Te kenellä on hormonikierukka käytössä
eikä tule kuukautisia; teettekö raskaustestejä säännöllisesti?
Itse tulin vuosi sitten raskaaksi, vaikka oli kierukka. Huomasin ettei tee mieli kahvia, ja tein testin. Olin jo viikolla 10-11.
Jäänyt kammo, mutta olen yrittänyt olla tekemättä testejä. Minulla loppui molemmissa kierukoissa samantien kuukautiset, eikä tule enää ovulaatio oireitakaan tai pms:ssää. Ovulaatio tuntunut aina kovana kipuna, kun taas kuukautiset kivuttomat.
Luotatteko te kierukkaan?
Kommentit (15)
Te, JOILLA on... tai Sinä, jolla....
Kenellä on kysymyssana, sitä ei koskaan käytetä tuolla lailla, ap hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Te, JOILLA on... tai Sinä, jolla....
Kenellä on kysymyssana, sitä ei koskaan käytetä tuolla lailla, ap hyvä.
ARVASIN! Mietin tätä hyvin kauan, ja kirjoitin ensin "keillä". Anteeksi, en ole suomenkielinen. Meinaisin jo olla kirjoittamatta, kun joku jo hyökkää kieliopin perässä. AP
Huh, aika erikoista että tulit raskaaksi, vaikka sinulla oli kierukka! Olen käsittänyt, että tuo on todella harvinaista, varsinkin hormonikierukan kanssa. Kuparikierukan kanssa riski on kai aavistuksen suurempi.
Itse olen jo sen ikäinen, että en usko, että edes tarvitsisin ehkäisyä. Käytän kierukkaa, koska on kiva, kun menkkoja ei tule. Raskautta en ole osannut pelätä.
🇺🇦🇮🇱
En koska raskaaksi tuleminen on kuitenkin niin harvinaista. Satunnaisesti tarkistan tunnenko langat edelleen samassa kohtaa.
Teen silloin, jos on raskausoireita, esim. aamulla pahoinvointia tai jonkin tietyn ruoka-aineen himoamista. Näitä on joskus, silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
En koska raskaaksi tuleminen on kuitenkin niin harvinaista. Satunnaisesti tarkistan tunnenko langat edelleen samassa kohtaa.
En ole koskaan tuntenut lankoja kummassakaan. Enpä nyt kauheasti ole etsinyt, mutta en helposti yletä "pohjaan" saakka.. ap
Kaffepulla kirjoitti:
Huh, aika erikoista että tulit raskaaksi, vaikka sinulla oli kierukka! Olen käsittänyt, että tuo on todella harvinaista, varsinkin hormonikierukan kanssa. Kuparikierukan kanssa riski on kai aavistuksen suurempi.
Itse olen jo sen ikäinen, että en usko, että edes tarvitsisin ehkäisyä. Käytän kierukkaa, koska on kiva, kun menkkoja ei tule. Raskautta en ole osannut pelätä.
Näin olen kuullut. Olin kuulemma ensimmäinen jolle kävi näin, hoitohenkilökunnan mukaan (heidän kohdallaan). Raskaus oli mennyt vielä niin pitkälle, että kierukka irtosi kohtuun, eikä sitä saatu ulos, kuin nukutettuna. Sain kovia verenvuotoja ja kipuja, ja synnytyslääkäri epäili kovasti että saisin keskenmenon kierukan takia, kun painoi kohdussa. ap. Jäänyt pelko, että jos tapahtuisi uudestaan..
Ei ole kierukkaa enää, mutta täällä myös yksi, joka on raskautunut hormonikierukan aikana. En luota! Tosin mulla tuli kuukautisetkin, pitkittyneenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tuntenut lankoja kummassakaan. Enpä nyt kauheasti ole etsinyt, mutta en helposti yletä "pohjaan" saakka.. ap
Eipä ne tosiaan kaikilla tunnu. Ja itelleki oli vaikeaa löytää. Yletyn vain hipaisemaan pisimmällä sormellani kun olen selällään makaamassa jalat ylhäällä :D mutta hyvä että jaksoin ekalla kerralla "tonkia" koska nyt aina tiedän miten löytää ne. Itsekin ehkä tekisin välillä testejä jos en lainkaan tuntisi lankoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ne tosiaan kaikilla tunnu. Ja itelleki oli vaikeaa löytää. Yletyn vain hipaisemaan pisimmällä sormellani kun olen selällään makaamassa jalat ylhäällä :D mutta hyvä että jaksoin ekalla kerralla "tonkia" koska nyt aina tiedän miten löytää ne. Itsekin ehkä tekisin välillä testejä jos en lainkaan tuntisi lankoja.
Aah ei ihmekään etten ole tuntenut, kun en ole vielä tuollaisessa asennossa tutkinut :D Joo voisi ostaa kaappiin varmuuden vuoksi tusinan testejä :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kierukkaa enää, mutta täällä myös yksi, joka on raskautunut hormonikierukan aikana. En luota! Tosin mulla tuli kuukautisetkin, pitkittyneenä.
Kohtalontoveri :) Huomasitko missä vaiheessa? Itsellä onneksi oli niin tylsä viikko töissä, että ehdin kiinnittää huomiota siihen, etten ole juonut aamukahvia moneen päivään.. Se oli ainut merkki raskaudesta. Pahoinvointikin alkoi vasta 1,5 viikon päästä melkein viikolla 12.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtalontoveri :) Huomasitko missä vaiheessa? Itsellä onneksi oli niin tylsä viikko töissä, että ehdin kiinnittää huomiota siihen, etten ole juonut aamukahvia moneen päivään.. Se oli ainut merkki raskaudesta. Pahoinvointikin alkoi vasta 1,5 viikon päästä melkein viikolla 12.
ap
Jotain viikolla 5 tein testin. Sain sittenmmin keskenmenon. Ja langat kyllä tuntui eli ei siihen voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jotain viikolla 5 tein testin. Sain sittenmmin keskenmenon. Ja langat kyllä tuntui eli ei siihen voi luottaa.
Eipä mihinkään ehkäisymenetelmään voi 100-prosenttisesti luottaa. Mutta hulluksihan sitä tulee jos miettii jatkuvasti kuuluuko siihen noin 0,2 % joka tulee raskaaksi hormonikierukan kanssa. Itselleni lankojen tuntuminen samassa kohtaa kertoo että mahdollisuus tulla raskaaksi on niin pieni että turha sitä on murehtia. Ikävää että sinulle sitten osui se huono tuuri :(
Minulla oli vuotoja ensimmäisinä kuukausina paljon. Nyt vuoden jälkeen ei vuotoja ole. Kipuja kylläkin menkka-aikaan (mitä ei ollut ennen kierukkaa). Testin teen joka toinen kuukausi, koska meillä on seksiä paljon. Sisukseni eivät varmaan koskaan täysin siemenettömät 😃 Se yksi epäonninen prosentti voin hyvin olla minä.
Luotin 26 vuotta. Enää en voi tulla raskaaksi.