Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi moottoritiellä jotkut vaihtelevat koko ajan edestakaisin vasemman ja oikean kaistan väliä?

Vierailija
01.08.2018 |

En ymmärrä tuota ajotapaa. Normaalilla henkilöautolla jos ajaa, niin eikös kannata ajaa vasenta (eli nopeampaa) kaistaa koko ajan ja sitten tarvittaessa antaa tilaa ja siirtyä oikealle kaistalle, jos joku jolla on tosi kiire tulee perseeseen kiinni. Oikea kaistahan on täynnä rekkoja ja muita hitaampia ajoneuvoja joten eihän sillä kaistalla ole järkeä ajaa muuta kuin silloin, jos itse haluaa ajaa hitaampaa tai jos on kääntymässä moottoritieltä pois.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ajaa samalla tavalla ku ap. Se ärsyttää ihan sikana, mut en voi sanoo siitä ku mulla ei oo ajokorttii. Jotenkin luonto ei anna periksi kortittomana neuvoo kuskii

Vierailija
22/23 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ajan Tampere-HKI väliä käytännössä vasenta kaistaa. Rekkaliikennettä ja muuta hidasta on niin paljon, että ihan jatkuvasti pitäisi vaihdella kaistaa. Olen siis ohitusliikkessä sen parisataa kilsaa. Jos taakse tulee hätäisempiä, niin sitten käväisen oikealla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään ei ole velvollisuutta eikä edes oikeutta ajaa ylinopeutta vasemmalla kaistalla. Jos olen tielläsi käyttäessäni rekkaa rajoituksen mukaista nopeutta, se ei ole minun ongelmanI. Se ei ole ylinopeuskaista. Ajan 120 alueella noin 120, en kovempaa, Kaista kuin Kaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan