Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toipuminen pettämisestä (Toinen nainen osa 2)

Vierailija
01.08.2018 |

Haluaisin viedä aiemman aloitukseni toisille urille ja siirtyä draaman spekuloinnista selviytymiseen.

Olen saanut nyt jo hyviä ohjeita,joissa kehoitetaan hellimään itseä ja elämään hetki kerrallaan. Pohtimaan asioita itsestä käsin ja tekemään uudenlaisesta elämästä pienillä asioilla siedettävää.

Tuntuisi kuitenkin lohduttavalta kuulla lisää tapoja ja keinoja selviytyä uuden arjen edessä.

Olen itse tällä hetkellä tilanteessa,jossa jatkan elämääni suhteen ollessa "tauolla" , pettämisen selviämisestä on vielä niin vähän aikaa. Ainoa päätös tulevaisuuden suhteen on, että minä jatkan asumista kotona jota olemme 15v asuttaneet yhdessä ja mies siirtyy tänään toiseen osoitteeseen.

Mitään lopullista eroa emme ole tehneet, minun tahdostani elämme kuitenkin erillämme toistaiseksi, ehkä lopullisesti. Sen näyttää aika.

Mies haluaisi jatkaa suhdettamme, hän on alun (ensimmäisen päivän) jatkuvan pommittamisen jälkeen onneksi hieman rauhoittunut.

Ajattelen tänä aamuna, että naiseuteni ei sinänsä ole kokenut suurta kolausta,uskon olevani edelleen viehättävä. Tunnen vain kipeää tekevää riittämättömyyttä lapsettomuuden vuoksi, mies kun oli hetken suhteessa äiti-ihmisen kanssa.

En tiedä olenko jotenkin sekaisin ajatellessani, että itse suhdetta ja seksiä pahempaa on se, että nainen on äiti.
Jotenkin kirpeältä tuntuvaa on juuri se fakta, että tämä toinen on osaksi sitä mitä itse en voi olla.

Olen itse pitänyt elämäämme hyvänä. Tulemme taloudellisesti hyvin toimeen, harrastamme paljon yhdessä. Meillä on yhteisiä projekteja. Pidämme samanlaisista asioista. Olemme olleet toistemme parhaimmat ystävät ja tehneet paljon asioita yhdessä,matkustaneet ja nähneet maailmaa. Onnistuneet työelämässä molemmat omalta osaltamme ja varmasti kyllä myös hukuttaneet lapsen menetystä ja lapsettomuutta siihen osa-alueeseen elämässä.

Tuntuu hyvin oudolta nukkua yöt erillään ja olla toisesta kaukana, se on 15v aikana ollut hyvin harvinaista. Joitain satunnaisia matkoja tai sukulaisissa piipahtamisia lukuunottamatta.

Miten tästä eteenpäin, päivä kerrallaan kai.

Tiedän pärjääväni, mutta ymmärrän jo nyt ettei tästä tule helppoa.

Kommentit (445)

Vierailija
221/445 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂❗

Vierailija
222/445 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyseessähän oli mökkipaikkakunta, ei vieras paikkakunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/445 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitoutua niin syvästi

että muuttuu pohjattomaksi

Puristaa niin lujasti

että muuttuu rajattomaksi

Rakastaa niin mielettömästi

ettei mikään enää

ole vailla merkitystä...

Tommy Tabermann

Vierailija
224/445 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kyseessähän oli mökkipaikkakunta, ei vieras paikkakunta.

Huoltoasema ei ollut mökkipaikkakunnassamme.

Ap💛

Vierailija
225/445 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyytiäpä hyvinkin antoi

Vierailija
226/445 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei fantasioija - mikä on osan nro 3 teema? Pelle olet.

Vierailija
227/445 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote ) Hei fantasioija - mikä on osan nro 3 teema? Pelle olet.[/quote]

Sittenhän on teistä muodostuu duo.

Vierailija
228/445 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Ap! En voi edes kuvitella minkälaista tunteiden sekamelskaa käyt nyt läpi. On tärkeää, että annat jokaisen tunteen tuntua, etkä yritä häivyttää niitä. Itkeä kun itkettää, olla vihainen kun suututtaa, vaikka hakata tyynyjä ja raivota omassa rauhassa. Hyväksyä tunteesi. Sinua on loukattu syvästi, vaikkei se ollutkaan varmasti miehesi toimien tarkoitus. Hänellä oli siihen omat, ehkä vielä epäselvät syynsä, jotka hänenkin täytyy käydä läpi.

Vaikutat aidolta ja syvästi tuntevalta ihmiseltä, selviät varmasti hetki kerrallaan. Toivon sinulle jaksamista ja voimia todella. Jokaisesta kriisistä yleensä syntyy kuitenkin jotain hyvää, mitä se on, sitä ei vielä tiedä.

Vierailija
229/445 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos englannin kieli ei haittaa niin suosittelisin sinua lukemaan surviving infidelity -sivustoa. Siellä on keskustelufoorumeja niin suhteessa jatkaville kuin eroaville ja myös hyödyllisiä artikkeleita. Olen saanut sieltä tukea ja apua. Sieltä saa myös hyviä vinkkejä siitä miten edetä kun on juuri saanut tietää. Ainakin sinun kannattaa yrittää saada tietoosi se mitä oikeasti on tapahtunut. Kun näette, vaadi saada nähdä kaikki viestittelyt ja sähköpostit, sometilit yms. ennen kuin hän ehtii poistaa ne. Tiedän, voi tuntua alentuvalta kysyä ja se mitä tarkalleen on tapahtunut sinänsä merkityksettömältä. Mutta JOS lopulta päädyttekin jatkamaan, voivat tuollaiset epätietoisuudet jälkeenpäin alkaa kummittelemaan pahasti. Pettäjillä on tapana valehdella.

Sivustolla jotkut neuvovat myös kertomaan toisen naisen/miehen puolisolle. Siitä voi toki olla montaa mieltä. Kaikki nämä neuvot kuitenkin pohjaavat siihen että uskottomuus toimii salassa ja uskottomuuden paljastaminen on tehokkain tapa saada se loppumaan. Siltä putoaa silloin pohja.

Jatkoitte yhdessä tai ette, se on sitten täysin oma kysymyksensä ja siihen löytää vastauksen vain ajan ja itsetutkiskelun kautta. Voimia ❤

Nämä on jotenkin älyttömiä nämä ”silloin uskottomuudelta putoaa pohja” -neuvot ja mitä tehdä, että niin tapahtuisi. Ihan kuin se olisi joku kisa, miten saat pidettyä ei-rakastavan puolison kynsin hampain itselläsi. Tokihan se puoliso monesti siihen jää, kun on esimerkiksi lapsia kuviossa. Mutta kuka haluaa puolisonsa pitää väkisin? Ei se ole rakkautta. Rakkautta on päästää irti, jos toinen haluaa mennä. Ja uskokaa pois, kyllä se uskoton osapuoli on jo henkisesti irtautunut puolisostaan, hänellä ei vaan ole rohkeutta päättää asioita.

Suurin osa miespettäjistä tekee sen ikäkriisin keskellä. Naiset ovat useammin pohtineet pitkään parisuhteensa huonoa tilaa ja kääntäneet mielessään selkänsä omalle miehelleen. Miehet eivät ole henkisesti irtautuneet puolisosta sen enempää kuin kiinnittyneet uuteen, useinkaan. Perustuen uskottomuudesta tehtyihin tutkimuksiin.

Rakkauden teko on silloin auttaa toista näkemään mikä on tärkeää ja auttaa myös näkemään mikä on typerää itsetunnon nostatusta.

Vierailija
230/445 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesta vastauksesta kuuluu, että pettäminen nähdään asiana, joka on: minä, minulle, minun, minusta. Eli minä olen loukkaantunut, minulle on on tehty vääryyttä, minun parisuhteeni on rikottu, minusta tuntuu, että kaikki on nyt loppu, rikki, jne.

Kun irrottaa pettämisen kuviosta kokonaan itsensä ja pohtii vain sitä, mitä: sinä, sinulle, sinun, sinusta, näkee asian hieman toisin. Eli sinä teit tämän päätöksen, sinulle koituu tästä seuraamuksia, sinun vastuusi on kantaa tämä asia, sinusta on varmaan tuntunut, että syitä, miksi näin tapahtui, on.

Vaikka tietysti jokaiselle omat tunteet ovat tärkeimmät ja ne täytyy käydä läpi, ne eivät oikein useinkaan auta päätöksien tekemisessä (mitä nyt tehdään) tai toipumisessa päätöksien jälkeen. En tarkoita, että tunteita ei pidä tuntea, että ne pitää tukahduttaa tai mitään sellaista, tarkoitan vain, että niiden vetvominen harvemmin auttaa. Sinä-kysymyksiin pureutuminen sen sijaan voi auttaa, jos toinen on valmis niitä vastaanottamaan. Ellei, se on sitten eri asia.  

VMP. Pettäjä rikkoo kumppanuuden ja sopimukset mitä hänellä on kumppaninsa kanssa. Ihan turha vatvoa ja yrittää ymmärtää hänen motiivejaan . On aivan sama miksi hän petti, joka tapauksessa hän irtisanoi yhteiset sopimukset ja luottamukset. Mitä vellomista se on , että tällaisen poistaa elämästään, nuolee haavansa ja jatkaa elämäänsä? Tässä tapauksessa ei ole edes lapsia ongelmana.

Vierailija
231/445 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuisin jo siitä kun kuskasi naisia ja kävi kahvilla naisen kanssa jos halusi salata sen? Vai oliko tarkoitus kertoa mutta ei vielä ehtinyt?

Vierailija
232/445 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla noin kylmäsydämisiä ihmisiä. Toinen hairahtaa kerran ja nyt ollaan valmiita tuhoamaan molempien elämä ja 15 vuoden historia.

Pettämisestä on jotenkin meidän kulttuurissa tehty isompi asia kuin se on. Ei pettäminen oikeasti OLE NIIN VAKAVAA. Siksi siitä ollaan niin hysteerisiä koska se on myyty meille asiana mikä on pahinta mitä voi tapahtua. Ei ole. Pettäminen on kuin ylinopeussakko, hairahdus, erehdys. Ei kummempaa.

Jos joku on kylmäsydäminen niin se on kyllä pettäjä. Pettäminen osoittaa surullista moraalin puutetta ja kyvyttömyyttään hallita käyttäytymistään. Kun toinen pettää luottamuksen ja yhteisen sitoumuksen, se on hänen oma valinta. Petetyllä ei ole enää mitään velvollisuutta huomioida tätä pettäjää yhtään mitenkään. Parasta onkin poistaa tällainen ylimääräinen kuona elämästä mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti.

Vierailija
233/445 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni kirjoitus herätti minussa ajatuksia. Huomaan vain olevani niin täynnä tunteita ja mielen muutoksia, että jäsentely tuntuu työläältä. Ja toisaalta kaikkeen vastaaminen kestäisi ikuisuuden.

Tapasin miehen kun saavuin tänne kotiin. Tässä joitakin faktoja. Listan tekeminen tuntuu viralliselta ja kylmältä,mutta auttaa väsynyttä mieltä. Varmaankin ymmärrätte.

1. Keskustelimme pitkään asioista, keskustelu oli sekavaa ja tunteikasta, voitte uskoa. Mies ei ollut missään kohtaa lässyn-lässyn, eikä myöskään suuripiirteisesti asioita avaava. Hetkittäin hän tuntui vieraalta, hetkittäin minun tärkeimmältä ihmiseltä, tutulta ja tärkeältä.

2. Hän halusi näyttää heidän viestiketjunsa, itse sanoin etten välitä nähdä mutta keskustelun edetessä katsoin ne. Viestittely on käyty FB messengerin välityksellä ja whatappissa. Ensi kontaktin mieheen on ottanut tämä nainen, jota mieheni on työnpuolesta auttanut alun alkaen ammatillisessa mielessä. Aluksi mies on korrekti, mutta keskustelut menevät yksityisiksi jossakkn kohti. Nainen kysyy,mies avaa. Ensimmäinen tapaaminen tapahtuu niin että tämä nainen on liikkeellä tässä "meidän kaupungissa" ystävättärensä kanssa ja mies liittyy seuraan. Ja kuskaa naiset pisteestä A, pisteeseen B. Toisella kerralla tapaavat kaksin, tapaamisen jälkeen nainen tivaa yksityisasioita mieheltä viestitse esim.minusta. ja kiittää lounas salaatista...hän kyayysyy millainen olen ja mitä teen työkseni. Mies ei avaa elämäämme hänelle. (Se tuntui hyvältä) Sitten on tämä mökkiretki, nainen kysyy tulisiko mies moikkaamaan mökille häntä, mies empii viesteissä,mutta lopulta menee. Ja lopun tiedättekin. Huokaus. Viimeinen näkyvissä oleva viestittely on eiliseltä illalta, jossa nainen toivoo että mies saa elämänsä järjestykseen. Ja kysyy tietysti olenko uhannut hänen perheen hajoittamisella. Jossakin kohtaa edellispäivän viesteissä naista pelottaa, että minä rikon hänen perheensä. Yksi kuvaviesti junasta hänestä ja lapsesta "kiitos päästiin junaan, anteeksi kun sekoitin sun elämän, oot ihana ihminen" tyyppinen teksti. Kuvan kohdalla minua alkoi oksettaa.

3. Syy miksi nainen oli kaksin lapsen kanssa mökillä ei selvinnyt minulle. Mökki on vuokrattu kesäksi "niille" ,niille meinasi tämän naisen perhettä. Naisen ja häneb miehensä perheen vuokraama siis.

4. Kornein kohta on miehen huonoa omatuntoa sisältävä viesti naiselle ennen mökille ajoa ja silti hän meni ja teki mitä teki. En ymmärrä.

5. Mies asuu toisaalla nyt, murruin kun hän oli lähdössä. Tuli vihainen olo ja aivan järjetön kipu. Sanoin ettän voi käsittää miten joku voi olla niin idiootti ja sika. Hän itki.

6. Lähdön jälkeen iski väsymys, totaalinen ja aivan kipeä olo.

7. Mies sanoi jäävänsä la juhlista pois, jos niin haluan.

8. En ole edelleenkään kertonut kuin anopille ja siskolleni. En pysty...toisaalta vihaan itse julkista ryöpytystä. Ehkä osaksi en pysty myöntämään itsellenikään asiaa.

9. Nostan hattua jokaiselle naiselle,joka tässä tuskassa on toiminut äitinä ja suojana ja turvana lapsilleen.

Sekavaa,mutta en kykene parempaan. Ehkä jotakin oleellista jäi.....

Ap💛

Looginen menettelytapa on lähettää miehen ja pettäjänaisen viestittely myös pettäjänaisen miehelle. Varmaan hänkin haluaisi tietää mitä on käynnissä.

Vierailija
234/445 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mies teki sen toisen naisen kanssa siellä huoltoasemalla, että ymmärsit kyseessä olevan pettäminen? Siis sekstailiko ne siellä huoltoasemallakin? Jotenkin epätodennäköistä, että aluksi niin haluton miehesi (ainakin hänen näyttämiensä viestien mukaan) olisi yllättäen ryhtynyt niin roisiksi julkisella paikalla.

Tai jos he eivät suudelleet tms. siellä huoltoasemalla, mikä herätti epäilyksesi, ettei kyseessä olisi työtapaaminen, tuttu, kaveri, satunnainen törmääminen tai joku kaukainen pikkuserkku? Mistä toiminnasta oikein otit kuvan? Kahvittelusta, kädestä pitelystä, tankkaamisesta, vessapanosta??

Myös tuo julkisella paikalla tapahtunut toiminta kertoo ehkä jotain pettämisen luonteesta. Ja siitä minkä tason hairahdus pettäminen oli. Tai sitten tämä oli vain provo, sillä siltä se alkuperäinen aloitus kuulosti kaikessa proosallisessa asussaan.

Ja miten naisen ja lapsen piti alkuperäisen suunnitelman mukaan lähteä pois mökiltä? 🤔

Vierailija
235/445 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mies teki sen toisen naisen kanssa siellä huoltoasemalla, että ymmärsit kyseessä olevan pettäminen? Siis sekstailiko ne siellä huoltoasemallakin? Jotenkin epätodennäköistä, että aluksi niin haluton miehesi (ainakin hänen näyttämiensä viestien mukaan) olisi yllättäen ryhtynyt niin roisiksi julkisella paikalla.

Tai jos he eivät suudelleet tms. siellä huoltoasemalla, mikä herätti epäilyksesi, ettei kyseessä olisi työtapaaminen, tuttu, kaveri, satunnainen törmääminen tai joku kaukainen pikkuserkku? Mistä toiminnasta oikein otit kuvan? Kahvittelusta, kädestä pitelystä, tankkaamisesta, vessapanosta??

Myös tuo julkisella paikalla tapahtunut toiminta kertoo ehkä jotain pettämisen luonteesta. Ja siitä minkä tason hairahdus pettäminen oli. Tai sitten tämä oli vain provo, sillä siltä se alkuperäinen aloitus kuulosti kaikessa proosallisessa asussaan.

Ja miten naisen ja lapsen piti alkuperäisen suunnitelman mukaan lähteä pois mökiltä? 🤔

Kaipa sen naisen mies ja toinen lapsi rupeaa ennenpitkää ihmettelemään missä äiskä luuraa.

Vierailija
236/445 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies olis noin munansa vietävissä, en pystyisi häntä enää arvostamaan, suhde lässähtäisi siihen.

Joku kännipano tai jos suhteessamme olisi jotain ongelmaa ja sittrn hairahtuisi kerran ja heti kertoisi, asia voitaisiin kenties vielä selvittää.

Ratkaisevinta tässä minusta on, että ap ei saa koskaan tietää kuonka kauan mies olisi pyörittänyt toista naista, jos ei olisi jäänyt kiinni.

Vierailija
237/445 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, äiskähän on tarinan mukaan laitettu junaan toisen lapsensa kanssa, joten oletettavasti on jo kotona.

Jos tarina on tosi, niin miksi ihmeessä se mies oli säästänyt nämä viestittelynsä toisen naisen kanssa?

Yleensähän salasuhteessa hyvinkin tarkkaan siivotaan yhteydenpito toiseen?

Tosin en tiedä nykytekniikasta, jolla ilmeisesti yhteydenpito oli käyty, eiköyhä sitä sitten pysty putsaamaan?

Tämä viestittely, jonka aloittaja näki, on vain yksi puoli asiasta.

Se on oma lukunsa mitä keskusteluja ovat käybeeta keskenään naamatusten.

Vuokramökistä senverran, oliko mökki vuokrattu jo ennen suhteen alkamista, vai vasta kun miehesi naiseen oli jo menossa?

Tai tietohan on sen pohjalta että oli *menossa*, mitä mies kertoi.

Tarkoitan, että oliko mökin vuokraamisessa se tarkoitus, että helpotti tapaamisia.

Vai oliko pelkkää sattumaa, että oli teidän mökkipaikkakunnalla?

Vierailija
238/445 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on totta näissä sivusuhteiss, että se oma kumppani ei voi tietää kuinka kauan suhdetta on kestänyt.

Ja ei myöskään sitä onko suhde todellisuudessa loppunut.

Jos päättää jatkaa yhdessä, niin joko vain sitten uskoo mitä pettäjä kertoo, eikä sitten pohdi enempää. Kun ei voi muutakaan.

Tai sitten uskoo pystyvänsä elämään sen tiedon kanssa, että koskaan ei voi tietää puhuiko mies totta.

Eikä sitäkään puhuuko mies totta, että suhde on loppunut.

Vierailija
239/445 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä seksielämä parani sen jälkeen, kun pettäminen tuli ilmi. Mies petti seksin puutteesta johtuen, ja ymmärsin tämän ja halusin korjata asian. Vaikeampaa olisi, jos mies olisi pettänyt, koska on syviä tunteita toista kohtaan. Sittemmin olen lukenut, ettei ihminen luonnostaan ole kovin yksiavioinen. Luonnonkansat paneskelevat ympäriinsä, sekä miehet että naiset, ja lapset kasvatetaan koko kylä yhdessä. Koska ei tiedetä, kuka on kunkin isä. Tällainen meikäläisten ehdoton yksiavioisuus on lähinnä kulttuurin ja uskonnon tuote. Muslimimaissakin miehillä on useampia naisia, eikä se sen kummempaa ole.

Luonnostaan yksiavioinen tai ei: pettäminen on sopimuksen rikkomista. Jos sovitaan, että ollaan monogaamisessa parisuhteessa, niin sitten ollaan, vaikka miten vietit veisivät. Ihmisen erottaa eläimestä kyky ajatella loogisesti ja omata moraalisääntöjä. Pettäminen on luottamuksen pettämistä, ja siksi paljon pahempi asia kuin pippeli pimppiin ja mekaanista seksiä. Pettäminen on salailua, suunnittelua, salaisia viestejä, päiväfantasioita masturboidessa. 

Muslimimaitten useammista vaimoista: tämä vain oman ykkösvaimon suostumuksella, ja miehellä tulee olla finassit sen verran kunnossa, että pystyy kustantamaan toiselle/toisille vaimoille omat kodit. Aika harvoilla näitä enää nykyaikana on, ja jos on, niin se on tavallaan polyamorian muoto. 

Sori AP vähän off-topic. 

Huolimatta siitä, mitä just kirjoitin, mä olisin ehkä sinuna valmis antamaan miehelle toisen mahdollisuuden... 

Vierailija
240/445 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on kerrasta poikki sanon suoraan sen. Jos mies pettää niin se on ero välittömästi, jos koira karkaa niin se on piikille heti, jos kissa kynsii niin sama homma, piikille heti, jos auto tielle jättää niin se auto on myynnissä heti, jos töistä myöhästyy niin se on potkujen paikka, jos kakara kiukuttelee niin lastenkotiin oitis, jos telkkarista ei tuu mitään niin mäjelle vain, jos puhelimesta akku loppuu niin heitän luurin kuusikkoon - minä en mitään pelleilyä kattele. Oon niin yksitotinen ihminen ja puusilmä muutenkin etten jaksa paljoa ajatella ja tämmöiselle suoraviivaselle, yksinkertaiselle ihmiselle on aina parempi toimia heti ja mitään sen kummempia miettimättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi