Maria Nordin synnyttänyt vähän reilu vuorokausi sitten ja kulkee jo vauvan kanssa kaupungilla asioilla :o
Hienoa tottanai, jos synnytys on mennyt niin hyvin, että voi toimia täysin normaalisti, mutta en mä tiedä, veisinkö silti vastasyntynyttä heti julkisille paikoille ja näillä hellelukemilla.
Onnea heille kuitenkin uudesta tulokkaasta :)
Kommentit (38)
Eikö vastasynnyttäneet vuoda solkenaan verta ja kaikkea eritteitä? Miten sellaisessa kondiksessa voi lähteä heti kaupungille?
Entisaikojen maatalon emännät on asia erikseeen, he varmaan antoivat valua pitkin reisiä.
Niin, kaikki eivät käytä lapsen syntymää tekosyynä sille, ettei tarvitsisi hoitaa asioita.
Jos sen piti käyttää vauvaa labrassa? Mittaamassa bilirubiiniarvoja? Mutta noin yleensä kai suositellaan pitämään kotona ekat kaks viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö vastasynnyttäneet vuoda solkenaan verta ja kaikkea eritteitä? Miten sellaisessa kondiksessa voi lähteä heti kaupungille?
Entisaikojen maatalon emännät on asia erikseeen, he varmaan antoivat valua pitkin reisiä.
Ei vuoda. Jälkiviotoa on, mutta se on kuin kuukautiset. Joillakin voi olla enemmänkin, mutta he eivät ehkä lähde heti seuraavana päivänä kaupungille. Me menimme Kättäriltä synnytyksen jälkeisenä päivänä kotiin ja illalla Eliteen syömään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse ainakin pysty helposti hoitamaan asioita pari päivää synnytyksen jälkeen, eikä veri valunut edes reisiä pitkin. Toisilla tietysti vuotaa enemmän ja toisilla vähemmän.
Jos on kotona synnyttänyt, pitää käyttää vauva lääkärin tutkittavana. Synnytyksiäkin on niin erilaisia. Jos on ollut helppo synnytys ilman mitään vaurioita, niin olo voi olla äidilläkin oikein hyvä, hormonien ansiosta jopa erinomainen. Maria on varmasti aika tiedostava äiti eikä varmasti tee mitään sellaista, joka uhkaisi vastasyntyneen hyvinvointia. Olisi mukava kuulla hänen synnytyskertomus, kaikki kun kuulemma meni niin täydellisesti :)
3.lapsi ja kaikki meni kai ok niin ei mitään ongelmaa elää melkein normaalisti. Vastasyntynyttä tosin ei kannata rehata joka paikkaan ettei saa liikaa pöpöjä.
Itse en olisi edes pysynyt kävelemään synnytyksen jälkeen kovin pitkää matkaa kun oli alapää jauhelihaa ja täynnä tikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vuoda. Jälkiviotoa on, mutta se on kuin kuukautiset. Joillakin voi olla enemmänkin, mutta he eivät ehkä lähde heti seuraavana päivänä kaupungille. Me menimme Kättäriltä synnytyksen jälkeisenä päivänä kotiin ja illalla Eliteen syömään.
Mulla sen verran tiukat paikat, että väliliha leikattiin ja istuin renkaalla. Eipä ollut Elitet mielessä, mutta parempi kuitenkin näin päin. Ja kiinteänä olen pysynyt.
Vierailija kirjoitti:
3.lapsi ja kaikki meni kai ok niin ei mitään ongelmaa elää melkein normaalisti. Vastasyntynyttä tosin ei kannata rehata joka paikkaan ettei saa liikaa pöpöjä.
Itse en olisi edes pysynyt kävelemään synnytyksen jälkeen kovin pitkää matkaa kun oli alapää jauhelihaa ja täynnä tikkejä.
