Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pyykkeihin jää aina paha haju?

Vierailija
31.07.2018 |

Mikä voi olla vikana, kun pyykkeihin jää aina paha haju? Olen pessyt koneen tyhjänä 90-asteessa ja sitruunahapon kanssa, huuhteluainetta ei olla koneessa koskaan käytetty eikä zeoliittisia aineita, joten ei pitäisi olla niistä tukossa, nukkasihti on putsattu monta kertaa. Ripustan pyykin heti kun se on valmis, ja kuivatan joko ulkona tai kuivaushuoneessa. Silti aina kuvottava haju jää vaatteisiin. Myös uusiin vaatteisiin, joita pesen tuolla koneella ekaa kertaa. Apua?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomasin aikoinaan, että mun vaatteet haisee pesun jälkeen. Tämä tapahtui samaan aikaan, kun oleskelun paikoissa, joissa todettiin myöhemmin paha sisäilmaongelma. Nykyään vaatteeni eivät haise, pesukone on sama kuin silloin.

Olen jälkikäteen ajatellut tämän olleen mahdollinen syy, mutta vaikea sitä ainakaan näin jälkikäteen on todeta. Lisäksi oon kyllä vaihtanut pesuainemerkin kalliimpaan (ja parempaan?), mutta ei se heti ekan tai tokankaan pesun jälkeen vielä auttanut hajuun.

Vierailija
22/27 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, kun pyykkikoneen kaikki osat ja lattiakaivo on putsattu, ja pyykki edelleen haisee, ota avuksi pyykkietikka (tai tavallinen etikka) huuhteluaineeksi. Esim 2 rkl väkiviinaetikkaa huuhteluainelokeroon. Etikan haju haihtuu nopeasti kokonaan pois ja pyykki jää raikkaaksi. Etikka poistaa vaatteista sellaisia pinttyneitä hajuja, jotka ei lähde pesussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/27 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä ne kuivuu,ei pelkästä pesusta.

Vierailija
24/27 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen siitä saa kun leikkii viherhörhöä. Kaytä oikeita tuoksuvia pesuaineita ja huuvteluainetta.

Tuoksuvat aineet ei auta mitään. Pahimmillaan saavat aikaan kuvottavan sekasotkun, missä löyhkää SEKÄ paha haju että voimakas keinotekoinen tuoksu.

Ap, sinuna kokeilisin vielä jotain pyykkikoneen puhdistamiseen tarkoitettua ainetta, esim. tätä:

https://fi.dr-beckmann.com/kodin-puhdistus/kodinkoneet/pyykinpesukoneen…

Kannattaa myös kokeilla laittaa Kodin putkimiestä siihen viemäriin, josta poistovesi menee. Meillä kyseinen viemäri veti huonosti, ja jostain syystä kone alkoi huuhdella pyykit huonosti.

Hikisten vaatteiden hajuun on minulla tepsinyt pyykkietikka huuhteluainelokeroon. Suosittelen.

Pyykkikone on kylpyhuoneessa, jossa on vain yksi lattiakaivo. Poistovesi menee siis kai sen lattiakaivon kautta? Puhdistan siis seuraavaksi sen kaivon. Ap.

No siis mihin se poistovesiletku menee? Oletettavasti käsipesualtaan poistoputkeen? Aloittaisin kaatamalla Kodin putkimiestä tai vaikka kloriittia siihen pesualtaaseen.

Ei varmasti lattiakaivonkaan puhdistamisesta mitään haittaa ole, mutta en kyllä osaa kuvitella, että pesukoneen poistovedet sinne menisivät.

Meillä menee pesukoneen vedenpoistoletku lattiakaivoon.

Sattumoisin se käsienpesualtaan poistoputkikin menee samaan kaivoon.

Poistoletkussa pitää olla mutka ylös ettei vesi valu solkenaan läpi koneesta.

Ei kai tästä ole kyse ap:n koneessa? Pesisi pyykin liian kuivana?

Tsi sitten sinne koneeseen on kuollut rotta.

Vierailija
25/27 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota käyttöön pyykkietikka. Jos on liian tuoksuvaa, laimenna sitä etikalla.

Vierailija
26/27 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikkaa huuhteluaineeksi minäkin suosittelisin. Etikalla ensin tyhjiltään koneenpesu, sen jälkeen etikkaa huuhteluaineena joitakin pesuja.. meillä toimi ja vaatteet tuoksuu taas raikkailta.

Vierailija
27/27 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhdistanut myös tiivisteet? Siellä voi olla jotain likaa

Lämpeääkö vesi? Jos ei niin termostaatti voi olla rikki ja jos pesee jatkuvasti matalassa lämpötilassa niin bakteerit yms ei kuole ja alkavat haisemaan.

Tuleeko koneeseen tarpeeksi vettä? Nykykoneet säästävät vettä tarpeettomasti, ja vaatteet ei välttämättä puhdistu kunnolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme