Mies ei päästä irti
Olen tapaillut miestä johon olen palavasti rakastunut. Aina kun olen miehelle kertonut tunteistani niin hän ei oikein sano mitään. Vaihtaa aihetta tai vastaa jotain epämääräistä lyhyesti. Ei ole varattu.
Olen siis aina itse ottanut sen jälkeen etäisyyttä ja poistanut numeronkin puhelimesta mutta mies ottaa aina uudestaan yhteyttä enkä pääse hänestä yli. Antaa siimaa ja leikkii tunteillani. Miten saan tämän loppumaan? Pitääkö vaihtaa numeroa? Oli monta kuukautta väliä ettei miehestä kulunut ja aloin päästä irti ja tunteeni laantuivat kokonaan. Sitten alkoi taas se sama leikkiminen. Kuulostan varmasti idiootilta. En vaan voi mitään tunteilleni jotka ovat aina vaan vahvempia. Olen kaikki tunteeni kertonut. Olen sanonut ettei tästä tule mitään. Olen kysynyt miksi teet näin, ei halua puhua, muka jotain huonoja suhteita, mutta ei kerro sen tarkemmin. Olen taas koko aamun tuijotellut kännykkää että laittaisiko hän viestiä. Välillä olen itse kirjoittamassa mutta jätän lähettämättä. Perun jos puhelin piippaa ja viesti on kaverilta, eikä häneltä. Tiedostan että tämä ei ole normaalia mutta miten tästä pääsisi irti? Onko vertaistukea? Puhukaa järkeä tai mitä vaan. Sorrun aina hänen heittopussiksi. En ole vuosiin kiinnostunut kenestäkään muusta. Kävin joillain treffeillä mutta en kiinnostunut yhtään...
Kommentit (27)
Mies on hankala tapaus. Hän roikkuu sinussa, mutta ei rakkaudesta!
Olen ollut aika tavalla vastaavassa tilanteessa ja tiedän lopettamisen vaikeuden. Mitä jos nyt vain koettaisit tutustua uuteen mieheen? Tiedän, että kun välittää jostakin tosi paljon, on vaikeaa tavata muita ja erittäin vaikea antaa jotain uudelle suhteelle. Ja siksi uusi suhde on monesti myös epäreilu uudelle ihmiselle elämässä. Siis rehellinen pitää olla. Vaikea yhtälö. Jotain uutta tarvitset nyt elämääsi. Voisihan se olla kyllä muutakin kuin mies.
Vanhan kansan viisautta: Seitsemän rakastajaa saa ajatukset pois entisestä. Niitä löytää helposti netistä. Yhteenkään ei kannata jämähtää kiinni, vaan kertoa jo heti alkuun jokaiselle, että lyhyestä suhteesta on kyse. Kun kerrot näistä uusista seikkailuistasi myös tälle ongelmatapauksellesi, hän mitä luultavimmin menettää sinuun hermonsa niin pahoin, että jättää sinut rauhaan eikä tule enää monkumaan ovellesi.
Toimii.
Itsellä ollut sama tilanne. Ehkä vähän tuota läheisriippuvuustaustaa joo, mutta olin myös todella rakastunut, eikä se ole mitään läheisriippuvuutta. Omanarvontuntoni on myös hyvä. Mies osasi hyvin käyttää rakkauttani hyväkseen ja koska vietin hänen kanssaan hienoja hetkiä, rakkaus pysyi yllä. Osaan olla hyvin yksinkin, silti toisen läheisyys tekee hyvää. Laastarisuhde voisi auttaa. Turha on toisten vähätellä ja hurskastella, rakkaus on vahva voima, eikä kukaan koskaan voi määritellä tarkasti miksi joku jotakuta rakastaa.
Olet heikko ihminen sekä kuvottava!!!!!!!!!
Tälläinen kipeä/ hullu rakkaus on ihan hirveä. Mulla ollut, sairastuin, kadotin itseni.... Lopulta en tiennyt rakastanko vai onko se mies vain joku pakkomielle... vieläkin sattuu... Kaikki neuvot tosiaan tarpeen 💔💔💔🖤
Teidän välillänne on ollut (ja on) sitä kuuluisaa vahvaa kemiaa. Se kuluu ainoastaan silloin kun jotain tosi ilkeää tapahtuu (tuon toisen taholta) ja saat oikeesti tarpeeksesi tai sitten arki ja arjen haasteet ja vastoinkäymiset kuluttaa sen puhki.
Vierailija kirjoitti:
Teidän välillänne on ollut (ja on) sitä kuuluisaa vahvaa kemiaa. Se kuluu ainoastaan silloin kun jotain tosi ilkeää tapahtuu (tuon toisen taholta) ja saat oikeesti tarpeeksesi tai sitten arki ja arjen haasteet ja vastoinkäymiset kuluttaa sen puhki.
