Kysymys helteestä pitäville ja ei-pitäville; tuntuuko aika lauantaihin
pitkältä vai lyhyeltä? Lauantaina alkaa viiletä, siksi kysymys.
Kommentit (24)
Pitkältä, oon ihan kypsä tähän pätsiin.
Tuntuu liian pitkältä. Asunnossa on yli 30 astetta. Suuri osa kesästä kulunut terveyden pahenemisen takia sairaalassa.
Liian pitkältä. Kolme pitkää työpäivää vielä edessä, ja ihan vittuillakseen työtilan lämpömittari näyttää +27.
Just oli uutisissa, että vielä sunnuntaina on lähes 30 astetta etelässä. Lyödäänkö vetoa, että lämpötila ei laskekaan vaan tulee taas joku korkeapaine/ilmasulku, joka kiehuttaa lämmintä ilmaa ja helteet jatkuu ja jatkuu..
Täällä ei lauantaina viilenee. Tiistainakin on vielä 31 ennusteen mukaan. Turun seutu.
Samapa tuo. Jo tässä on saatu kahden kesän edestä uitua ja katseltua kauniita vartaloita.
Vierailija kirjoitti:
Just oli uutisissa, että vielä sunnuntaina on lähes 30 astetta etelässä. Lyödäänkö vetoa, että lämpötila ei laskekaan vaan tulee taas joku korkeapaine/ilmasulku, joka kiehuttaa lämmintä ilmaa ja helteet jatkuu ja jatkuu..
Forecan mukaan ainakin omalla asuinpaikkakunnallani viilenee tuntuvasti. Ensi viikon lopulla enää päivällä +21 ja yöllä +12. Kolmen viikon ennusteessa keskilämpötila-arvio vähän yli +20 C, parhaimmillaan saattaa nousta notkahduksen jälkeen takaisin +30 asteeseen mutta pahimmillaan romahtaa ma 6.8. reiluun +15 asteen päivälämpötiloihin :-(
Vierailija kirjoitti:
Ihan kamalaa, en kestä taas sitä kylmyyttä
+20 astetta on kylmyyttä???????
Ei ei viileetä ja kylmää :/ ei missään nimessä. Tämä on ollut aivan uskomattoman ihana kesä ja loma <3 kyllä olen nauttinut elosta ja olosta, ihana uida kun järvi vedetkin lämmennyt niin että uskaltautuu veteen. Olen pitkään jo odottanut tälläista kesää että pääsee loirimaan huolella järveen :D Aivan ihanaa, veneily, uinti, grillaaminen jne, ja se kun ei tarvitse pukea paljon mitään päälle! Olen kesä ihminen henkeen ja vereen. Talvi on karseeta aikaa, hyi hitto!!
Tuntuu surulliselta. Näihin tottui jo. Kiva kulkea kevyissä vaatteissa.
Viis lämmöstä, mutta tämä kuivuus:|
Vierailija kirjoitti:
Viis lämmöstä, mutta tämä kuivuus:|
Jooh, säälitti tässä yksi päivä uimassa käydessä kun jyväjemmari oli imemässä vettä joesta. Mahtaa olla raskaita päiviä heilläkin.
Miten niin viilenee, sunnuntaille luvattu vielä 25?? Ensiviikolla 23, kyllä sekin kelpaa.
Olen nauttinut täysillä, todellinen elämäni kesä. Äsken oli ihana istua terassilla aamukahvilla kun oli jo 22 lämmintä. Näitä lämpimiä aamuja ja iltoja tulen kaipaamaan - varmaan loppuikäni! Tuskin tällaista luksuskesää tulee enää koskaan. Kaikki kesämekot on käytetty moneen kertaan toisin kun muina kesinä. Viimevuonna kuljin heinäkuussa kevytuntuvatoppatakissa:(
Miinuspuolena mustikkasadon heikkous, normaalia vähemmän ja pientä. Muuten oma piha ja lähialueet on ihan normaalin vihreät. Pellot tietty oudon näköiset kun vilja on vain 30cm korkeaa, se on sääli. Mutta on olemassa viljalajikkeita jotka kestävät paremmin lämpöä (jos nyt sattuisi ihme ja näitä kesiä tulisi lisää), viljelläänhän samoja viljoja myös eteläeuroopassa
Viis noista ilmoista...kolme päivää tuntuu ikuisuudelta...sitten 1,5 kuukautta lomaa...sataakoon vaikka puukkoja!
Täällä lauantaina vielä +28 ja sunnuntaina +25. Maanantaina viilenee. Harmittaa. Eiköhän kesä ollut sitten tässä :(
Aika tuntuu todella pitkältä. Hyi näitä helteitä!
Ihan sama lämpöjen puolesta, kunhan nyt selkeästi päälle 20 olisi. Mutta aika ei näin loppuraskaana liiku mihinkään...
Ihan kamalaa, en kestä taas sitä kylmyyttä