointi ja sitä oikeastaan suosittelisikin kun näinkin mones kerta on jo tätä vaivaa menossa. Kyselin sitten hintaa ja täällä se on n. 160 euroa. Kertasummana tuntuu aika hirvittävältä, mutta kaiken kaikkiaan tuo on kuitenkin vähemmän kuin mitä näihin lääkkeisiin yms. on mennyt tämän vaivan takia. Ja loppuisipa koirulin kärsimyksetkin.
Taas on hieno ja lämmin päivä tulossa tänne etelään. Mies kun lähti kahdeksan maissa töihin, niin jo silloin oli 13 astetta lämmintä. Saa nähdä mitä onkaan päivällä, kun aurinko alkaa oikein kunnolla porottamaan.
Aurinkoista ja mukavaa viikonloppua vaan kaikille!!
Eilen illalla ei enää tullut mitään tiputuksia ja ne eiliset päivälläkin olleet tulivat vain vessakäynin yhteydessä, eli ei pikkuhousunsuojaan mitään. Mutta niin selkeesti pönttöön tiputteli, että tiedän että vauvahaaveet on tältä kuulta unohdettava. Tänäänkään ei ole mitään tiputuksia tullut...on tääkin ihme pöntön syynäämistä. = / Mahakipu on helpottanut, mutta selkä on edelleen tosi kipee ja säteilee lonkkiin ilkeesti...mutta toivon, että saisin kitkutettua tädin tuloo sinne ens vkon loppuun asti, että saatais ne verikokeet otettua niin kun pitikin. Mutta sehän nyt on selko, ettei tää kroppa nyt ihan normaalissa olotilassa ole.
No anyway...kaikesta huolimatta...AIVAN IHANAA JA AURINKOISTA PERJANTAITA ja tulevaa viikonloppua kaikille. Tänään tulee mun synttärivieraita kaffelle (vähän etukäteen) kylläkin ja huomenna mennään tosiaan sitten varmaan päivällä ajelemaan prätkällä, syömään johkin ja sit leffaan illalla. Juu onhan tää elämä ilman lapsia harmitonta ja saa tehdä mitä haluaa, mut....no joo tiedätte kyllä, että vaihtaisin tän ihan koska tahansa siihen vaipan vaihtoon ja vauvan tuhinaan. =)
Pitänee nyt vaan nauttia edelleen myös tästä " vauvattomasta" ajata. Ehkä sen nyytin vielä joskus saa...
Ja töitä on painettava vielä. =)
titi75
Katri:Kiitos onnitteluista ja oikein paljon plussaonnea sinne++++
Toivottavasti teidän koira paranee!=)
Titi: Jospa se vaan oliskin jotain harmitonta tiputtelua!=)Mutta kyllä tuo kannattaa tutkia että mistä johtuu nuo aikaisin alkavat tiputtelut ja kovat kivut.Mulla on joskus kanssa otettu noita hormoonikokeita mutta en kyllä muista että kauanko meni kun vastauksen sain!Joo,kyllähän tämä vauvaton arkikin oni ihan kivaa mutta kyllä kans mieluusti vaihtaisin sen vauvan hoitoon ja siihen ihanaan vauva-arkeen=)
Oikein aurinkoista viikonloppua kaikille ja plussaonnea niille joilla testipäivä jo häämöttää++++=)
Olen justiinsa lähössä viikonlopun viettoon siskon tykö mutta sitä ennen vielä terveiset:
Eilen sain yllätyssiemeniä! Kiukuteltiin, sen jälkeen sovintoässää ja mies yllätti! Ei toki tarkoita mitään että nyt yritys alkais, mutta olen aika varma että menkat alkaa pian! (vaikka MARIAN lähettämät menkkasäteet ei ainakaan vielä ole laukaisseet menkkoja alkamaan!) Nimittäin sitten kun sitä spermaa valui pois niin se oli aavistuksen vaaleanpunaista! =o) Siitä huolimatta vielä ei oo mtään tapahtunut mutta ODOTAN menkkojen alkavan ihan lähipäivinä!
