Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei halua myydä autoa

Aloittana
01.08.2018 |

Lyhyesti: otettiin autolaina (n.24 000) viime vuoden alussa. Epäonni kuitenkin sivalsi meitä ihan kunnolla kun minä jouduin vaihtamaan huonommin palkattuun työhön ja miehellä lähti työpaikka kokonaan alta. Tulot tippui monen monta tonnia aivan minimiin. Ollaan tapeltu ihan tosissaan että ollaan saatu maksettua tota autoa ja jossain vaiheessa oltu monesti pulassa sen takia.

Mä oon ihan loppu tuohon. Ei ajeta enää puoliakaan entisistä ajoista ja suurimman osan ajasta se seisoo parkkipaikalla tyhjän panttina. Haluaisin vaihtaa halvempaan mutta mies raivostuu silmittömästi edes ehdottaessani asiaa. Me ei selvitä kunnolla arjen kuluista ja silti tuo munanjatke pitää seisottaa tuolla pihalla vaikka sähköt katkeis.

Mitä ihmettä voin sanoa sille että se tajuaa? Ajan sen kohta puuhun tai tuikkaan tuleen.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska et ole auton omistaja vaan haltija voit myydä auton vain rahoitusyhtiön suostumuksella, eli käytännössä sun on saatava autosta juuri sen verran kuin olet siitä velkaa.

Miehellä selvästi ongelmia hyväksyä rahatilanteen muutos sillä pitää autosta kiinni kynsin hampain. Kyse tuskin on todellisuudessa juuri kiintymyksestä autoon vaan egon on sopeuduttava uuteen tilanteeseen ja se ottaa pattiin.

Sinun nimissäsi on laina joten päätös on sinun vaikka mies miten pistäisi hanttiin. Usein toinen vaan joutuu suhteessa tekemään ne vaikeat päätökset toisen vielä taistellessaan tunnemaailmansa kanssa.

Kerrankin joku joka ymmärtää. Nimenomaan egosta tässä on kiinni. Mies ei halua että "kulissit" romahtaa ja sen takia tuosta autosta pitää kynsin hampain kiinni... Harmittaa vaan kun kaikki suhteen vaikeudet (juurikin rahan kanssa eritoten) on kaatunut mun niskaan ja olen joutunut ohjaamaan tätä uppoavaa laivaa miehen vinkuessa ties mistä. Kaipa tämäkin pitää viedä loppuun yksin, sano tuo mitä sano. Jos se ei halua uuden auton kyydissä olla niin omapa on ongelmansa :D Jalat kantaa kauppaan siinä vaiheessa. Ehkä tätä suhteen tilaakin pitää miettiä, jos toisella ei ole halua muuta kun ajaa minut vaikeuksiin ja ottaa kaikki hyöty irti niin onkohan tämä kaiken arvoista. 

Kiitos! Pitää soittaa rahoitusyhtiöön tänään ja kysyä miten asian kanssa kannattaa edetä. Sitten soitella rohkeasti liikkeisiin ja kysyä mitä ne tarjoaa, jos ei mitään niin myyntitilillä myyntiin tai koittaa myydä itse. Unelmatilanne olisi, että autoliike lunastaisi loppulainan ja saisin jonkun eteen- ja taaksepäin kulkevan räppänän tilalle. 

Nyt ei ole tarkoitus kettuilla, tai vetää mattoa jalkojen alta, mutta jos nyt on lainaa jäljellä 17000 autosta joka maksoi liikkeessä jotain 1,5v vuotta sitten 24000 niin jos oikein hyvin käy saat aikaan "nahkavaihdon" eli annat auton ja liike lunastaa velan. Pääset irti autosta ja velasta mutta se räppänä pitää sitten hommata muulla rahalla tai rahoituksella. Todennäköisemmin käy niin että liikkeet tarjoaa vähemmän kuin velkaa jäljellä. Autoliikkeen pitää kuitenkin tehdä voittoa noilla autoilla.

Toivotaan että selviää kaikkia (paitsi tietysti miestä) tyydyttävällä tavalla.

Olen katsonut nettiautosta auton nykyistä markkinahintaa ja tippuu samaan kuin ostettaessa. Ei olla paljoa kilometrejä kerrytetty ja samoilla kilometreillä myydään kangassisustaa samalla hinnalla kuin meidän ostamamme. Meillä on nahkasisusta ja kalliit vanteetkin saattaa tuoda ehkä pari sataa euroa lisäarvoa, ainakin klikkauksia ilmoitukseen kun on kivan näköinen. Meillä on ollut kaveri automyyjänä ja osasi kertoa liikkeiden katteista (esim. kamux haluaa n. 3000e katteen). Osaan arvioida siitä että kyllä minulle pitäisi periaatteessa edes joku pikkukottero väliin löytyä, ellei autoliike käy ahneeksi (mikä on kyllä kovin todennäköistä). No, ei se mitään maksa soitella ja kysellä! 

Vierailija
62/63 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vastuullinen ja tee päätös.Joskus on vain otettava hommat omiin käsiin ja toimittava.Johonkin autoon ei kannata elämää pilata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/63 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla kohtuuton. Järkevä kylläkin. Jos ukkos ei suostu istuman ni kävelköön.