Nyt tälläista vetovoima juttua en kaipaa :D se vaan vahvistaa tätä ongelmaa, kun kuvittelen että me kuulutaan yhteen. Haluan eroon siitä miehestä ja hänen ajattelemisesta. Kuvittelen ihan tavallisia arjen hetkiä yhdessä mutta sydäntä vaan särkee kun en saa niitä kokea. Yksi ihanin muisto hänen kanssaan on, kun kävimme yhdessä kaupassa ja tuntui kuin olisimme pariskunta. Hän kysyi minkä saippuan ostaisi ja sain valita saippuan...
Yök nyt, ei siitä tule mitään. Miksen voi käsittää... en halua enää olla hänen pauloissaan kun vaikka miten puhun tunteistani niin ei häntä kiinnosta. Annan tilaa, ei auta.
Jos hän tapaisi jonkun ja jättäisi minut rauhaan niin sitten pääsisin yli. Tai jos hän edes lopettaisi yhteydenpidon. Olen yrittänyt olla vastaamatta viesteihin mutta en pysty! Vaikka tajuan kyllä että paha mieli siitä vain tulee. Ihan kuin joku huumekoukku.
Vierailija kirjoitti:
Tälläinen kipeä/ hullu rakkaus on ihan hirveä. Mulla ollut, sairastuin, kadotin itseni.... Lopulta en tiennyt rakastanko vai onko se mies vain joku pakkomielle... vieläkin sattuu... Kaikki neuvot tosiaan tarpeen 💔💔💔🖤
Jep. Kaikki psykologiset ja järjellä ajatellut selitykset olen jo itselleni selittänyt. Olen käynyt läpi sen että olen vaan ihastunut haavekuvaan, minulla on jokin tunnelukko jota mies ruokkii, pelkään itse läheisyyttä, olen lapsena kokenut hylkäämisen jota käyn läpi hänen kauttaan, jne.
Järki ei vaan toimi kun ”rakastuu”. Miten sen vaan saisi loppumaan?
En siis itsekään ole varma onko tämä mitään rakkautta vai jotain ihan muuta...
Miestä imartelee se että sinä ehdit ihastua. Siksi se leikkii sun kanssa vaikkei olekaan muulla tavalla susta kiinnostunut.
Ap, vaihda numero ja pidä se operaattorilla luovutuskiellossa (salainen nr.)-Ei toi lopu muuten.
Olet hänelle helppo pano. Estä numeronsa.
Olet joutunut narsistisen hyväksikäyttäjän pauloihin. Et merkitse hänelle muuta kuin toimit ehkä patjana tarvittaessa. Jos mies ei puhu tunteistaan sinulle niin mihin oikein olet rakastunut? Saippuan valitseminenko se on suhteenne suurin kohokohta? Säälittävää. Etkö ansaitsisi jotain vähän parempaa kuitenkin? Ties mikä tautipesäke se ukko on ja kuinka monia panee?
Jos tämä mies on kuukausitolkulla pitämättä yhteyttä niin olet hänelle joku varapano korkeintaan. Siihenkö tyydyt? Kyllä päästää irti helpostikin, kun on pitkiä aikoja ollut pitämättä yhteyttä. Nyt menee huonosti jonkun toisen kanssa ja olet hänelle joku kassien tyhjennysastia. Mitä kirjoittelee viesteissään, kun on noin tunteetonkin? Ei jatkoon!!!
Vierailija kirjoitti:
...muka jotain huonoja suhteita, mutta ei kerro sen tarkemmin. ...
Ja sinä liityt niiden huonojen suhteiden jatkoksi. Mies ei itse välitä siitä, että itse on syynä suhteen huonouteen.
Älä jumitu tuohon yhteen mieheen vaan etsi elämääsi jotain muuta sisältöä. Jos et keksi mitään muuta, niin lähden vaikka marjametsään.
Joko auttoi ap. meidän kommentit? Osaatko tosiaan miettiä ja sanoa, että mikä miehessä kiehtoo, jos ei ole edes tunteita pelissä?
Mies ei ehkä ole varattu, mutta pyörittää varmasti useita naisia. Ei muuten olisi pitkiä aikoja pitämättä yhteyttä ja tunteeton sua kohtaan. Kai sinä sen ymmärrät ap. varsinkin jos olet itse kertonut hänelle omat tunteesi eikä mitään vaikutusta?
Eikös tässä nyt ole kyse siitä, että ap. ei päästä irti miehestä eikä niinkuin itse otsikoi, että mies ei päästä irti? :D
Perun
*petyn