Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei saisi olla surullinen siitä, että sukulaiset ovat rajattomia eikä siksi voi olla heidän kanssaan tekemisissä?

Vierailija
02.08.2018 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Miksi et saisi?

Vierailija
2/70 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on heidän oma asiansa kuinka aurinkoa ottavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kehotetaan hyväksymään asiat sellaisina kuin ne ovat. Tämä asia tuottaa kuitenkin minulle niin suurta surua, etten pysty siihen. Olo on ikävä. Haluaisin läheiset perhesuhteet, mutta niitä minulla ei ole. Vuorovaikutus rajattomien ihmisten kanssa on aivan liian raskasta. Etäiset välitkään perheeseen eivät silti tunnu hyviltä.

Vierailija
4/70 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellekö moisia houreita panee keskenään kirjoittamaan?

Vai juoppoputken laukaisema psykoosi?

Vierailija
5/70 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kehotetaan hyväksymään asiat sellaisina kuin ne ovat. Tämä asia tuottaa kuitenkin minulle niin suurta surua, etten pysty siihen. Olo on ikävä. Haluaisin läheiset perhesuhteet, mutta niitä minulla ei ole. Vuorovaikutus rajattomien ihmisten kanssa on aivan liian raskasta. Etäiset välitkään perheeseen eivät silti tunnu hyviltä.

Sun täytyy nyt keksiä jotain muuta elämän täytettä kun sun perhe.

Vierailija
6/70 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi muuta kuin hyväksyä tilanne. Hyväksy se, että he ovat rajattomia ja sinun täytyy suojella itseäsi.

Se surettaa, mutta sure rauhassa. Ja hyväksy samalla, että sinun on pakko toimia niin kuin toimit. Ensimmäisenä vastuullasi on rakastaa itseäsi niin paljon, ettet anna kenenkään satuttaa sinua.

Vierailija
7/70 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa, kun sukulaiset ovat rajattomia?

Vierailija
8/70 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä varmaan saan kuolla sitten suruun, kun kummankaan vanhemman puolelta suku on täysin mätä, vanhemmat ei myöskään välitä, en löydä ystäviä, elämä on muutenkin huonosti koska yksinäisyys tappaa.

Vierailija
9/70 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ehdotat?

Vierailija
10/70 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä on tää rajaton höpötys? Voisitko vastata mitä tarkoittaa kun sukulaiset on rajattomia? Mul on ylsi sukulainen jonka kanssa en halua olla tekemisissä mutta en kyllä ole surullinen siitä koska ihan oma valinta eli kyseessä on yksinkertaisesti ihminen jonka luonteesta en erityisemmin pidä.

Vierailija
11/70 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä on tää rajaton höpötys? Voisitko vastata mitä tarkoittaa kun sukulaiset on rajattomia? Mul on ylsi sukulainen jonka kanssa en halua olla tekemisissä mutta en kyllä ole surullinen siitä koska ihan oma valinta eli kyseessä on yksinkertaisesti ihminen jonka luonteesta en erityisemmin pidä.

No oli kyseessä sukulainen, ystävä tai työtoveri, niin rajattomuus tarkoittaa sitä, ettei kunnioiteta toisen henkilökohtaista tilaa ja hyväksytä toisen päätöstä siitä, kuinka läheinen ihmissuhde hänen kanssaan voi "maksimissaan" olla. Sukulaisen kohdalla voi olla kyse esimerkiksi siitä, kun

-Tullaan kylään yllättäen, vaikka tämä on ilmoitettu ei-toivotuksi.

-Kysellään toiselta liian henkilökohtaisia kysymyksiä

-Tuomitaan joko suoraan tai selän takana puhuen toisen elämänvalintoihin

-Tullaan vanhemman ja lapsen suhteen väliin

-Käyttäydytään toisen lasten kanssa kuin he olisivat omia lapsia/heidän vanhemmat eivät olisi paikalla

-jne.

Rajattomuus on sitä, ettei toisella tunnusteta olevan omaa yksityisyyttä ja elämää, joko lievemmin tai suuremmin. Myös toisen perheen ja parisuhteen rajat pitää ymmärtää ja tunnustaa. Näin siis terveissä ihmissuhteissa.

Vierailija
12/70 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oli kyseessä sukulainen, ystävä tai työtoveri, niin rajattomuus tarkoittaa sitä, ettei kunnioiteta toisen henkilökohtaista tilaa ja hyväksytä toisen päätöstä siitä, kuinka läheinen ihmissuhde hänen kanssaan voi "maksimissaan" olla. Sukulaisen kohdalla voi olla kyse esimerkiksi siitä, kun

-Tullaan kylään yllättäen, vaikka tämä on ilmoitettu ei-toivotuksi.

-Kysellään toiselta liian henkilökohtaisia kysymyksiä

-Tuomitaan joko suoraan tai selän takana puhuen toisen elämänvalintoihin

-Tullaan vanhemman ja lapsen suhteen väliin

-Käyttäydytään toisen lasten kanssa kuin he olisivat omia lapsia/heidän vanhemmat eivät olisi paikalla

-jne.

Rajattomuus on sitä, ettei toisella tunnusteta olevan omaa yksityisyyttä ja elämää, joko lievemmin tai suuremmin. Myös toisen perheen ja parisuhteen rajat pitää ymmärtää ja tunnustaa. Näin siis terveissä ihmissuhteissa.

Hyvin kiteytetty!

Vierailija
13/70 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on kieltänyt olemasta surullinen tuosta?

Rajattoman ihmisen lähellä ei voi olla. Minulla on kokemusta parisuhteesta, jossa mies ei ymmärtänyt minun olevan erillinen ihminen tai itsenäinen aikuinen olento.

Jos koko ajan on olo että itseä kohtaan rikotaan ja murskataan omia rajoja ja kävellään niiden yli brutaalisti, niin ei sitä kestä.

Sitä on turha yrittää sietää, pakkohan sellaisesta on karata ja ottaa etäisyyttä niihin rajattomiin ihmisiin.

Lieneekö ketjun alkupäässä kommentoimassa juuri näitä rajattomia ihmisiä? Ettekö oikeasti ole kuulleetkaan rajoista? Ihmisen henkilökohtaisesta tilasta ja toisen kunnioittamisesta?

Vierailija
14/70 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on kieltänyt olemasta surullinen tuosta?

Rajattoman ihmisen lähellä ei voi olla. Minulla on kokemusta parisuhteesta, jossa mies ei ymmärtänyt minun olevan erillinen ihminen tai itsenäinen aikuinen olento.

Jos koko ajan on olo että itseä kohtaan rikotaan ja murskataan omia rajoja ja kävellään niiden yli brutaalisti, niin ei sitä kestä.

Sitä on turha yrittää sietää, pakkohan sellaisesta on karata ja ottaa etäisyyttä niihin rajattomiin ihmisiin.

Lieneekö ketjun alkupäässä kommentoimassa juuri näitä rajattomia ihmisiä? Ettekö oikeasti ole kuulleetkaan rajoista? Ihmisen henkilökohtaisesta tilasta ja toisen kunnioittamisesta?

Rajattomia, eri tavoin psyykkisesti vaurioituneita ihmisiä on valitettavasti hyvin paljon. Hienoa, että olet päässyt pois tällaisesta ihmissuhteesta.

Vierailija
15/70 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on ilmeisesti täysin erilainen musiikkimaku ja hän ei suvaitse a cappella -laulua. Minusta taas olisi hienoa jos joku sukulainen olisi Rajattomat-yhtyeessä. Niin me olemme erilaisia. Dum dum dum dum dum dum daa daa daa daa.

Vierailija
16/70 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ehdotat?

Odotan yhä vastausta. Millä sinä korvaisit elämässäsi perheesi?

Vierailija
17/70 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi muuta kuin hyväksyä tilanne. Hyväksy se, että he ovat rajattomia ja sinun täytyy suojella itseäsi.

Se surettaa, mutta sure rauhassa. Ja hyväksy samalla, että sinun on pakko toimia niin kuin toimit. Ensimmäisenä vastuullasi on rakastaa itseäsi niin paljon, ettet anna kenenkään satuttaa sinua.

Kiitos, tämä kommentti helpotti oloani.

Vierailija
18/70 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on ilmeisesti täysin erilainen musiikkimaku ja hän ei suvaitse a cappella -laulua. Minusta taas olisi hienoa jos joku sukulainen olisi Rajattomat-yhtyeessä. Niin me olemme erilaisia. Dum dum dum dum dum dum daa daa daa daa.

Jännää. Ne rajattomat (tässä yhteydessäihmiset jotka eivät kunnioita toisen rajoja) tyypit joita minä tunnen, ovat sattumalta myös samanlaisia asioista väkisin lapsenomaisia vitsejä vääntäviä muka hauskoja leukailijoita.

Aikuiset ihmiset luulevat olevansa kovinkin hauskoja ja mahtavia vitsiniekkoja, mutta se huumori on sellaista säälittävää vääntämistä.

Varmasti rikkinäisen ihmisen joku defenssi.

Vierailija
19/70 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ehdotat?

Odotan yhä vastausta. Millä sinä korvaisit elämässäsi perheesi?

Lemmikki on paras. Aivan korvaamaton ja helposti rakastettava.

Toinen perheen korvike on oma itse. Mikä voisi olla parempaa kun saa panostaa omaan hyvinvointiinsa ja kaikki pienetkin asiat mitä teet, tulevat hyötynä suoraan omalle henkilökohtaiselle kokemusmaailmallesi hyödynnettäviksi.

Vierailija
20/70 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännää. Ne rajattomat (tässä yhteydessäihmiset jotka eivät kunnioita toisen rajoja) tyypit joita minä tunnen, ovat sattumalta myös samanlaisia asioista väkisin lapsenomaisia vitsejä vääntäviä muka hauskoja leukailijoita.

Aikuiset ihmiset luulevat olevansa kovinkin hauskoja ja mahtavia vitsiniekkoja, mutta se huumori on sellaista säälittävää vääntämistä.

Varmasti rikkinäisen ihmisen joku defenssi.

Minulla on tästä samasta asiasta aivan vastaavia kokemuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän