Diabetes-riskitesti masentaa
Vähäisestä kasvisten syönnistä saa yhden riskipisteen, liikkumattomuudesta kaksi, mutta vanhempien diabeteksesta saa viisi. Vanhempien vaihtaminen toimisi siis paremmin kuin terveellinen ruokavalio ja liikunta. Masentavaa
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Mikset vaihda?
Pitäisi varmaan. En edes tajua mitä väliä vanhemmillani ja heidän tekemillään valinnoillaan on mun sairastumisriskiin. Vai olenko pakotettu tekemään samat virheet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset vaihda?
Pitäisi varmaan. En edes tajua mitä väliä vanhemmillani ja heidän tekemillään valinnoillaan on mun sairastumisriskiin. Vai olenko pakotettu tekemään samat virheet
Koska myös 2 tyypin diabeteksen puhkeamiseen liittyy ”geenivirhe”. Tämän takia vaikka kaksi ihmistä syö täsmälleen samalla tavalla ja liikkuu yhtä paljon. Voi toisella olla diabetes ja toisella ei. Ja tästä syystä vanhempien 2 tyypin diabetes lisää myös sinun riskiä
Minä olen todella korkean riskin tapaus vaikka elän terveellisesti. Olen suurimman osan ajasta käytännössä vegaani eli leivän päälle laitan hummusta jne. Siitä huolimatta en voi geeneilleni mitään mutta voin jarruttaa diabeteksen puhkeamista.
Olen syönyt tänä kesänä paljon marjoja ja kolme jäätelöä. Sokeria en syö muuten tavallisesti missään muodossa eli nuo jäätelöt ovat kesän ainoat syömäni sokeriset jutut. Kävin eilen labrassa ja nyt tietenkin jännitän tuloksia.
Mulle tuli diabetes vaikkei suvussa ole sitä kenelläkään, paitsi vähän kakkostyyppiä. Itse siis sairastuin aikuisiällä ykköstyyppiin.
Mikset vaihda?