Alle viikko enää hellehelvetiä!
Kommentit (84)
Olen melko varma, että jossain vaiheessa tätä kesää tulee vielä helleaalto numero kaksi. Tosin se ei ymmärrettävästi tämän helleaallon tasolle enää yllä. Mutta leppoisat loppukesän/syyskesän helteet sieltä ovat vielä tulossa. :)
Höpö höpö Suomessa tulee aina kuumaa elokuussa. Vaikka lämpötila hetkeksi laskisikin niin äkkiä se taas nousee.
Hah hah! Ei talvi ole tulossa vielä aikoihin. Katsotaan helmikuussa, josko olisi siihen mennessä tullut. :D
Elokuu on koko Euroopan kuumin kuukausi. Heinäkuu on vasta lämmittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme valittamista kesälämpötiloista. Kesällä voi olla vähissä vaatteissa, mutta talvella täytyy kasata hirveä kerros vaatteita kun lähtee edes ostoksille ja sitten kaupoissa taas tulee hiton kuuma. Inhottaa jo etukäteen se talven saapuminen.
Eli nahka pitää alkaa seuraavaksi repimään irti kun enempää ei saa pois ja silti on ”hiton kuuma”?
Ja tosiaan onhan se helle ihanaa kun on jatkuva päänsärky, oksettaa ja lihakset kramppaa. On tosi ihanaa.
Jos sulla lihakset kramppaavat niin nestetasapaino ei ole kunnossa. Juo tasaisin väliajoin vettä ja jätä ne siiderit vähemmälle. Todennäköisesti myös päänsärky ja pahoinvointikin vähenevät.
Siideriä olen juonut viimeksi 8 v sitten ja vettä juon. Ja sille toiselle valittajalle, olen hoidon piirissä.
to see coolness is to believe in coolness TRE kirjoitti:
En usko että laskee lämpötila. Ennusteet saattaa näin väittääkin, mutta jo huomenna viilentyminen on siirtynyt eteenpäin parilla päivällä ja ylihuomenna taas parilla päivällä jne. Uskon että syyskuun ensimmäisellä viikolla päästään alle 25 päivälämmöissä ekan kerran.
Joo, ihan oikein. Miten monta kertaa tänne Turkuunkin on jo luvattu ukkosssateita, mutta ei niitä vieläkään ole tullut. Nytkin kahtena päivänä peräkkäin meni sellaiset 90 kilometriä liian pohjoiseen. Olisin mielelläni ottanut vanhan kotikaupunkini myrskyn tänne meille, vaikka sitten olisikin muutama puu kaatunut, olisi ainakin tullut edes muutamaksi tunniksi helpompi hengittää. Sanoinkin eilen miehelleni, että en enää ikinä kitise ja valita kylmistä ja sateisista kesistä, jos hengissä tämän helteen vielä kestän. Yöt ja päivät sisällä on yli 30 astetta lämmintä eikä ulosmeneminen auta kuin auringonlaskun jälkeen, mutta silloinkin on tultava jossain vaiheessa takaisin tänne pätsiin...
Viikkokin on liikaa.. jumalauta menee hermot.
Kohta alkaa kitinää kun sataa ja on kylmä. Loma pilalla eikä mitään voi tehdä koska sade.
Suomalaiset on kyllä rasittava kansa. Ulistaan joka asiasta, säästä eniten vaikkei sille kerta kaikkiaan mitään voi. Ketä toi ulina hyödyttää? Eihän säälle voi mitään, se on se mitä se on ja vaikea ulisette täällä niin se ei siitä muuksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Olen melko varma, että jossain vaiheessa tätä kesää tulee vielä helleaalto numero kaksi. Tosin se ei ymmärrettävästi tämän helleaallon tasolle enää yllä. Mutta leppoisat loppukesän/syyskesän helteet sieltä ovat vielä tulossa. :)
Elokuun puoliväliin luvataan tänne päivän korkeimmaksi lämpötilaksi 18 astetta, siinä se sun helleaalto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme valittamista kesälämpötiloista. Kesällä voi olla vähissä vaatteissa, mutta talvella täytyy kasata hirveä kerros vaatteita kun lähtee edes ostoksille ja sitten kaupoissa taas tulee hiton kuuma. Inhottaa jo etukäteen se talven saapuminen.
Eli nahka pitää alkaa seuraavaksi repimään irti kun enempää ei saa pois ja silti on ”hiton kuuma”?
Ja tosiaan onhan se helle ihanaa kun on jatkuva päänsärky, oksettaa ja lihakset kramppaa. On tosi ihanaa.
Jos sulla lihakset kramppaavat niin nestetasapaino ei ole kunnossa. Juo tasaisin väliajoin vettä ja jätä ne siiderit vähemmälle. Todennäköisesti myös päänsärky ja pahoinvointikin vähenevät.
Laihduta nyt. Sun tekee mieli kuitenkin.
http://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/CFSv2/htmls/euT2me3Mon.html
Toivottavasti ei kyllästytä katsella mustia ikkunoita ensi talvella. Sillä sitä näyttää taas olevan tiedossa.
Noilla ennusteilla ei lunta ja pakkasta kannata paljon odotella.
Vierailija kirjoitti:
Kohta alkaa kitinää kun sataa ja on kylmä. Loma pilalla eikä mitään voi tehdä koska sade.
Kesäkuussa juhannuksen aikoihin täällä joku kitisi ja marisi siitä kun on niin kylmä ja pskat säät ja Suomen kesä on niin surkea. 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokuun puoliväliin luvataan tänne päivän korkeimmaksi lämpötilaksi 18 astetta, siinä se sun helleaalto.
Vielä riittää aikaa helteille sen jälkeenkin. Turha hätäillä.
Nämä kesät on tulevaisuutta. Kesä 2019 tulee myös olemaan tällainen. Kannattaa marisijat hommata ajoissa jo ilmastointi! Ja jos "loma on pilalla" näiden säiden takia niin muistakaa ajoittaa seuraava lomanne keväälle tai syksylle, sillä kyllähän nyt heinäkuulle loman ottajia riittää. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ihmiset eli homo sapiens, olemme Afrikan lämmöstä alunperin kotoisin. Jos ei kestä lämpimiä kelejä niin jotain on elimistössä vialla.
Ootko evoluutiosta ikinä kuullut? Me ollaan evoluution kuluessa muokkaannuttu pohjoisen ilmastoon.
Ei ole kuullut. Hellehullut on elämäm kouluttamia, täysin persaukisia urpoja joiden ainoa mahdollisuus kokea vähän lämpöä ja trooppisuutta on Suomessa. Siksi ressut on nyt niin innoissaan, kuvittelevat päässeensä matkailun makuun.
Vierailija kirjoitti:
Viikkokin on liikaa.. jumalauta menee hermot.
Yhyyyy!!! Äiti mulla menee heemot!!!! Nyt kylmempää ilmaa koska MINÄ haluan!!! Äiti mä haluuuuun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäkuussa juhannuksen aikoihin täällä joku kitisi ja marisi siitä kun on niin kylmä ja pskat säät ja Suomen kesä on niin surkea. 😂😂😂
Hellehullut kitisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan tän myös!!! Se oli pitkä ketju ja siellä joukolla vikistiin huonoista säistä ja kylmästä juhannuksesta. Siitä miten Suomessa ei koskaan ole kunnon kesää. 😅
Ihan hirveetä. Sitten mä taas masennun. Vihaan talvea.