TITI: Voi pahus tuota tuhrua! Kyllä sinäkin sen nyytin silti saat, tiedän että tässä on vaikea pysyä täyspäisenä, mutta vielä se koittaa erilainen äitienpäivä meillekin =o) Onnea synttäreitten johdosta jo etukäteen, sunnuntaina kun en ole onnittelemassa! Mitä se tarkottaa tuo pp? Eihän se sama oo ku kp? Nyt täytyy rientää joten kerron siitä endosta ens viikolla, muistuta jos en muista!
Plussaonnea kaikille viikonlopun aikana testaaville!
Hyvät viikonloput!
HANNELE kp 53
terve kaikille!
ei oo taaskaan vähään aikaan tullu kirjoiteltua tänne.
Nonna kiva että kaikki oli hyvin aukiolotutkimuksessa, minähän kävin sen joku aika sitten myös itse läpi.
tässä porskutellaan eteepäin kp30/28 ja mitään tuntemuksii ei oo, välil tuntuu et menkat alkaa, välil tuntuu että ei ja välillä on sellanen olo et ei tässä nyt raskaana voi olla...
Saa nyt nähä
nippula
NONNA, hieno homma, että röörit on auki, ja sait clomit!! Mulle antoi gyneni heti clomireseptin, kun todettiin PCO-tyyppiset munasarjat, harvat ovuloinnit ja pitkät kierrot (jotka siis johtui PCO:sta). Toisesta clomikierrosta tupla-annoksella sitten tulikin tämä ylläriplussa (=kun ovuloin vasta kp35 jälkeen). Sun hieno painonpudotus auttaa myös varmasti raskautumisessa, koska sehän on paras hoito PCO:hon. Nyt sitten vaan toimintaa makuuhuoneen puolelle, ja ihan varmasti olet pian exissä -kenties kaksosmasukkien;) kera! Tsemppiä! ;)
Kaikille teille oikein hirmuisen paljon plussasädetyksiä ja ihanaa kesän odotusta!!
Ulriina rv18+1
Aamupäivää vaan haahuille!
Turkin lähtö lähestyy eli ensi yönä pitäisi bussiin raahautua ja ajaa kohti Helsinkiä. Pakkausta en ole edes aloittanut ja nytkin on pakko lähteä kaupunkiin hakemaan hieman kesävaatetäydennystä..Mieli on virkeä ja odottava!
Nauttikaa te täällä heräävästä luonnosta ja kuulemisiin viikon päästä!
Jumppis
P.S. Ja vielä pakko toivottaa kaikille plussasäteitä, koska monella piinaviikko ensi viikolla++++ Matkan jälkeen täälläkin alkaa " totinen" yritys, joten mielenkiinnolla kesää odotellen:)
Jumppis: Oikein hauskaa matkaa sinulle. Tulehan palattuasi sitten kertomaan Turkin kuulumiset ja ehditkö missään muualla käymään siellä ollessasi vai menikö kaikki aika sillä alueella ollessa.
ON: Täällä ollaan nautittu aurinkoisesta kesäpäivästä parvekkeella. Syötiin siellä ruoka ja kohta suunnataan takaisin. Ihanaa, kun vihdoin tuo lämpömittarikin on kivunnut yli 20 asteen. =)
Nyt ollaan päivää lähempänä ens kuun matkaa, sillä menkat eivät ole vielä alkaneet. Eikä kyllä siltä ihan tunnukaan, että ainakaan muutaman päivän sisällä alkaisivat. Toivotaan näin. ;)
Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!!
Ajatus kulkee nopeempaa kun ehtii kirjoittamaan. Eli se pp10 olis vasta sunnuntaina...ja nyt jo nipistelee mahaa vaikka on vasta pp6. Ärsyttävää!
titi75