Kellään paksut, karheat, laineikkaat pitkät hiukset?
Jos on niin miten olet leikannut ne?
Mulla on tällä haavaa horror tukka. Järkyn paksu, letti on yhtä paksu kuin 9v lapseni käsivarsi. Tasapitkä paksu painava ”laatta”, hirvittävän leveä ja paksu alhaalta
Vaikea selittää, mutta vähän sellanen ”talon katon” profiili, levenee alaspäin eikä ladkeudu yhtään pään muodon mukaisesti. Oon ollut nyt 2v kotona ja nyt palaamassa töihin.
Miten tällanen leikataan? Tukka on luonnokihara sellaisella laineikkaalla tavalla, tästä ei saa sileää ja kiiltävää edes suoristusraudalla.
Mitä tarkoittaa kerroksittain leikkaus? Sellainen ohentaisi (mitä siis toivon), mutta tekeekö takkuja ja lisääkö kuohkeutta?
Sorry jos on tyhmät kysymykset mutta en ole koskaan oiken osannut tehdä tukalle mitään..
Miten sinun tukkasi on leikattu?
Kommentit (29)
Turha täällä on kysellä, täältä ei löydä kuin räväköitä lyhyitä tukkia.
Moi! Mulla on myös luonnonkiharat, paksut, helposti kuivuvat ja pitkät hiukset. Itse tykkään leikata tasaisen suoran malliseksi latvoista. En pidä rikotusta tyylistä, koska luonnonkiharalla se voi näyttää todella sotkuiselta. Enne osattiin leikata hyvin kerrostetusti. Nykyään kampaajaat ei osaa sitä enää niin hyvin.
Kannattaa vaan mennä rohkeasti kampaajalle. Kyllä he jotain osaavat hiuksillesi tehdä. Kokeilemalla löytyy hyvä kampaaja. Kokemukseni mukaan siinä tarvitaan hiukan myös onnea matkaan. Välillä on tullut todella huonojakin kampaajia vastaan, jotka eivät ole osanneet leikata tällaisia hiuksia hyvin.
Itselläni myös todella paksu pitkä tukka. Muuten leikkaus normaalisti mutta luottokampaajani osaa ohentaa lopuksi latvaa niin ettei jää 'pönköttämään' paksuna talon katto-tyyppisesti (jolloin tukka siis paksuuntuu alaspäin). Ohennus tehty itselläni veitsellä. Kerroksittain leikkaaminen ei sovi kihartuvalle hiukselle vaan saa lyhyemmät osiot näyttämään säkkäräisiltä ja epäsiisteiltä jolloin kiiltävästä ja sileästä lopputuloksesta ollaan entistä kauempana.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on harvassa kampaajat jotka osaavat leikata luonnonkiharaa hiusta hyvin. Ei kannata kerrostaa kuin korkeintaan latvaosuus sekä ehkä ottaa joku kevytväri leikkauksen yhteyteen antamaan kiiltoa ja ryhtiä.
Iiks! Mun kampaaja (johon en ole kovin tyytyväinen) juri viimeks ehdotti rajua kerrostusta kovalla kädellä! Ap
Vierailija kirjoitti:
Turha täällä on kysellä, täältä ei löydä kuin räväköitä lyhyitä tukkia.
Kouvolastako sitä kirjoitellaan? Terkkuja sinne!
Vierailija kirjoitti:
Itselläni myös todella paksu pitkä tukka. Muuten leikkaus normaalisti mutta luottokampaajani osaa ohentaa lopuksi latvaa niin ettei jää 'pönköttämään' paksuna talon katto-tyyppisesti (jolloin tukka siis paksuuntuu alaspäin). Ohennus tehty itselläni veitsellä. Kerroksittain leikkaaminen ei sovi kihartuvalle hiukselle vaan saa lyhyemmät osiot näyttämään säkkäräisiltä ja epäsiisteiltä jolloin kiiltävästä ja sileästä lopputuloksesta ollaan entistä kauempana.
Eli ”vuokeeko” kampaaja sun tukkaa sieltä alapuolelta? Siis niin että päällimmäiset hiukset jää pitkiksi ja sileiksi, ja alahiuksista ohennetaan? Ap
Kyllä se kerrostus taitavasti tehtynä just toimii.
Kannattaa kampaajaa valittaessa luottaa somen ihmeelliseen maailmaan eli kipkop kampaamoiden instagram/facebook-tileille kurkkimaan laatua. Kuva kertoo enemmän kun tuhat sanaa... Itse en käy enää paikoissa joita ei voi arvioida kuvista etukäteen. Tällä systeemillä löytynyt kahdelta paikkakunnalta erinomainen luottopaikka eikä ole tarvinnut kärsiä enää huti-valinnoista.
Itse en pidä siitä vuolemisesta, mutta jokaisen hiukset ja tyyli on erilainen, joten sinulla se voi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ”vuokeeko” kampaaja sun tukkaa sieltä alapuolelta? Siis niin että päällimmäiset hiukset jää pitkiksi ja sileiksi, ja alahiuksista ohennetaan? Ap
Juu eli vuolee latvoista. Ei ainoastaan alahiuksista vaan ottaa osioittain ns v-mallisesti, mutta kuitenkin niin että päällihiukset jäävät pitkiksi.
Googlailin enkuksi näitä ”thick hair hairstyle”-kuvia ja eritoten amerikassa joka sivustolla ohje oli paksu tukka tulisi kerrostaa. Sitten oli hienoja kiharakanpauksia.
Melkein jo ehdin sopeutua että selvä, kerrostetasn sitten, mutta en tod halua sotkuista säkkärää harakanpesää! Ap
Mulla ihan samanlainen tukka. raju kerrostus ei todellakaan toimi, tulee yksi perkeleen pörröinen harottavapallo. Suomessa on tosiaan tuskallisen vaikea löytää kampaajia, jotka osaa käsitellä paksua, karheaa ja kihartuvaa tukkaa. Yleensä kannattaa kerrostaa/ohentaa latvaosiota, että saa talonkattomaisuutta pois, mutta ei rajusti eikä mitään päälaelta asti kerrostamista. Itse leikkautan aina niin, että edessä kasvojen sivuilla hieman lyhyempää, takana pidempää, pituus takaa noin lapaluihin asti ja ohennusta latvoihin noin 1/4 - 1/3 pituuden matkasta. Vähän vaaleita raitoja korostamaan kiharaa, sillä se itä ei voi peittää, kannattaa korostaa.
Entäs jos jotenkin ohennussaksilla leikkaisi alahiukset? Kuulostaa epätoivoselta mutta haluan ohentaa. Kuuma painava karvalakki, jonka kuivuminen kestää 24h ilman föönausta, on oikeesti ihan kamala :)
Ap
Mulla on myös kuvatustasi vastaava hius. Oon nyt, 47v ikään mennessä löytänyt 2 kampaajaa, jotka osaavat leikata tuon hiuksen oikein. Toinen lopetti ja tuosta toisesta pidän kiinni kynsin ja hampain. Hän leikkaa hiuksen voimakkaasti ohentaen varsinkin takaa ylhäältä ( Ei päällimmäinen kerros vaan alempaa) ja pituutta jätetään vähintään kaulalle, muuten hius lähtee kihartumaan. Mutta tosiaan, paljon ohennusta. Mitään sievää singlattua polkkatukkaa on turha unelmoida, ei vaan tällä hiuslaadulla onnistu.
Kannattaa mennä kampaajalle. Jos itse alat tekemään, voi olla katastrofi. Se paksu luonnonkihara pitkä hius on vaativa leikattava taitavalle kampaajallekin. Jos alat itse tekemään lopputulos voi olla fiasko.
Onko kellään auttanut mikään keratiinihoito, suoristuspermanentti tms tuohon karheuteen ja pörröisyyteen? Ap
Niin ja pakko lisätä, että kyllähän se rajumpikin kerrostus voi toimia, jos tukkaa jaksaa todella hoitaa ja laittaa, itselläkin silloin kyllä näyttää hyvältä kun tosi taitava kampaaja on sen alusta loppuun laittanut - mutta ei sellaiseen tuntien väsäämiseen istellä ole ainakaan aikaa, paksun tukan laittaminen on aika työlästä kun hiukset joutuu käsittelemään miljoonassa osiossa.
Käy Espanjassa kampaajalla. Lopputulos on varmasti hyvä. Se kerrostalo tehdään niin, että otetaan osia sieltä täältä pois. Ja kevennys on vain latvaosiossa. Monet ohentaa koko pään ja leikkaa vielä ylimmät liian lyhyiksi, silloin on kunnon buudelipää. Kleopatra ja nuudeli,.ne.on keskiverto kampaajan tyylit tuollaiselle hiukselle. Paras on, kun pyydät kampaajaa leikkaamaan hiuksen kuivana tai pyydät kaveria kevyesti ohentamaan latvaa.
Suomessa on harvassa kampaajat jotka osaavat leikata luonnonkiharaa hiusta hyvin. Ei kannata kerrostaa kuin korkeintaan latvaosuus sekä ehkä ottaa joku kevytväri leikkauksen yhteyteen antamaan kiiltoa ja ryhtiä.