Teinin kanssa Nizzaan:)
Olemme ensi viikolla menossa neljäksi päiväksi Nizzaan 16-vuotiaan tyttäreni kanssa. Onko muilla kokemuksia?
Kiinnostava paikka tuon ikäiselle? Reissu on hänen lahjamatkansa joten teinejä kiinnostavia vinkkejä kehiin, kiitos!
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se viikon bussilipusta, että bussimatka maksaa muuten yhden euron ja sillä hinnalla pääsee kauemmaskin, vaikkapa Monacoon. Lentokentälle pääsee sitten ihan tavallisella bussilla yhtä hyvin kuin niillä lentokenttäbusseilla, jotka maksavat enemmän. Tämä on tieto ja kokemus tältä kesältä :)
Hyvää matkaa, Nizzassa on kaunista ja kivaa! Pitempikin aika menisi helposti, löydätte varmasti tekemistä. En neuvo enempää, oli jo joku hyvä vinkki, kuin että tehkää sitä, mistä tykkäätte, mahdollisuuksia löytyy. Tai no yksi vinkki: hajuvesitehtaat esim. Grassessa (niitä on muuallakin lähistöllä), jos ne kiinnostaa. Joku pikku retki kannattaa tehdä, että näkee upeita maisemia muutenkin kuin ihan Nizzan kaupungissa, jossa niitä riittää!
Kyllä neljässä päivässä kulkee enemmän kuin 15 matkaa
Me kuljettiin. Lentokenttämatkat. Monta kertaa rantakatua. Ratikalla ja lähikaupunkeihin. Ja silti askelmittari näytti 10km päivässä
Teimme sen virheen että otimme vuokra-auton ja ajattelimme ajaa Monacoon. Elokuun ruuhkissa sinne kesti ajaa 1 tunti ja 15 min eli lasten possujunakin menee lujempaa! Vaikka se on käytännössä Nizzan vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette selvitä matkakohdetta ENNEN KUIN varaatte sinne matkan? Sillä tuo nyt ei ole mikään perhekohde topless-baareineen ja -rantoineen.
Valitsimme kohteen koska olemme formulahulluna perheenä aina ihailleet Monacon maisemia ja olen ollut kiinnostunut Rivierasta siitälähtien kun opiskelin ranskaa koulussa. Ajoitus on tarkkaan valittu koska tämä on ainoa yhteinen lomaviikkomme teinin ja minun töiden vuoksi joten emme edes halpalentoja pystyneet etsimään vaan jouidumme ostamaan normi liput.
Perhelomakohteeksi en Nizzaa edes ajatellut enkä sitä tarvitsekaan; odotan että kahdenkeskeinen laatuaikamme on jotain muuta kuin se kun rantalomailimme hänen ja kahden (vähän vanhemman) sisaruksen kanssa heidän ollessan lapsia. Toplessbaarien kohdalla odotan että 16- vuotias osaa jo kääntää katseensa poiskin.
Mutta sydämelliset kiitokset kaikille teille jotka olette jakaneet tietoa ja kokemuksia; kirjoitan kaikki vinkit muistiin.
Odotamme maanantaita aivan innoissamme!
Olen käynyt teinien kanssa kaksi kertaa enkä nähnyt toplessbaaria. Enkä muutakaan
Oikein kiva paikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hotelli olisi mielestäni kannattanut valita Antibesista tai Juan-les-Pinsistä. Nizza on ihan ok mutta itse en viihtyisi siellä päivää kauemmin. Voi tietenkin olla, että teini viihtyy?
Olen ehdottoman eri mieltä. Noissa mainitsemissasi rantakohteissa ei ole yhtikäs mitään nähtävää. Nizza taas on iso kaupunki, jossa on muitakin kuin turisteja. Paljon nähtävää!
Riippuu varmaan siitä, mitä haluaa nähdä ja kokea? Antibes/Juan-les-Pinsissä paitsi asuu paikallisia, myös käy turisteja viettämässä laadukasta lomaa laatuhotelleissa. Upeita (hiekka)rantoja majoituspaikkojen välittömässä läheisyydessä. Lukuisia pikkuravintoloita, kahviloita ja pikkuliikkeitä. Erittäin tunnelmallinen vanhakaupunki. Jahtisatama. Jazzklubeja ja festivaaleja.
Lisäksi kun vuokraa auton, pääsee omassa tahdissaan kaikkiin kyliin. Tietenkin viiniä päivän mittaan litkivälle vuokra-auto ei ole hyvä ratkaisu.
Ja Nizzassakin on todella paljon turisteja paikallisten lisäksi. Fiksu turisti vaan ei asu siellä :)
No, kukin tyylillään. Minä arvostan oikeita kaupunkeja, joissa on nähtävää ja tehtävää.
Muutakin kuin kykkiä hotellissa, maata rannalla ja shoppailla.Ps. Siellä haukkumassasi Nizzassa on kyllä Ranskan parhaaksikin hotelliksi valittu Negresco. Plus monia muita.
https://www.telegraph.co.uk/travel/destinations/europe/france/cote-d-az…
Juan-les-Pinsissä taas löytyy myös yhden tähden rupuhotelleja.
Joka tapauksessa, en kuvittele kuuluvani jetsettiin vain siksi, että lomailen samassa kaupungissa. Siksi sillä ei ole minulle mitään lisäarvoa.
Yllätyin että jopa Negrescon kaltaisessa hotellissa oli töykeä palvelu ja huoneessa outo haju. Olimme siellä häämatkalla. Eikä meidän huoneeseen ollut järjestetty shampanjoita eikä suklaata vaikka olimme pyytäneet.
Vaihdettiin sitten Westminsteriin, suosittelen sitä lämpimästi.
Joissakin Nizzan hotelleissa on ollut luteita, googlettamalla varmaan löytyy että missä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se viikon bussilipusta, että bussimatka maksaa muuten yhden euron ja sillä hinnalla pääsee kauemmaskin, vaikkapa Monacoon. Lentokentälle pääsee sitten ihan tavallisella bussilla yhtä hyvin kuin niillä lentokenttäbusseilla, jotka maksavat enemmän. Tämä on tieto ja kokemus tältä kesältä :)
Hyvää matkaa, Nizzassa on kaunista ja kivaa! Pitempikin aika menisi helposti, löydätte varmasti tekemistä. En neuvo enempää, oli jo joku hyvä vinkki, kuin että tehkää sitä, mistä tykkäätte, mahdollisuuksia löytyy. Tai no yksi vinkki: hajuvesitehtaat esim. Grassessa (niitä on muuallakin lähistöllä), jos ne kiinnostaa. Joku pikku retki kannattaa tehdä, että näkee upeita maisemia muutenkin kuin ihan Nizzan kaupungissa, jossa niitä riittää!
Automaatista ostettavan kertalipun hinta on jo vuosia ollut 1,5 euroa joten suosittelen 5€ :n hintaista päivälippua.
lisää tietoa linkistä:
Viikkolippu 15e on halvin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vain mutta aiomme lomailla yhdessä emmekä harrasta alkoholin juomista emmekä seksihurjasteluja:)
Shoppailuun Nicetoile ja NIce TNL sekä Cap3000 tai Polygone Riviera. Sekä vanha kaupunki. Muistakaa nauttia soccaa.
Monacoon pääsee junalla ja bussilla, junalippu kannattaa ostaa Riquirerin aseman automaatista, siellä vähemmän jonoa kuin Thiersin asemalla.
Marineland ja sen viereinen huvipuisto Antibesissa vois kiinnostaa.
Menton on ihan kiva kans, sinne pääsee junalla.
Elokuussa tosin kaikki ranskalaiset lomailevat joten varaudu ruuhkiin.
1,5 euroa maksaa bussi 100 Monacoon/ Mentoniin, lähtee Port Lympiasta eli satamasta.Suosittelen kuitenkin junaa.
Suosittelen laivaa. Maksoi 45e. Meno aamulla Monacoon ja paluu klo17
Koska nuo ovat viimeksi Nizzassa käyneet jotka listanneet eri paikkoja?
Joskus 2011, koska osaa niistä ei enää ole olemassakaan?
Lakot ovat yleisiä, etenkin kulkuneuvoissa, muistan sen niin elävästi kun asuin tuolla vaihtarina kun opiskelin taidehistoriaa. Piti turvautua taksiin aika usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta hyvä paikka teinitytölle.
Niin on, siellä saa paljon huomiota tummahipiäisiltä valkohampaisilta nuorilta miehiltä :))
Ulkomailla tuppaa olemaan tuollainenkin ongelma. Ehdotat varmaan ap:lle mieluummin matkaa Äänekoskelle, niin olisi turvallisempaa.
Nizzan rantabulevardilla on agressiivisia miespuolisia korukauppiaita, kannattaa kiertää ne mahdollisimman kaukaa. Eräs päääsi yllättämään ja kun kieltäydyin kohteliaasti katsomasta miehen edessäni roikuttamia rihkamakoruja sanomalla "no, thank you" niin huusi perääni että "you German capitalist racist-b*tch!" Hyvä ettei raivostunut mieheni mennyt ojentamaan kyseistä kauppiasta mutta sanoin että antaa olla ja huudella, että itsensä se siinä nolaa.
Minulle kävi samoin! Tummaihoinen mies h-oritteli minua kun minulle ei kelvannut hänen kauppaamat korut jotka oli todennäköisesti varastettu turisteilta! Hotellilla sanoivat että nuo varkaat ja muut ovat suuri ongelma nykyään.
Olen käynyt kaksi kertaa Nizzassa enkä edes nähnyt yhtään myyjää. Barcelonassa ja Roomassa niitä oli paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hotelli olisi mielestäni kannattanut valita Antibesista tai Juan-les-Pinsistä. Nizza on ihan ok mutta itse en viihtyisi siellä päivää kauemmin. Voi tietenkin olla, että teini viihtyy?
Olen ehdottoman eri mieltä. Noissa mainitsemissasi rantakohteissa ei ole yhtikäs mitään nähtävää. Nizza taas on iso kaupunki, jossa on muitakin kuin turisteja. Paljon nähtävää!
Riippuu varmaan siitä, mitä haluaa nähdä ja kokea? Antibes/Juan-les-Pinsissä paitsi asuu paikallisia, myös käy turisteja viettämässä laadukasta lomaa laatuhotelleissa. Upeita (hiekka)rantoja majoituspaikkojen välittömässä läheisyydessä. Lukuisia pikkuravintoloita, kahviloita ja pikkuliikkeitä. Erittäin tunnelmallinen vanhakaupunki. Jahtisatama. Jazzklubeja ja festivaaleja.
Lisäksi kun vuokraa auton, pääsee omassa tahdissaan kaikkiin kyliin. Tietenkin viiniä päivän mittaan litkivälle vuokra-auto ei ole hyvä ratkaisu.
Ja Nizzassakin on todella paljon turisteja paikallisten lisäksi. Fiksu turisti vaan ei asu siellä :)
No, kukin tyylillään. Minä arvostan oikeita kaupunkeja, joissa on nähtävää ja tehtävää.
Muutakin kuin kykkiä hotellissa, maata rannalla ja shoppailla.Ps. Siellä haukkumassasi Nizzassa on kyllä Ranskan parhaaksikin hotelliksi valittu Negresco. Plus monia muita.
Joka tapauksessa, en kuvittele kuuluvani jetsettiin vain siksi, että lomailen samassa kaupungissa. Siksi sillä ei ole minulle mitään lisäarvoa.
Yllätyin että jopa Negrescon kaltaisessa hotellissa oli töykeä palvelu ja huoneessa outo haju. Olimme siellä häämatkalla. Eikä meidän huoneeseen ollut järjestetty shampanjoita eikä suklaata vaikka olimme pyytäneet.
Olitte varanneet ja maksaneet? Hotellihuoneen ja vaihdoitte koska ei ollut suklaata ja shamppanjaa?
Katso tripadvisorin nro1 ravintola ja varaa pöytä jos saat. Ei ole kallis paikka mutta pieni. Saatiin sattumalta pöytä teinien kanssa ja oli tosi hieno kokemus meille laikille. Ankkaa tarjoavat
Niin kuin joku jo mainitsikin, niin kannattaa käväistä yhtenä päivänä Monacossa junalla.
Ihanaa lomaa teille!
Katso tripadvisorin nro1 ravintola ja varaa pöytä jos saat. Ei ole kallis paikka mutta pieni. Saatiin sattumalta pöytä teinien kanssa ja oli tosi hieno kokemus meille laikille. Ankkaa tarjoavat
Vierailija kirjoitti:
Joissakin Nizzan hotelleissa on ollut luteita, googlettamalla varmaan löytyy että missä.
Missä kaupungissa ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta hyvä paikka teinitytölle.
Niin on, siellä saa paljon huomiota tummahipiäisiltä valkohampaisilta nuorilta miehiltä :))
Ulkomailla tuppaa olemaan tuollainenkin ongelma. Ehdotat varmaan ap:lle mieluummin matkaa Äänekoskelle, niin olisi turvallisempaa.
Nizzan rantabulevardilla on agressiivisia miespuolisia korukauppiaita, kannattaa kiertää ne mahdollisimman kaukaa. Eräs päääsi yllättämään ja kun kieltäydyin kohteliaasti katsomasta miehen edessäni roikuttamia rihkamakoruja sanomalla "no, thank you" niin huusi perääni että "you German capitalist racist-b*tch!" Hyvä ettei raivostunut mieheni mennyt ojentamaan kyseistä kauppiasta mutta sanoin että antaa olla ja huudella, että itsensä se siinä nolaa.
Minulle kävi samoin! Tummaihoinen mies h-oritteli minua kun minulle ei kelvannut hänen kauppaamat korut jotka oli todennäköisesti varastettu turisteilta! Hotellilla sanoivat että nuo varkaat ja muut ovat suuri ongelma nykyään.
Olen käynyt kaksi kertaa Nizzassa enkä edes nähnyt yhtään myyjää. Barcelonassa ja Roomassa niitä oli paljon.
Ehkä näytät niin köyhältä ja tyylittömältä ettei ne yritä myydä sulle mitään ?
Tultiin eilen ja ei mennä kyllä takaisin.OLi kyllä sellaista porukkaa että huh huh.Pitäkää silmät selässä ja illalla ovet lukossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitte varanneet ja maksaneet? Hotellihuoneen ja vaihdoitte koska ei ollut suklaata ja shamppanjaa?
Peruttiin loput yöt, yksi oltiin. Lähinnä koska siellä haisi oudolle, kostealle, emmekä olleet tyytyväisiä palveluun. Tuo noiden herkkujen puuttuminen oli piste i:n päälle, kai nyt jokainen normaali pariskunta haluaa häämatkastaan täydellisen?
Nyt Westminster on muuten arvosteltu Negrescon yläpuolelle, en toki ihmettele yhtään.
Hyvä että jotkut viitsii vielä mennä Nizzaan, me emme :)
minmani kirjoitti:
Tultiin eilen ja ei mennä kyllä takaisin.OLi kyllä sellaista porukkaa että huh huh.Pitäkää silmät selässä ja illalla ovet lukossa
no ne itämafiat, joiden takia paikallisetkin ovat muuttaneet pois Nizzan postinumeroalueelta.