Ammattikysely: mitä isovanhempasi teke/ivät työkseen? Entä omat vanhempasi?
Mikä oli heidän koulutuksensa?
¨
En ole tekemässä juttua mihinkään.
Kyselen uteliaisuuttani.
Kommentit (386)
Isovanhempani olivat Helsingin Sanomissa toimittajina.
Tehtaalla olivat vanhemmat ja isovanhemmat maanviljelijöitä
Minä oon työtön. Että silleen...
Sanoman homomyönteiset vihervassarit poistaa kirjoituksia täysin mielivaltaisesti.
R-kioskin myyjä (silloin oli vielä Rautakirjan nimellä), sähkömies, pankin it-tuki ja kiertävä erityisopettaja.
Tuo vaarini it-tuki homma oli kyllä jollain toisella nimellä mutta käytännössä oli ensimmäisten joukossa opettelemassa uuden ja sitten kehittämässä ja opettamassa sitä muille kun kaikki alkoi sähköistyä.
Vierailija kirjoitti:
Suomen on maksettava oma osuutensa ilmastovelasta globaalille etelälle. Ilmastovelka koostuu globaalin pohjoisen maiden valtavista historiallisista ilmastopäästöistä ja niiden tuhoisista seurauksista. Ilmastovelan nimissä Suomen on ajettava globaalin etelän valtionvelkojen mitätöimistä IMF:ssä ja Maailmanpankissa ja lisättävä velatonta ilmastorahoitusta näille yhteiskunnille.
ELOKAPINA!
Glopaali etelä on aiheuttanut tuhoa jo ihmismäärällään. Metsät hakattu aikoja sitten, valettu betonisia kaupunkeja, hävitetty eläin- ja kasvilajeja. Se mikä täällä menee lämmitykseen menee siellä jäähdytykseen ja ilmastointiin.
Äidin puolen isovanhemmat: isoäiti kotirouva, isoisä puunostaja
Isän puolen isovanhemmat: maanviljelijöitä
Äiti: maanviljelijä
Isä: maanviljelijä
Tätä ei kysytty mutta mä: matikanope
Isovanhemmat: duunareita ja maanviljelijöitä
Vanhemmat: lääkäreitä
Minä: luuseri
Isän vanhemmat: talollisia ja ukki lisäksi suutari.
Äidin vanhemmat: talollisia.
Isä: metsätilallinen ja matkailuyrittäjä.
Äiti: sairaanhoitaja
Itse: yhteiskuntatieteiden kandidaatti ja kotirouva.
393 isäni oli sähkömies/muusikko, äitini pankkivirkailija
isoisäni maanviljelijä/kanteleentekijä, kuoli Ignoilassa, isoäitini kotirouva
Isän äiti oli siivoja, kauppias ruokakaupassa ja hän piti kahvilaa.
Isän isä oli kuorma auto kuski ja lopulta hän oli esimies varastolla.
Isäni on johtajana valtiolla ja nuorempana se teki raksamies hommia.
Äidin äiti oli sairaanhoitaja koko ikänsä.
Äidin isä oli sotaveteraani joka tappoi itsensä ennen syntymääni.
Äitini on kirjanpitäjä.
Isoisovanhemmat: oma talo/viljelijöitä, yrittäjiä
Isovanhemmat: käsityöläinen ja metallityöläinen, virkamies ja vaatturi
Vanhemmat: virkamies/tutkija ja toimittaja
Minä: virkamies/tutkija
N45
Vierailija kirjoitti:
Suomen on maksettava oma osuutensa ilmastovelasta globaalille etelälle. Ilmastovelka koostuu globaalin pohjoisen maiden valtavista historiallisista ilmastopäästöistä ja niiden tuhoisista seurauksista. Ilmastovelan nimissä Suomen on ajettava globaalin etelän valtionvelkojen mitätöimistä IMF:ssä ja Maailmanpankissa ja lisättävä velatonta ilmastorahoitusta näille yhteiskunnille.
ELOKAPINA!
Velkojen anteeksiannossa pitää kyllä hiukan katsoa, mistä ne velat ovat syntyneet. Eli onko valtion rahat jaettu rikkaille lahjuksina tai muina verohelpotuksina tai haaskattu armeijan varusteluun. Vai ovatko velat syntyneet vuosikymmenten mittaan syntyneet tavallisista ihmisitä huolehtimisen seurauksena. Vain viimemainitussa tapauksessa velkajärjestely tai velkojen anteeksianto on hyväksyttävää!
Isovanhemmat kaikki maanviljelijöitä.
Vanhemmat maanviljelijöitä, pitoemäntä.
Itse toimitusjohtaja/yrittäjä = yrittämisen juuret aiemmilta sukupolvilta!
Vierailija kirjoitti:
Äidin äiti ja isä, pitivät lehmiä eli maatilaa.
Äiti siivooja ja keittäjä, isä kaupassa myyjänä.
Isän isä merillä kokkina ja isän äiti rahastaja bussissa.
Siis oliko sun äidin äiti isäsi kanssa "silleen"? Vai mikset maininnut mitään äitisi isästä?
Isän vanhemmat maanviljelijöitä, äidin isä tehdastyöläinen , äidin äiti leipuri.
Isäni toimitusjohtaja, äitini konttoristi.
Isän isä oli hitsaaja, isän äiti oli kotiäiti (joskus rahapulassa kävi siivoamassa/ pesijänä yleisissä saunoissa)
Äidin isä oli maalari, äidin äiti oli sosiaalisihteeri. (isovanhempani ovat syntyneet n. 1918-26)
Molemmat vanhempani olivat mielenterveyshoitajia. (vanhempani ovat syntyneet 40-50 -luvuilla)
Vierailija kirjoitti:
Isän puolelta: konttoripäällikkö, piirimyyjä
Äidin puolelta: Kaavoitukseen liittyvä asiantuntija (en muista työnimikettä) ja matematiikanopettaja.
Miksi tätä on alapeukutettu? Jotakuta suututtaa mun isovanhempien ammatit?
Äidinisä: kaivosmies Amerikassa, sittemmin maanviljelijä Suomessa
Äidinäiti: hoiti emäntänä äidinisän huushollia, menivät sitten naimisiin aika isolla ikäerolla
Isänisä: maanviljelijä
Isänäiti: maanviljelijä
Äiti: alaikäisenä maanviljelijä (jäi siis vanhemmistaan orvoksi ja tosiaan hoiti sen jälkeen sitä maatilaa), sittemmin kotirouva
Isä: pankin konttorinjohtaja, kunnes koko pankkiryhmä meni 90-luvun lamassa nurin, ei saanut ikinä sen jälkeen vakityötä enää mistään.
Ainut näistä edellä mainituista, joilla oli jotain koulutusta kansakoulun päälle, oli isäni, joka kävi keskikoulun ja merkonomiksi.
En ole edes varma, ovatko isovanhempani käyneet ainakaan kokonaan kansakoulua vai jonkun kiertokoulun. Ne ovat syntyneet ja eläneet niin kauan aikaa sitten. Äidin vanhempia en tietenkään ikinä edes tavannutkaan ja isänkin puolelta kuolivat, kun olin ala-asteella. Emme olleet läheisiä.
ELOKAPINA!