Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on pitkät hiukset!

Vierailija
02.08.2018 |

Voitteko vain aamulla laittaa pitkät ja paksut hiukset ponnarille, nutturalle tms, ilman mitään tököttejä tai föönäyksiä? Itsellä menee hermot kun joka aamu saisi olla föönäämässä ja suihkuttelemassa lakkaa tämän lyhyen tukan kanssa. Hiusten kasvatusta harkitsen vakavasti.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin.

Vierailija
2/32 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos on normi aamu niin harjaan vain ja sitten ponnari/letti/nuttura. Nutturaan joutuu laittamaan vähän lakkaa mutta muuten selvii ilman aineita. On ollut myös lyhyt tukka ja se vaatii paljon enemmän aikaa ja laittamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haron vaan sormilla ja se on siinä.

Vierailija
4/32 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla takapuoleen asti pitkä ja tosi paksu tukka. Harjaamiseen menee jonku aikaa aamulla, mutta sitte vaan ponnarille tai perille ja sillä selvä. Hyvin helppoa 😁

Vierailija
5/32 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn, edes nuttura ei tarvitse mitään aineita. Mulla on aika paksut, pitkät ja karheat luonnonkiharat.

Vierailija
6/32 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on liukas hiuslaatu ja nämä ei kyllä pysy siististi ponnarilla eikä nutturalla ilman aineita, vaan haituvia irtoilee joka puolelta ja näytän puoleen päivään mennessä hoitokodin asukkaalta, ellen käytä jotain tököttiä niiden kiinni pitämisessä.

Vierailija
7/32 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkät hiukset, mutta hiuslaatu on liukas. Ponnaria saa olla koko ajan korjaamassa, kun mikään pompula ei pysy.

Useimmiten vaan harjaan hiukset auki aamulla ja pidän ne niin. Harjaan sitten pariin otteeseen päivän aikana tarvittaessa. Tai sitten teen yhden letin ja siitä pikanutturan sellaisella muovisella soljella. Se pysyy hyvin.

Mitään aineita en laita kuin ehkä juhliin.

Siskollani on lyhyempi tukka. Hän laittaa sitä puolisen tuntia joka aamu. Minulla ei kärsivällisyys riittäisi. No, hän on kyllä muutenkin tarkempi ulkonäöstään ja aina tosi huoliteltu.

Vierailija
8/32 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain vapaapäivänä, jos en mene minnekään. Mulla on liukas, ohut hiuslaatu eikä se kyllä yhtään hyvältä näytä ilman aineita ja laittamista. Ponnarin allekin teen vähän tupeerauksia päälle, lisäksi otsatukan suoristan suoristusraudalla ja lakkaa päälle.

Vierailija
9/32 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on häntäluumittainen suora tukka, ja tähän ei ponnari käy, se käyttäytyy kuten mustekala. Erilaiset lettikampaukset käyvät, mutta enemmän suosin nutturoita. Vakiot cinnabun ja orchid syntyvät n 30 sekunnissa. Mitään tököttejä en käytä. Kasvatin pitkän juuri siksi, koska kyllästyin joka-aamuiseen laittamiseen, joka oli kun pidin 8 vuotta kananpersettä. 😁

Vierailija
10/32 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun ei onneksi tarvitse olla kovin usein edustava, koska teen töitä kotona ja vapaa-ajanmenoni koostuvat melko paljon hevosten kanssa puuhaamisesta (päässä lippis tai pipo ja ratsastaessa kypärä). Tallille menen näin kesäaikaan yleensä moottoripyörällä (taas päässä kypärä). Mulla on liukkaat hiukset, joten jos haluan, että hiukseni pysyvät erittäin tiukasti kiinni, laitan kaksi lettiä. Muuten hiukset alkavat hapsottaa aika nopeasti. Muotoilutuotteita en käytä, koska inhoan niitä. Mulla on joskus ollut jotain hajutonta lakkaa (muistaakseni Favora), joka ei herättänyt mussa inhoreaktiota tai välitöntä halua pestä hiukset. Mulle ajatus siitä, että hieroisin hiukset muotovaahdolla, on todella puistattava. 

Tuosta aika pitkälle löytyy myös syy siihen, miksi en voi pitää lyhyitä hiuksia. Ne näyttäisivät aina kamalilta, koska olisivat joko a) menossa jonkin päähineen alle tai b) liiskaantuneena päähineen takia.

Vierailija
11/32 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri koskaan käytä tököttejä: Ainut milloin käytän on juhlakampaus iltapukujuhlia verten, jolloin kampauksen on oltava muuttumaton. Pienemmät juhlatkin menevät ilman tököttiä. Peruskampaukset töihin ovat letit ja nuttura, jotka onnistuvan muutamassa minuutissa. Ne saavat löystyä rauhassa, näyttävät silloin vain paremmilta ja jos ei miellytä, niin vessareissulla voi kiepauttaa hiukset uudella tavalla. Pinninuttura hiusverkolla on siisti ja pitää hyvin, vie laittaa 5 min, mutta monesti riittää ihan vain minuutin hiuslenksulla, soljella tai donitsilla tehty.

Vierailija
12/32 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä koskaan mitään tököttejä, enkä föönaa hiuksiani kuin vain jos on kamala kiire (kerran-pari vuodessa).

Nämä vain ovat sellaiset "karvaiset", eli karkea hiuslaatu ja lyhyemmät hiukset törröttävät joka suuntaan. Nuttura tai ponnari ei ole koskaan siisti tai nätti (aikoinaan tököteilläkään yrittäessä – näitä hiuksia ei pidä mikään kurissa).