No tätä pöpö asiaa mä vähän niinkuin aloituksessa hainkin takaa, kun ei niin pienellä ole vielä oikein mitään vastustuskykä, mutta ehkä se ei siihen kuitenkaan kuole, jos omissa vaunuissa on piilossa. Tuo kuumuus vasn kyllä jäi mietityttään, kun eihän vauvalla myöskään lämmön säätely oikein toimi. Mutta tosiaan, jokainen tekee niinkuin itse parhaaksi näkee, enkä mitenkään Mariaa tuomitse, kunhan vähän hämmästelin ja kuten sanoinkik jo niin ihan mainiota, että synnytys on mennyt niin hyvin, että äiti on aivan kunnossa jo nyt :) ap
Vastasyntyneellä ei lämmönsäätely toimi vielä kunnolla. Typerää lähteä näillä helteillä ulos sen kanssa. Muuten en näkisi mitään syytä miksi ei jos äidin kunto sen kestää.
Onpa jännä miten maailma muuttuu. Kuopus syntyi n 10 v sitten ja silloin kehoitettiin olemaan pari viikkoa kotona, 3 kk Suomessa, pöpöjen takia.
Mutta ei nämä säännöt rouvaa koske. Hän kun tietää milloin vauva pissaa ja milloin pöpöt iskee.
Olisko paha, jos toi nainen lukis joskus muutakin kuin hihhulikrjallisuutta ?
Saikohan se Maria sen O.n mitä haaveili saavansa synnyttäessään :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla sen verran tiukat paikat, että väliliha leikattiin ja istuin renkaalla. Eipä ollut Elitet mielessä, mutta parempi kuitenkin näin päin. Ja kiinteänä olen pysynyt.
Aivan ensiluokkainen humble brag!
Siis väärin synnytetty... Kyllä akat on outoja?
Tämä kyseinen nais ihminen ei halua mitään muuta kuin julkisuutta tempuillaan! Aivan älytön näyttämisen halu tässä ns.äiti projektissaan. Minusta on ainoastaan säälittävä pisteiden kerääjä ja maan turhin "julkkis"
Vierailija kirjoitti:
Tämä kyseinen nais ihminen ei halua mitään muuta kuin julkisuutta tempuillaan! Aivan älytön näyttämisen halu tässä ns.äiti projektissaan. Minusta on ainoastaan säälittävä pisteiden kerääjä ja maan turhin "julkkis"
On kyllä melko erikoinen tapaus. Mistähän lie johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Onpa jännä miten maailma muuttuu. Kuopus syntyi n 10 v sitten ja silloin kehoitettiin olemaan pari viikkoa kotona, 3 kk Suomessa, pöpöjen takia.
Mutta ei nämä säännöt rouvaa koske. Hän kun tietää milloin vauva pissaa ja milloin pöpöt iskee.
Ai. Minun esikoinen syntyi 12v sitten ja oli kesävauva, ei ollut mitään rajoituksia. Samoin syysvauvan kanssa. Ainoa rajoitus oli kun kuopus syntyi talvella,silloin sanottiin että olisi hyvä olla kotona ainakin viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai. Minun esikoinen syntyi 12v sitten ja oli kesävauva, ei ollut mitään rajoituksia. Samoin syysvauvan kanssa. Ainoa rajoitus oli kun kuopus syntyi talvella,silloin sanottiin että olisi hyvä olla kotona ainakin viikko.
Niin meillekin sanottiin talvella neljä vuotta sitten.
Kolme päivää synnytyksestä minäkin kävin vauvan kanssa neuvolassa, kun oli pakko käydä näyttämässä vauvan napaa. Ihan reippaasti kävelin neljä kilometria vaikka olin synnyttänyt ison vauvan ja revennyt suht pahasti.
Enemmän se vauva niitä pöpöjä sieltä neuvolasta saa, kuin vaikka vaunuista. Sisällä voi olla myös kuumempi kuin ulkona, joten en ymmärrä miten vauvan lämmönsäätely siitä nyt ihan sekaisin menee.
No ehkä hän nyt ei kovin kauaa vauvaa ulkona pitänyt.