Verta virtsaamisen lopussa/pyyhkiessä?
Mistä voisi johtua kun virtsaamisen lopussa tulee verta? Myös paperi jää vaaleanpunaiseksi? Emättimestä se ei tule. Iso määrä virtsaa näytti pöntössä kirkkaalta mutta kun tiristin viimeiset pisarat, oli se punaista. Tätä edelsi virtsan pitkä pidätys. Kokemuksia vastaavasta?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Munuaistulehduksessa olisi kauhea kuume päällä, sehän etenee tosi nopeasti.
Lienee tapauskohtaista.
Itse heräsin eräänä sunnuntaiaamuna kusihätään, joka ei meinannut mennä millään ohi. Jouduin hyppäämään vessassa käytännössä muutaman minuutin välein, olo oli nuutunut ja väsynyt, mutta ei kuumeinen. Päivän mittaan helpotti.
Seuraavana aamuna virtsatessa tuli verta. Kun sama toistui vielä aamupäivällä töissäkin, lähdin lääkäriin.
Virtsa- ja verikokeen jälkeen lääkäri passitti sairaalaan jatkotutkimuksiin.
Tulehdusarvo (crp) oli liki 200.
Lämpöä vain 37.1 eikä missään vaiheessa noussut paljon tuon yli.
Munuaiset ei aristaneet, kun lääkäri koputti selkään.
Sairaalassa lisää kokeita. Diagnoosi munuaisaltaan tulehdus. Osastolle ja antibioottia suoneen 5 päivää.
Sitten kotiin 10-14 päivän antibioottikuurin kera.
Toipuminen kesti melkein kuukauden.
Olen mies ja olin tuolloin 37 vuotias.
Ei se ainakaan naisilla mitenkään tavatonta ole, että virtsatieinfektion yhteydessä tulee virtsapukesta/-rakosta verta. Ap on toivottavasti jo käynyt pissaamassa purkkiin ja saanut lääkkeet.
Terveisin eräs joka juuri pari viikkoa sitten sairasti äkillisen ja rajuoireisen VTI:n. Oireina jatkuva pakko käydä vessassa, kirvelyä etenkin lopussa, kipua, runsaasti verta virtsassa (ei kuumetta). Antibiootit tehosivat nopeasti. Tulehdus ei ollut vielä ehtinyt nousta ylempiin virtsateihin, mutta se riski on aina tulehduksen yhteydessä toki olemassa.
Näyte annettu. Leukosyyttejä ja verta löytyi paljon jo stiksatessa. Labraan lähti näyte.
Ap
Tuntuu että oireilu on vähentynyt eilisestä vaikka ei vielä lääkettä olekaan.
Kuinka tavallista tuo veren tuleminen oikeesti on?
Lääkäriin, koska munuaiset vaarassa, jos et hoidata.
Minulla on virtsatieinfektiossa todettu verta näytteessä, vaikkei se ole vielä silmälle näkynyt vessassa.
Kun on noin pahana, ei enää mitkään ibuprofeenit pelasta.
Juo runsaasti.