Äänestä tytön nimi sisarussarjaan
Jos joku VIELÄ KERRAN jaksaa auttaa tässä nimipulmassa.
Tytön nimissä se ahaa-elämys on puuttunut, sekä ensimmäisen, että toisen nimen osalta ja nyt tilanne päinvastoin, eli alkaa valinnan vaikeutta olla.
Sisarukset ovat:
Laura Jasmin
Lassi Eemil
Leo Joonatan
...ja laskettu-aika heinäkuun alussa. Tyttö kai tulossa (ultraajan arvaus), tai sitten poika =). Pojasta tulisi Lukas Miikkael, mutta tytön nimi PALJON enemmän työstöä vaatinut. Nyt tasavahvuiset vaihtoehdot ovat nämä, kerron jokaisen perässä hieman perusteluja, että miksi ehdolla:
JULIA NOELLE (Julia on ikiaikainen suosikkinimeni, samalla lailla kansainvälinen kuin Laura ja Leo, ja l.a. heinäkuussa = juli. Noelle taas tulee ranskankielen sanasta noel=joulu ja mukana nimessä koska joulun aikaan tämän raskauden jatkuminen näytti todella epätodennäköiseltä ja siksi kun vaikeuksista selvittiinkin, niin tämä vauva olisi, vaikka kesällä syntyykin, meidän pieni jouluihmeemme)
LILA EERIKA (Lila ainoana L-nimenä molempia miellyttäisi, ei ihan yhtä paljon kuin Julia, mutta " sarjan" jatkuminen olisi taattu. Eerika taas on tämän illan nimikirja " löydös" . Koska L-sarja jatkuu, niin samantien voisi tuota muutakin " kaavaa" jatkaa, eli E-nimen vuoro toisena varmaan voisi olla. Pitkällä eellä, koska Eemil myös on, vaiko sittenkin lyhyellä, koska Lila on (ei siis Liila)!?. Tytöillä toisten nimien yhdistävänä tekijänä olisi luontoaiheisuus, sillä erica on tieteellinen nimi kanervalle (tämän siis hokasin tänään, siitä innostus nimeen).
SALLA NATALIA (Salla on mielestäni kaunis nimi ja samalla tavalla perinteinen kuin sisaruksillakin... ei alkaisi L-kirjaimella, mutta tuplaällä tilannetta ehkä " korvaisi" . Natalia taas tulisi välimeren maissa käytetystä joulua tarkoittavasta sanasta natale ja perustelut samat kuin Noellessa. Ei kylläkään rimmaisi sisarusten toisiin nimiin, mutta haittaisko tuo sittenkään niin hirmuisesti, kun kerran L-linjastakin poikkeamaan alettiin etunimen osalta.
Nyt mulla on siis kolme tasavahvaa ehdotusta ja vaikka sairaalan esitietolomakkeeseen merkitty nimi ei välttämättä lopulliseksi jää (vaikka meillä on aina jäänyt), niin en nyt osaa yhtään sanoa, että minkä noista nyt laittais. Arpoako vaan kylmästi... entten tentten (olis edes vaihtoehdot fifty-fifty)... vaiko sittenkin kysyä " yleisöltä" , eli tässä tapauksessa teiltä. Päädyn jälkimmäiseen, eli vielä kerran auttakkee... tämän äänestyksen jälkeen päätös on tehty ja siinä pysytään... ainakin sairaalaan asti =)
Eli MIKÄ NOISTA KOLMESTA???
Kommentit (26)
Lilajulia Noelle
Liina Noelle
jos mielipide kolmesta nimivaihtoehdosta, paras niistä on Julia Noelle
Oletkin jo päätöksen tehnyt, mutta äänestän silti vielä Julia Noellea. Se on mielestäni ihanan naisellinen ja kaunis yhdistelmä ja tarina Noelle nimen takana vielä lisää sen viehätystä.
Mutta kauniipi olisi mielestäni yhdistelmä Juulia Noelle (jos kerran haluatte lausua niinkuin kirjoitetaan).
Lila ei iske ja Salla, no jaa ihan ok.
Itse valitsisin neljänellekin L-kirjaimella alkavan samantyylisen nimen kuin sisaruksilla. Lila:a en äänestä kuitenkin sen vuoksi, että se on mielestäni liian erilainen sisarusten nimiin verrattuna. Salla eniten samaa tyyliä.
sopii sisarrus sarjan jatkoksi täydellisesti!
Abacolle vielä kiitos ehdotuksesta, mutta Lilla, niin kivasti kun joukkoon sopisikin, ei nimenä minua hirmuisesti miellytä... syystä, että kaikki kyllä sen ruotsin pieneen mieltävät ja mitäpä jos lapsi ei niin pienikokoinen olisikaan. Ainakin itse olen kohtuullisen kookas (en lihava, mutta sellainen leveäharteinen ja muutenkin vankkarakenteinen ja pituuttakin löytyy 172cm) ja aina olin koulussa luokkani isoimmasta päästä...eli jos lapsi minu geenejä siltä osin perii, niin voipi olla, että Lilla ei niin sopisikaan. Puhumattakaan jos vielä ylipainon kanssa joskus painiskelisi. Eli en näin selkeästi tarkoittavaa haluaisi nimeksi.
Meidän nimipohdinta ei ihan helpoksi mennyt, vaikkakin Lila sai eniten kannatusta teiltä ja itsekin aloin sille kannalle kääntymään, niin mies taas on ihastunut tuohon Julia Noelle -nimeen merkityksineen. Toisaalta tykkää kovasti myös Salla -nimestä, joten Lila jää hänen mielestään näille kahdelle jonkin verran.
Eli miehen järjestys
1.Julia Noelle & Salla Natalia
3. Lila Eerika
Ja minun mielestäni:
1. Lila Eerika ja Julia Noelle (ehkä himpun verran vaaka kallistunut Lilan puolelle)
3. Salla Natalia
Eli vaikeaksi menee, mutta jos nyt ajattelis vaikka niin, että pudottais kummaltakin tuon kolmosvaihtoehdon pois, niin silloinhan päätös on yksimielisesti: Julia Noelle ja sen taidan siihen esitietolomakkeeseen laittaa... mutta en kyllä aio haudata noita kahta vaihtoehtoa, sillä jospa sitä sitten lapsen nähtyään osaa paremmin sanoa, mikä noista sopisi parhaiten juuri tälle lapselle.
Mutta siihen asti elämme uskossa, että lapsesta tullee;
Julia Noelle tai Lukas Miikkael
Ja ei auta kuin toivoa poikaa, niin säästyisipä valinnanvaikeudelta :-O