Alle viikko enää hellehelvetiä!
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta alkaa kitinää kun sataa ja on kylmä. Loma pilalla eikä mitään voi tehdä koska sade.
Kesäkuussa juhannuksen aikoihin täällä joku kitisi ja marisi siitä kun on niin kylmä ja pskat säät ja Suomen kesä on niin surkea. 😂😂😂
Hellehullut kitisi.
Myönnä nyt, että sä olit itsekin siellä joukossa innolla ulisemassa ihan vaan ulisemisen ilosta ;)
Sama ihminen tekee nää kaikki ketjut ja käyttää sanontoja "hellehullut" ja "seksihelle".
Mä niin luulin että kesävauva olis kiva. Ei ollut. Täällä huudetaan nyt vaipoissa kun on niin tuskasen kuuma, ettei saa nukuttua. Kivakiva.
Vierailija kirjoitti:
Mä niin luulin että kesävauva olis kiva. Ei ollut. Täällä huudetaan nyt vaipoissa kun on niin tuskasen kuuma, ettei saa nukuttua. Kivakiva.
No se nyt ei ole kenenkään muun kuin sinun ongelma.
to see coolness is to believe in coolness TRE kirjoitti:
En usko että laskee lämpötila. Ennusteet saattaa näin väittääkin, mutta jo huomenna viilentyminen on siirtynyt eteenpäin parilla päivällä ja ylihuomenna taas parilla päivällä jne. Uskon että syyskuun ensimmäisellä viikolla päästään alle 25 päivälämmöissä ekan kerran.
Joudut tod.näk. pettymään!
Täytyy sanoa että harva teistä ymmärtää miten rankkaa helle on sairaille ja vammaisille.
Jos on jotain sairautta, helle ja korkea ilmankosteus turvottavat pahasti ja aiheuttavat kipuja.
Monet vaikeasti liikkuvat eivät pääse talvikeleillä paljonkaan ulos omatoimisesti, joten odottavat kesää, että voivat edes istuskella ulkona ja liikkua vähän luonnossa - mutta nyt helteet estävät sen.
Vierailija kirjoitti:
Olen melko varma, että jossain vaiheessa tätä kesää tulee vielä helleaalto numero kaksi. Tosin se ei ymmärrettävästi tämän helleaallon tasolle enää yllä. Mutta leppoisat loppukesän/syyskesän helteet sieltä ovat vielä tulossa. :)
Ajatteluahan se on toiveajattelukin!
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa että harva teistä ymmärtää miten rankkaa helle on sairaille ja vammaisille.
Jos on jotain sairautta, helle ja korkea ilmankosteus turvottavat pahasti ja aiheuttavat kipuja.
Monet vaikeasti liikkuvat eivät pääse talvikeleillä paljonkaan ulos omatoimisesti, joten odottavat kesää, että voivat edes istuskella ulkona ja liikkua vähän luonnossa - mutta nyt helteet estävät sen.
Kyllä minä tiedän ja olenkin pahoillani heidän puolestaan ja toivon että saavat oloonsa jotain helpotusta ja heidän läheisensä ovat avuksi.
Minä silti rakastan näitä säitä yli kaiken. Miksen minä saisi rakastaa näitä helteitä? Miten se on sinulta pois tai sairaita ihmisiltä pois että minä tykkään näistä säistä?
Vierailija kirjoitti:
Miten tää liittyy nyt siihen että toiset tykkää näistä säistä tosi paljon? Ihmiset on erilaisia. Toiset rakastaa näitä hellesäitä ja on tästä kesästä aivan onnessaan. Vaikka toisille tämä sää on haastavaa, niin ei se tarkoita sitä etteikö toiset saisi nauttia täysin rinnoin tästä kesästä.
Ylipaino aiheuttaa paljon sairauksia. Eli te kaikki ylipainoiset hoi! Ette saa olla ylipainoisia enää .
Minua ärsyttää se, että kun menet sanomaan poikkipuolisen sanan helteestä niin hellehullun mielestä olet heti lihava, mt-ongelmainen, huonokuntoinen ja negatiivinen valittaja. Onko se muka ihme, etteivät kaikki vaan nauti +30 lämpötiloista? Etenkin kun sitä on kämpässä yötä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme valittamista kesälämpötiloista. Kesällä voi olla vähissä vaatteissa, mutta talvella täytyy kasata hirveä kerros vaatteita kun lähtee edes ostoksille ja sitten kaupoissa taas tulee hiton kuuma. Inhottaa jo etukäteen se talven saapuminen.
Eli nahka pitää alkaa seuraavaksi repimään irti kun enempää ei saa pois ja silti on ”hiton kuuma”?
Ja tosiaan onhan se helle ihanaa kun on jatkuva päänsärky, oksettaa ja lihakset kramppaa. On tosi ihanaa.
Jos sulla lihakset kramppaavat niin nestetasapaino ei ole kunnossa. Juo tasaisin väliajoin vettä ja jätä ne siiderit vähemmälle. Todennäköisesti myös päänsärky ja pahoinvointikin vähenevät.
Laihduta nyt. Sun tekee mieli kuitenkin.
Painolla ei ole mitään tekemistä lämmösietokyvyn kanssa!! Tunnen monta ylipainoista hellenauttijaa ja normaali/ alipainoista helteestä kärsijää!!Olin koko nuoruuteni 50 vuotiaaksi asti alipainoinen ja helteestä kärsin, kuten nyt lievästi ylipainoisena!
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää se, että kun menet sanomaan poikkipuolisen sanan helteestä niin hellehullun mielestä olet heti lihava, mt-ongelmainen, huonokuntoinen ja negatiivinen valittaja. Onko se muka ihme, etteivät kaikki vaan nauti +30 lämpötiloista? Etenkin kun sitä on kämpässä yötä päivää.
Enemmän tällä palstalla haukutaan ihmisiä jotka tykkäävät tästä säästä. Nimenomaan se on säälittävää, kun toiset ei saisi nauttia tästä säästä siksi koska SINÄ et siitä nauti! Se on se syy miksi ärsyttää.
Voit olla rauhassa tykkäämättä näistä säistä, mutta yksi aloitus aiheesta riittää ihan hyvin ja anna myös muiden nauttia rauhassa tästä säästä ja jätä heidät rauhaan.
En lähtis keulimaan vielä, koska viimeisen kuukauden ajan ennuste on ollut, että helteet jatkuvat vielä viikon.
Olen 173/54 ja kärsin silti helteistä.
Lisäksi vauvani kärsii myös, eikä raukka voi edes kertoa miltä tuntuu muuten kuin itkemällä.
Sydänsairas isoäitini on todella huonossa kunnossa.
Joo on ne helteet ihania!
Minulla ei olisi mitään valittamista +20, +23 keleistä mutta 30 asteessa ihmisen (terveenkin) kroppa alkaa heittää härän pyllyä jos tarvitsee tehdä muutakin kuin maata biitsillä.
Älkää aina vetäkö sitä ylipainoa mukaan tähän asiaan. Huono argumentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme valittamista kesälämpötiloista. Kesällä voi olla vähissä vaatteissa, mutta talvella täytyy kasata hirveä kerros vaatteita kun lähtee edes ostoksille ja sitten kaupoissa taas tulee hiton kuuma. Inhottaa jo etukäteen se talven saapuminen.
Eli nahka pitää alkaa seuraavaksi repimään irti kun enempää ei saa pois ja silti on ”hiton kuuma”?
Ja tosiaan onhan se helle ihanaa kun on jatkuva päänsärky, oksettaa ja lihakset kramppaa. On tosi ihanaa.
Laihduta.
Tai sopeudu sinä neuvoja siihen että kohta alkaa syksy.
Nyt ollaan Suomessa ja helkehullut voisi yrittää ymmärtää että kohta tulee syksy.
Ei tää Suomi mikään Thaimaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ihmiset eli homo sapiens, olemme Afrikan lämmöstä alunperin kotoisin. Jos ei kestä lämpimiä kelejä niin jotain on elimistössä vialla.
Ootko evoluutiosta ikinä kuullut? Me ollaan evoluution kuluessa muokkaannuttu pohjoisen ilmastoon.
Ei ole kuullut. Hellehullut on elämäm kouluttamia, täysin persaukisia urpoja joiden ainoa mahdollisuus kokea vähän lämpöä ja trooppisuutta on Suomessa. Siksi ressut on nyt niin innoissaan, kuvittelevat päässeensä matkailun makuun.
Miten matkailu ja helle liittyy toisiinsa? Mitä helkkaria sä selität. Hahaha! Myötähäpeä.
Elämämkolulaisella haasteita ymmärtää lukemaansa? Vinkki, jos on ihan pihalla siitä mistä puhutaan, kannattaa olla hiljaa ja yrittää säilyttää illuusio normijärkisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Ymmärrät siis, miten miljardit lämpimissä maissa asuvat vakavasti sairaat kärsivät, mutta silti selviävät, vaikka Suomessa yli 25 astetta on jo mukamas "tappohelle".
Miten matkailu ja helle liittyy toisiinsa? Mitä helkkaria sä selität. Hahaha! Myötähäpeä.