Uskaltaako raskaana matkustaa?
En kuulu näihin, jotka haluavat juuri loppuraskaudessa lähteä reppureissaamaan Aasiaa ja mielellään vähän Amerikkaakin samaan syssyyn. Olen kuitenkin lukenut, että ihan lähelläkin, kuten Välimeren maissa olisi omat riskinsä. Muistaakseni ainakin hyttysten suhteen, yleistä lentämiseen liittyvää veritulppariskiä unohtamatta.
Olen raskauden toisella kolmanneksella, alkuvaiheessa. Pitääkö rantalomat unohtaa tyystin? Entäs kaupunkilomat, löytyykö niistäkin joku salakavala riskinsä? :D
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut raskaana reissussa Espanjassa rv 24. Uskalsin lähteä reissuun koska lentomatkat oli lyhyet ja hätätilanteessa pois pääsisi vaikka maanteitse. Plus tietty peruseurooppalainen hygieniataso ja sairaanhoidon taso.
Reissu meni hyvin mutta lentojen aikana huomasin että vauva ei kyllä yhtään tykännyt lentomatkustamisesta- pyöri ja hääräsi mahassa tosi levottomana.
Valmistitteko ruoan aina itse? Varoitko itikoita ym.?
Saatan olla ylivarovainen, mutta esikoisen kanssa se kai kuuluu asiaan. Olen matkustanut paljon, eikä lentomatkoilla ole koskaan ollut ongelmia, mutta nyt pelkään veritulppiakin. Huvittavaa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut raskaana reissussa Espanjassa rv 24. Uskalsin lähteä reissuun koska lentomatkat oli lyhyet ja hätätilanteessa pois pääsisi vaikka maanteitse. Plus tietty peruseurooppalainen hygieniataso ja sairaanhoidon taso.
Reissu meni hyvin mutta lentojen aikana huomasin että vauva ei kyllä yhtään tykännyt lentomatkustamisesta- pyöri ja hääräsi mahassa tosi levottomana.
Valmistitteko ruoan aina itse? Varoitko itikoita ym.?
Saatan olla ylivarovainen, mutta esikoisen kanssa se kai kuuluu asiaan. Olen matkustanut paljon, eikä lentomatkoilla ole koskaan ollut ongelmia, mutta nyt pelkään veritulppiakin. Huvittavaa.
AP
Söimme ravintoloissa pääasiassa. Pyrin valitsemaan ruuat niin että olivat varmasti kunnolla kypsiä. Itikoita ei erikseen tarvinnut varoa, oltiin matkalla lokakuun alussa jolloin päivällä oli vielä kuumaa ja kuivaa. Iltaisin ei itikoita enää näkynyt eli paras moskiittokausi oli kai jo ohi. Oltiin illalla muutenkin aika vähän liikkeellä, kun olin jo aika väsynyt raskauden takia.