Siispä teen niin, että illalla n. 2 h ennen nukkumaanmenoa pesen hiukseni, ja annan niiden kuivua omaan tahtiinsa. Nukkumaan mennessä ovat vielä kosteat. Aamulla vain ravistelen päätä, ja kas noin, kaunis tukka on valmis. Vähintään kerran viikossa kuulen kehuja hiuksistani. Ne ovat sitä kauniimmat, mitä enemmän annan niiden vain olla. Harjaan ne vain ennen suihkua.

Hiuslaatuni on hankala, paksu ja karhea. Äärimmäisen itsepäinen. Haluaisin pitää lyhyttä tukkaa, koska se sopisi minulle paremmin ja olisi kevyempikin, mutta hiukseni kasvavat niin nopeasti, että kampaajalla pitäisi käydä kahden viikon välein. Ei riitä rahat sellaiseen.

Mutta ehdottomasti on helpompi tämä tukka kuin lyhyt, joka piti aina laittaa. Ennen meni 0,5 h hiusten laittamiseen aamulla, nyt 5 sek.

Vierailija
13/32 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut pitkät hiukset jo yli 20 vuotta. Jos hiukset ovat ponnarilla tai auki, en laita mitään tököttejä. Nutturaan ja kiharakampaukseen laitan hiuslakkaa kiinnitykseksi. Pitkät hiukset ovat helpot.

Vierailija
14/32 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkautin lyhyen polkan. Päänahka ei tykännyt yhtään siitä että pidin hiuksia kiinni. Ei mulla kovin pitkät hiukset olleet tätäkään ennen, ehkä lapaluihin asti. Nyt voin pitää hiuksia auki ja päänahka voi paremmin. Ei tämän mallin laittamiseen kummoista aikaa mene 😊

Vierailija
15/32 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aina 16-62 -vuotiaana pitkä tukka. Ponnarilla tai nutturalla pysyy ilman mitään aineita. En tee muuta kuin pesen ja laitan hoitoaineen sen jälkeen ja sitten taas seuraava pesu joskus. Nopeaa ja ei mene huonoksi sateessakaan, päinvastoin kihartuu kivasti pitkä ponnari kostuessaan ulkona. Lenksun pitää kyllä olla vahva, sellainen kiharainen puhelimenjohtolenksu ei pysy yhtään, napakka tavallinen lensku pysyy tai hainhammas tai nokkaklipsu tms. Minä olen niin hätäinen, etten voisi kuvitella käyttäväni hiusten laittoon aikaa joka päivä.

Vierailija
16/32 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä vain ovat sellaiset "karvaiset", eli karkea hiuslaatu ja lyhyemmät hiukset törröttävät joka suuntaan. Nuttura tai ponnari ei ole koskaan siisti tai nätti (aikoinaan tököteilläkään yrittäessä – näitä hiuksia ei pidä mikään kurissa).

Siispä teen niin, että illalla n. 2 h ennen nukkumaanmenoa pesen hiukseni, ja annan niiden kuivua omaan tahtiinsa. Nukkumaan mennessä ovat vielä kosteat. Aamulla vain ravistelen päätä, ja kas noin, kaunis tukka on valmis. Vähintään kerran viikossa kuulen kehuja hiuksistani. Ne ovat sitä kauniimmat, mitä enemmän annan niiden vain olla. Harjaan ne vain ennen suihkua.

Maksimaalinen kateus tuota kohtaan että voi vaan mennä jopa kostealla tukalla nukkumaan ja aamulla hiukset on hyvät. Itse jos teen tuon, niin tukka on kuin siellä olisi räjäytetty pommi: otsahiukset osoittaa kohti taivasta, latvat taipuu mihin suuntaan sattuu, osasta päätä tukka on ihan lättänä, osasta taas koholla ja laineilla. Tarvii kunnon session suoristusraudan kanssa ja aineita että saa siedettäväksi.

Vierailija
17/32 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takapuolen yli pitkä ja aika paksu tukka itsellä.

Hiuslaatu todella liukas ja tuntuu ettei saa pysymään nutturalla mitenkään vaan se aina lässähtää auki :/

Kateellisena katselen kavereitten ihania messy nutturoita kun itsellä pitää melkeen päätä myöten vetää tiukaksi ja monella pinnillä kiinni, että pysyisi edes hetken :D Olen siis kokeillut sekä aineitten kanssa että ilman.

Vierailija
18/32 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemikaalit ovat idiooteille.

Vierailija
19/32 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkät, laineikkaat hiukset ja en tarvi muita tököttejä kuin shampoon ja hoitoaineen. Välillä pesen pelkällä hoitoaineella.

Pidän hiuksia joko auki, ponnarilla, nutturalla tai letillä. Joskus, jos haluan siistimmän lookin, käytän suoristusrautaa. Hiusten laittoon en arkisin käytä aikaa kuin harjaamisen verran ja toki jos kiinni laitan, niin siihenkin jokunen sekunti kuluu.

Vierailija
20/32 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paksut, lapaluihin asti ulottuvat hiukset. Etuhiuksiin käytän pesun jälkeen muotovaahtoa ja tupeeraan. Kiinnitän hiuskiinteellä.

Teen jakauksen enemmän oikealle puolelle.

Käytän hajustamattomia muotoilutuotteita, en kestä hajustettujen voimakasta tuoksua.

Takahiukset ovat useimmiten nutturalla tai ponnarilla. Niihin en käytä muotoilutuotteita.

Pesen hiukset useimmiten kerran viikossa. Suosin luonnonmukaista shampoota. Hoitoaineena käytän kylmäpuristettua kookosöljyä ennen shampoopesua.

Joskus kiusannut hiuspohjan kutina on rauhoittunut :)

Palashampooseen siirtyminen kiinnostaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi