Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maria Nordin synnyttänyt vähän reilu vuorokausi sitten ja kulkee jo vauvan kanssa kaupungilla asioilla :o

Vierailija
01.08.2018 |

Hienoa tottanai, jos synnytys on mennyt niin hyvin, että voi toimia täysin normaalisti, mutta en mä tiedä, veisinkö silti vastasyntynyttä heti julkisille paikoille ja näillä hellelukemilla.

Onnea heille kuitenkin uudesta tulokkaasta :)

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saikohan se Maria sen O.n mitä haaveili saavansa synnyttäessään :D

Tästä varmaan kuullaan tarkka selonteko jonain päivänä.Yök.

Vierailija
22/38 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri sanoi, että helpot synnytykset on perinnöllinen juttu. Tiedän olevi onnekas, kun olen syntynyt sukuun, jossa näin on. Sama varmaan tällä Nordinilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi yksilöllistä tuo vuoto. 

Itsellä tuli parin päivän verran kuin niukkaa kuukautisvuotoa ja totta kai ulkoilin. 

Lapsi syntyi aamupäivästä ja seuraavana päivänä olin kotona ja lähdin ulos. Normaali alatiesynnytys ei vaadi mitään toipumista. 

Vierailija
24/38 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin aivan kunnossa synnytysten jälkeen. Nopea ja kivuton tapahtuma, vauva sai 10 pistettä. Ei ollut tikkejä eikä kipuja. Siis täytyy hyväksyä että synnytykset ovat todella yllättävän erilaisia, eikä siihen ehkä kovin paljon pysty vaikuttamaan, muuta kuin huolehtimalla fyysisestä kunnostaan. Liikuin normaalisti vastasyntyneen kanssa, olin myös lakkiaisissa uuden vauvan kanssa. Imettämällä vauva saa normaalin immuniteetin. Minkä ihmeen takia äidin pitäis istua kotona, onko tää joku uusi sääntö.

Vierailija
25/38 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan se vauva kylpi samassa ammeessa isänsä kanssa, yht´aikaa ja samoissa vesissä; yök.

Vierailija
26/38 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä tuli parin päivän verran kuin niukkaa kuukautisvuotoa ja totta kai ulkoilin. 

Lapsi syntyi aamupäivästä ja seuraavana päivänä olin kotona ja lähdin ulos. Normaali alatiesynnytys ei vaadi mitään toipumista. 

Toisilla vaatii, toisilla ei. Ei kannata sortua taas yleistämään siksi, että omalla kohdalla ei ole ollut toipuminen tarpeen. Tosiasiassa raskaus on naisen kehossa suurten muutosten aikaa. Synnytyskin on kova ruumiillinen urakka. Tämän jälkeen keho vielä aloittelee maidontuotantoa ja hormonit menevät taas uusiksi. Tuollainen "pikkujuttu" asenne on haitallinen, sillä se vähentää ymmärrystä sen suhteen, että vaikka kaikki menisikin normaalisti, se ei tarkoita, että se silti menisi normaalisti sujuessakaan samalla tavalla kaikkien kohdalla.

Vierailija
27/38 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta olen 90-luvulla synnyttänyt ja en ole kuullutkaan mistään rajoituksista. 

Käsitin päinvastoin, että alateitse syntynyt vauva on pikemminkin todella hyvällä immuniteetilla varustettu. 

Eli liikuin aina täysin normaalisti ja kuka tahansa sai ottaa vauvan syliin, jos halusi. 

Onko tämä jotenkin muuttunut? 

Eipä ollut aikoinaan mitään ruokarajoituksiakaan. Tupakka pois ja alkohli minimiin oli silloin suositukset

Vierailija
28/38 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa tottanai, jos synnytys on mennyt niin hyvin, että voi toimia täysin normaalisti, mutta en mä tiedä, veisinkö silti vastasyntynyttä heti julkisille paikoille ja näillä hellelukemilla.

