Oikeasti vielä on aikuisia ihmisiä, jotka eivät ole koskaan olleet lentokoneessa?
Näin muutama kertoi tuossa muovipussikeskustelussa.
Ikäsi ja syy miksi et ole koskaan lentänyt?
Kommentit (30)
Tottakai, vein kaverini (35) ekaa kertaa ulkomaan reissulle keväällä. Ei se mikään kokemus hänelle ollut, ja eikä reissustakaan oikein tykännyt. Sanoi että nauttii olostaan enemmin kotiseuduilla ja tuttujen kanssa, ja se on aivan oikein se.
Niin no, kaikilla ei katsos välttämättä edes ole varaa.
En nyt tiedä olenko aikuinen vaikka täysi-ikäinen olenkin, mutta en ole matkustanut lentokoneessa, koska ei ole ollut varaa, enkä nyt uskaltaisikaan yksin.
Vanhuksissa saattaisi olla jokunen täällä Helsingissä.
Omasta ja nuoremmasta ikäluokasta en kyllä tiedä ketään. Voihan tietysti joissain ihan syrjäytyneissä mt-tapauksissa näitä olla aika lähelläkin naapurustossa.
En vain tiedä.
N57
Vierailija kirjoitti:
Vanhuksissa saattaisi olla jokunen täällä Helsingissä.
Omasta ja nuoremmasta ikäluokasta en kyllä tiedä ketään. Voihan tietysti joissain ihan syrjäytyneissä mt-tapauksissa näitä olla aika lähelläkin naapurustossa.
En vain tiedä.
N57
Ai että pitää olla syrjäytynyt mt-tapaus jos ei ole koskaan lentänyt lentokoneessa?
Käytöstapojen puutteesta päätellen eräs vihreiden jäsen ei ole aiemmin lentänyt.
47v. Ei ole ollut mitään asiaa ulkomaille.
Lapsena oltiin köyhiä, ei oikein käyty missään. Aikuisena on tullut mieleen käydä, mutta on ollut liikaa epävarmuutta lähteä yksin ja liian vaikea saada ketään mukaankaan. Ainoita kavereita ovat olleet sisarukset, jotka eivät hekään ole koneessa olleet, niin ei ole ollut ketään minua osaavampaa, jonka kanssa olisin uskaltanut turvallisin mielin mennä.
Olen lukenut lentokenttäkäytännöistä, mutta silti tuntuu epävarmalta. Olen aika epävarma ihminen muutenkin, eli on vaikea tehdä uusia asioita, ellei ole varma miten.
Valinnanvaikeus on myös yksi asia. En tiedä mihin menisin.
Ikä 27.
Veikkaan että maailmassa on paljon sellaisia aikuisia. Ettei jopa olisi suurin osa.
30v. Ei ole ollut mitään syytä tai tarvetta lentomatkustaa mihinkään. Voisin lähteä ummikot ulkomailla -ohjelmaan jos en kammoaisi kameroita.
Kyllähän maailmaan niitä idiootteja mahtuu jotka pitää lentomatkustamista jonkinlaisena meriittinä tai imago-asiana. Läntisessä sivistyksessä lentolipun voi ostaa ja matkustaa jos on tarve, mutta nämä idiootit ostaa ja matkustaa koska se on turhanpäiväistä.
Minun silmissäni he ovat turhantoimittajia ja maapallontuhoajia.
Itse lensin viimeksi vuonna 2004. Matkailu on sen verran wt-juttu nykyään, kun tiedetään siviililentoliikenteen haitat. Eipä ole passikaan ollut enää voimassa kymmeneen vuoteen.
Mieheni on 36, eikä ole koskaan ollut mm.lentokoneessa, laivassa jne... On myös sanonut ettei koskaan suostu kumpaankaan menemäänkään.
Ap kuvittelee olevansa suurikin kosmopoliitti maailmankansalainen, kun kerran vuodessa käydään Thaimaassa. Kuinka... mielenkiintoisesti ajatuksesi toimivatkaan.
10 jatkaa: Lisäksi olen ollut aina työtön, joten miellän itseni jotenkin liian köyhäksi matkustamaan, vaikka olenkin saattanut saada pitkään säästämällä siihen tarpeeksi rahaa. En myöskään ole varma paljonko matkalla tarvitsee rahaa oikeasti eli vielä varmuuden vuoksi sen varsinaisen (todennäköisesti käyttöön menevän) budjetin lisäksi - siis siltä varalta, että jokin meneekin pieleen. Vaikka jotkut matkustavat kuulemma halvalla, niin silti oletan, että heillä on kuitenkin enemmän omaisuutta kuin se rahamäärä, jonka matkabudjetikseen sanovat. Silloin on helppo mennä pienellä budjetilla matkalle, kun oikeasti tietää, että hätätilanteessa rahaa on enemmänkin. Tai on vaikkapa tuttuja, jotka voivat tarvittaessa auttaa - minulla ei välttämättä ole.
Lisäksi minulla ei luonnollisesti ole luottokorttia, ja epäilen, että sellaisen ehkä tarvitsisi ainakin varmuuden vuoksi.
Joo, ainakin mä. Lapsuudenperheen kanssa matkusteltiin vain pienesti kotimaassa. Aikuisena lentelyä on estänyt kroonisen rahapulan lisäksi epävarmuus; olen tosi kova jännittämään ja varmaan suureksi osaksi sen vuoksi asia on jäänyt. Muuten en kyllä koe itseäni syrjäytyneeksi, on perhe ja ystäviä sekä vakityö ja harrastuksia. Ehkä vielä joskus 😉
Naurettavia teidän arviot, kuvitelmat ja päätelmät. Ja toisekseen, mitä se teille kuuluu, onko joku matkustanut lentäen vai ei.
34 v. Ei ole ollut tarvetta.