Olipa ahdistava tuo Areenalla esitettävä leffa ”Sekaisin rakkaudesta” joka kertooihmisistä, joilla on aspergerin oireyhtymä.
Meidän lapsella epäillään aspergeria ja toivon sydämestäni ettei hänestä kasva aikuisena samanlaista kuin elokuvan henkilöt. Todella ahdistava olo vieläkin elokuvasta vaikka katsoin sen eilen.
Kommentit (5)
Siinä oli ryhmä yksinäisiä ihmisiä, jotka mölisivät kuka mitäkin. Yksi tyttö kokoajan eli omissa mielikuvamaailmoissaan hokien ”minun täytyy mennä ilmoitustaulun alle isä ja äiti odottaa siellä, minun täytyy mennä ilmoitustaulun alle isä ja äiti....”, tuli sellainen tunne että vanhemmat olivat hylänneet hänet.
Ja toinen nainen oli ärsyttävä virnistys naamalla kokoajan ja sanoi joka asiaan ”en tule, en mene, en tee...”
Päähenkilöt olivat myös molemmat aspergerin oireyhtymän omaavia. Heistä tuli lopussa aviopari. Heidänkin suhteensa seuraaminen oli jotain kamalaa. Mies (Josh Hartnett) laskeskeli päässään kokoajan erilaisia laskuja ja kun tämä naisystävä oli siivonnut hänen sotkuisen kämppänsä (mikä oli mm sanomalehtikasoja täynnä) tää mies meni ihan sekaisin eikä saanut otetta mistään.
Tän naisen kanssa oli mitä ihmeellisimpiä riitoja ja molemmat oireili omalla tavallaan. Mies keskittyi rekisterinumeroiden lukemiseen ja niiden luvuista erilaisiin laskuihin tekemiseen päässään ja nainen keinui riivatusti jollain keinuhevosella omassa kämpässään.
Oli kyllä erikoisia ihmisiä täynnä koko elokuva. Huh. Ap
Aa, mä sekoitin johonkin suomalaiseen dokumenttiin. No ei kai tuollaiset oireet kuin leffasa ole kovin tyypillisiä aspergerissa, tai siis ovat varmaan sitä vakavinta kastia.
Itselläni on diagnosoitu aspergerin syndrooma eikä kuulosta kyllä ainakaan omalta arjeltani yhtään.
Sinänsä tunnistan joitain noita piirteitä, esim. mulla on vahva fantasiamaailma, ja kyky halutessani uppoutua siihen, mutta silloin kun täytyy toimia reaalimaailmassa, pysyn siinä enkä sekoile. Erilaisten asioiden laskemisesta mulla on lievää pakkomiellettä mutta ei sitäkään kukaan ulospäin mitenkään huomaa. Jos nyt vaikka autolla kerrostalon ohi ajaessa itsekseni hiljaa lasken talojen ikkunoita tai sängyllä maaatessani kattolautoja.
Vierailija kirjoitti:
Aa, mä sekoitin johonkin suomalaiseen dokumenttiin. No ei kai tuollaiset oireet kuin leffasa ole kovin tyypillisiä aspergerissa, tai siis ovat varmaan sitä vakavinta kastia.
Jos näin on niin huh. Meidän lapsella on epäilty vain lievää aspergeria. Ei ainakaan vielä oo hänellä mikään hyvä kieli- tai matikkapää. Mielummin huono. Ap
No mitä siinä oli? Näin joskus lyhyen pätkän enkä saanut ihan selvää.