Onnea heille kuitenkin uudesta tulokkaasta :)

Ihan sama varmasti olla ulkona kuin +33-asteisessa asunnossa. Ja voi olla pakkotilanne.

Te loukkaatte ihmisen yksityisyyttä, ääliöt.

Vierailija
29/38 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko tyttö vai poika.

Vierailija
30/38 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisilla vaatii, toisilla ei. Ei kannata sortua taas yleistämään siksi, että omalla kohdalla ei ole ollut toipuminen tarpeen. Tosiasiassa raskaus on naisen kehossa suurten muutosten aikaa. Synnytyskin on kova ruumiillinen urakka. Tämän jälkeen keho vielä aloittelee maidontuotantoa ja hormonit menevät taas uusiksi. Tuollainen "pikkujuttu" asenne on haitallinen, sillä se vähentää ymmärrystä sen suhteen, että vaikka kaikki menisikin normaalisti, se ei tarkoita, että se silti menisi normaalisti sujuessakaan samalla tavalla kaikkien kohdalla.

Eikös tuossa sanottu, että yksilöllistä on. Itselläkin sama asenne ja tuo muodostui jo lapsena, kun kuulin suvun naisilta, että ei ole elämää ihmeellisempi asia. Ihan oikea asenne minusta kohdallani, sillä nämä asiat on perinnöllisiä. Myöhemin kuulin vaikka mitä kauhujuttuja, mutta onneksi lääkäri sitten kehoitti luottamaan siihen, että tod. näk. mulla ei ole niin. Tietenkään toisten kauhuja ei pidä vähätellä.

Vierailija
31/38 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on nelikymmpinen satakiloinen, niin varmasti onkin. 

Hyväkuntoinen nuorempi nainen selviää tästä täysin ongelmitta. Tämä toki varauksella, ettei satu olemaan mitään erityisiä juttuja. Puhun siis normaalista alatiesynnytyksestä. 

Synnytys sinänsä vaatii jonkin verran hampaiden puristusta ja ehkä yhden yön valvomisen. 

Mutta voihan siitä tehdä isomman jutun päässään. 

Vierailija
32/38 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko tyttö vai poika.

Tuli vaipaton vauva

Vierailija
33/38 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko tyttö vai poika.

Tuli vaipaton vauva

:D Heh, joo ei ole kertonut.

Vierailija
34/38 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle lääkäri sanoi, että helpot synnytykset on perinnöllinen juttu. Tiedän olevi onnekas, kun olen syntynyt sukuun, jossa näin on. Sama varmaan tällä Nordinilla.

Eipä kannata tuohon tuudittautua, synnytykessä kun voi tulla yllätyksiä. Mä luotin tähän helppouden ketjuun, mutta kiireelliseen sektioon jouduin ja vauva siitä suoraan teholle. Onneksi kaikki loppui hyvin.

Vierailija
35/38 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin helppo on tuomita..mutta ehkä hän tosiaan kävi sielä neuvolassa/lääkärissä. Näkeehän välillä isoissa ostoskeskuksissa äitejä vastasyntyneitten vauvojen kanssa mikä kyllä vähän hirvittää..

Vierailija
36/38 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin helppo on tuomita..mutta ehkä hän tosiaan kävi sielä neuvolassa/lääkärissä. Näkeehän välillä isoissa ostoskeskuksissa äitejä vastasyntyneitten vauvojen kanssa mikä kyllä vähän hirvittää..

Mikä siinä hirvittää?

Vierailija
37/38 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ja lapsi voi erinomaisesti.Miks Maria ei saisi käydä kaupungilla.

Mun äiti synnytti 7 lasta , oli kuulemma siinä aamu-ja iltalypsyn välissä, kaikki oltiin terveinä ja nyt vielä elossakin,ettäs mitä ihmettelette.

Vierailija
38/38 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tyttö tuli, aika pinkkejä onnittelu kukkia saanut ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi