Kreeta: tekemistä ja hintataso
Olen lähdössä parin viikon päästä lapsen kanssa Kreetalle viikoksi.
Onko joku käynyt siellä viime aikoina, ja osaisi ehdottaa jotain mukavaa tekemistä? Lapsi on 3-v. Olisiko kokemuksia tämän ikäiselle kiinnostavista paikoista? Onko jotain erityisen kiinnostavaa näkemisen arvoista?
Entä minkälainen hintataso Kreetalla on? Erityisesti ulkona syömisen hinta kiinnostaa. Aamupala kuuluu matkan hintaan, mutta ainakin kerran päivässä ajattelin, että käymme ulkona syömässä.
Ostoksiakin mietin jo vähän. Mitä erikoista paikallista osaatte suositella?
Opettelen tässä juuri kreikkalaisia aakkosia. Toivottavasti siitä on hyötyä matkaa varten. :)
Kiitos vinkeistä etukäteen.
Kommentit (16)
Kiitos vinkistä. :) Olisiko lisää?
Kreikka on yleensäkin kallis, mutta jos olet normi työntekijä, niin etköhän pärjää.
Kreeta on aika iso paikka ja riippuu ihan kohteesta mitä löytyy. Rhetymnonissa on hieno hiekkaranta ja paljon torakoita ihmeteltäväksi. Pikkukylissä voi tuijottaa merelle ja Haniassa voi shoppailla katsoa nuorison biletystä.
Knossoksen raunioita tietysti kuuluu käydä katsomassa Kreetalla. Samanlainen kivikasa kuin muutkin pl. se että yksi kohta on restauroitu päin peetä "sankariargeologin toimesta.
Kreikka on kiva maa ja ruoka on hyvää ja suhteellisen edullista, joten sitä ei tarvitse murehtia. Paikallinen erikoisuus? Raki varmaan kun muualla kreikassa juovat enemmän ouzoa niin tuolla oli tarjolla pontikkaa.
Ei kiinnosta enään Kreikka. Oon Italia fani.
No ei Kreikka kyllä kallis ole. Puolet halvempaa syödä ulkona kuin Suomessa. Turistipaikkojen minimarketit on kallitta toki. Mä vuokraisin auton pariksi päiväksi, että näkisin jotain muutakin kun hotellin alueen.
3-vuotiaan kanssa ei paljon tehdä.
Istutte altaan reunalla ja syötte hotellin turistiannoksia.
Matkamuistoksi Kreeta-paita molemmille.
Muista aurinkovoide ja nestetankkaus.
Vesipuisto voisi olla kiva, niitä taitaa löytyä saarelta muutama ainakin. Ruoka on hyvää ja edullista.
Hania on ihan kiva kaupunki, siellä kannattaa käydä. Jos jotain paikallista haluaa ostaa niin käsityöt ja oliiviöljy ainakin.
Vierailija kirjoitti:
No ei Kreikka kyllä kallis ole. Puolet halvempaa syödä ulkona kuin Suomessa.
En syö ulkona, joten kallista.
Olin kesäkuussa rethymnonissa ja yhtään torakkaa en nähnyt.
Kreeta on yksi kalleimmista paikoista Kreikassa, joten kannattaa miettiä budjetti jo etukäteen. (Muistathan antaa kanssa tippiä jos syöt ravintolassa.)
Siellä on paljon kauniita historiallisia rakennuksia ja paikkoja, mutta luulen ettei pieni lapsi niistä kovin paljon piittaa.
Paljon erilaisia rantoja joissa voi uida (plus muutama pienehkö vesipuisto), ainakin omat lapset tykkäsivät eivätkä kyllästyneet vaikka kahden viikon ajan käytiin päivittäin uimassa.
Kreetan ilta- ja yö-elämä on tosi tunnelmallista ja turvallista, kannattaa juuri silloin mennä syömään kunnolla.
Ruoasta puheenollen, kannahtaa ehdottomasti maistaa Moussakaa.
Kannattaa ehkä miettiä ihan opastettua kiertoajelua bussilla tai veneellä jos haluaa nähdä saaren erikoisuuksia. Itse vuokrasin auton mutta täytyy olla todella kylmät hermot ja hyvä ajotaito - monesti ajelet kapeaa tietä, jossa rotko toisella puolella ja vastaan ajaa rekka jonka pitäisi päästä ohi vaikka tie ei ole suunniteltu ohittamista varten.
3-vuotiaan kanssa päivät polskitte altaalla ja otatte rennosti. Illemmalla kun aurinko alkaa laskea, ja ilma viilentyä lähdette kiertelemään paikkoja :) Ruoka on poikkeuksetta hyvää ja kannattaa ostaa kreetalaista hunajaa, oliiviöljyä ja rakia jos se maistuu :) Kreikkalaiset ovat todella lapsirakkaita!
Ota pientä käteistä mukaan kymppejä ja kakskymppisiä, ei 50€ seteleitä.
Meri Kreetalla parasta ja ruoka on tuoretta. Salaatit ihania. Ja rakia tarjotaan ilmaiseksi joka paikassa.
Suomea suurin osa osaa Kreetalla, edes vähän. Luostarit ja hautausmaat oli hienoja katsella. Ilmastoidut ihanat bussit vie kiertoajeluille, näkee paikallista elämää. Puista pystyi keräämään sitruunoita. Älä juo hanavettä. Ja veskipaprut roskiin, ei pönttöön. Yleensä hotelleilla allasalueet, pelejä ym.
Ihanaa lomaa!
Kreetalla ei ole huutelua, viheltelyä tälläisten blondienkaan perään :) Se iso +++
Joka maassa myös inhottavia sioita ja Kreetalla se on lukuista kulkukoirat ja varsinkin kissat. Surullista.
Mun mielestä toi tipin antaminen on turhaa koska pitävät kaiken itse, eivät maksa veroja.
Hotellilla kyllä siivoavat tosi hyvin, pyyhkeet oli aseteltu sängylle perhosen muotoon. Jätin pöydälle 5€.
Monessa paikassa on erilaisia minijunaretkiä.