Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helteestä valittajat, hankkikaa ilmalämpöpumppu

Vierailija
30.07.2018 |

Inhosin ennen hellettä, mutta tämä kesä on ollut erilainen. Ostin pari vuotta sitten pienen rivarin, jossa tuli mukana ilmalämpöpumppu. Yleensä olen inhonnut helleilmoja, mutta nyt jopa nautin niistä, kun pääsen halutessani vilvoittelemaan. Ei tunnu yhtään tukalalta, vaan ihanan lempeältä lämmöltä.
Tietysti piha kasveineen auttaa myös, asuin ennen aika ytimessä.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin jäähdytinkoneen. Ei tee sillä mitään. Rupes vaan vtuttaa sen asennus, hermot meni. Varmaan puuttuu jotain osia, vertasin noihin juutuuba videoihin yms. 

Vierailija
22/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kotona ilmalämpöpumppu, mutta siitä ei ole  mitään hyötyä, koska työni puolesta vietän useita tunteja asunnoissa, joissa sitä ei ole.

Oikeasti alkaa jo vituttamaan tämä "Älkää valittako, ostakaa ilppi"-skeida!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas nuo inisijät. Viilennin yhdellä tai kahdella poistoputkella ei vaadi mitään lupia.

Itse tilasin kaksiosaisen "siirrettävän" lupavapaan ilmastointikoneen sohvalta nousematta. Seuraavana päivänä äijät kantoivat sisään.

Minä hankin tuollaisen myös, ja nytkin se on huutanut tuossa koko illan siitä lähtien kun tulin töistä kolmelta. Tässä samassa huoneessa on 27 astetta ja muissa huoneissa yli 28. Ehkä sinusta tuo sitten on viileää, mutta minulle tällainen ei kyllä vielä riitä. 

Invalid user, väärä asennus tai putketon kostutin. Kyllä yksiputkisellakin kylmää tulee.

Vierailija
24/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekaa sähkölaskua viilennetyn kesän jälkeen odotellessa...

Naurettavaa typeryyttä. Järeä pumppu kuluttaa tappohelteellä euron verran päivässä! Ja montakohan niitä päiviä on  näillä leveysasteilla?

Vierailija
25/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas nuo inisijät. Viilennin yhdellä tai kahdella poistoputkella ei vaadi mitään lupia.

Itse tilasin kaksiosaisen "siirrettävän" lupavapaan ilmastointikoneen sohvalta nousematta. Seuraavana päivänä äijät kantoivat sisään.

Yksiputkisella ei tee oikein mitään. Onko sulla kaksiputkinen?

Eikun se paras missä ulkoyksikkö on partsilla, nesteletku ikkunanraossa ;-)

Pystyykö asentamaan itse? Joutuuko kylmäaineita vaihtamaan?

Vierailija
26/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kysymys mutta mihin poistoputki menee ja tuleeko sieltä paljon tiivistynyttä kosteutta? Paljonko maksoi?

Ei ole mitään poistoputkea! Mitään kosteutta ei esiinny. Se vain kierrättää sisäilmaa jäähdyttäen. Siis ihan kuin ILP. 1600 maksoi. Kuuklaa Technibel

No mihin se kosteus sitten menee? Ja miten se laite on yhteydessä ulkoyksikköön, jos mitään putkea näiden välillä ei ole? 

Vierailija
27/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä hankin tuollaisen myös, ja nytkin se on huutanut tuossa koko illan siitä lähtien kun tulin töistä kolmelta. Tässä samassa huoneessa on 27 astetta ja muissa huoneissa yli 28. Ehkä sinusta tuo sitten on viileää, mutta minulle tällainen ei kyllä vielä riitä. 

Invalid user, väärä asennus tai putketon kostutin. Kyllä yksiputkisellakin kylmää tulee.

No älä. Kun justiinhan tuossa sanottiin, ettei tarvita mitään lupia, joten putki menee parvekkeen oven välistä. Ei tänne kerrostalovuokrakämppään mitään putkireikiä voi tehdä. 

Vierailija
28/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei ole mitään "asennusta". Ulkoyksikkö partsille ja töpseli seinään! Ei tietenkään mitään kylmäaine hommia.

Vierailija
29/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näissä joku langaton wifi-yhteys vai miten on mahdollista, että mitään putkia ulkoyksikön ja sisäyksikön välille ei tarvita? :D On se hienoa nykyään, kun ilma ja kosteuskin liikkuu seinien läpi. 

Vierailija
30/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kysymys mutta mihin poistoputki menee ja tuleeko sieltä paljon tiivistynyttä kosteutta? Paljonko maksoi?

Ei ole mitään poistoputkea! Mitään kosteutta ei esiinny. Se vain kierrättää sisäilmaa jäähdyttäen. Siis ihan kuin ILP. 1600 maksoi. Kuuklaa Technibel

No mihin se kosteus sitten menee? Ja miten se laite on yhteydessä ulkoyksikköön, jos mitään putkea näiden välillä ei ole? 

On ohuet nesteputket yhden muoviletkun sisässä. Kosteus häviää ulkoyksikön kautta. Sen havaitseminen jäähdytyskäytössä (helteellä) on mahdotonta.

Vierailija
31/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko näissä joku langaton wifi-yhteys vai miten on mahdollista, että mitään putkia ulkoyksikön ja sisäyksikön välille ei tarvita? :D On se hienoa nykyään, kun ilma ja kosteuskin liikkuu seinien läpi. 

idiootti

Vierailija
32/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei ole mitään "asennusta". Ulkoyksikkö partsille ja töpseli seinään! Ei tietenkään mitään kylmäaine hommia.

Okei, ei kiinteää asennusta, voi ottaa mahdollisesti muuttaessaan mukaan. Viilentääkö vain yhden huoneen, vai auttaako koko kämppään?

Vierailija
33/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ohuet nesteputket yhden muoviletkun sisässä. Kosteus häviää ulkoyksikön kautta. Sen havaitseminen jäähdytyskäytössä (helteellä) on mahdotonta.

No miksi sitten valehtelitte, että mitään asennuksia ja poistoputkia ei ole? 

Vierailija
34/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

idiootti

Se oli kyllä joku muu, joka väitti, että mitään putkia ei ole. Turhaan minua haukut

Vierailija
35/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs sähkölasku?

Vierailija
36/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin oikeasti tosi ilahtunut, että löytyy ratkaisu, jolla pystyn jopa nauttimaan helteistä. Ja siksi avasin tämän..mutta unohdin, että suomalaiset rakastavat kärsimistä ja valittamista.

Poistun nyt takavasemmalle. Kiitos.

t. AP

Vierailija
37/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin oikeasti tosi ilahtunut, että löytyy ratkaisu, jolla pystyn jopa nauttimaan helteistä. Ja siksi avasin tämän..mutta unohdin, että suomalaiset rakastavat kärsimistä ja valittamista.

Poistun nyt takavasemmalle. Kiitos.

t. AP

Eli sinäkö et usko, kun sinulle sanotaan, että ei kaikille onnistu, vai miksi oletat, että tässä nyt ihan huvikseen valitetaan? Jessus, että on raivostuttavaa, kun ei millään voida tajuta, että asuntoja on erilaisia. 

Vierailija
38/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, ei kiinteää asennusta, voi ottaa mahdollisesti muuttaessaan mukaan. Viilentääkö vain yhden huoneen, vai auttaako koko kämppään?

Jäähdytysteho 3700W. Minulla tehoa heikentää kun ulkoyksikkö paistuu partsilla, mutta pudottaa kaksion 35:stä alle 25. ;-)

Vierailija
39/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäähdytysteho 3700W. Minulla tehoa heikentää kun ulkoyksikkö paistuu partsilla, mutta pudottaa kaksion 35:stä alle 25. ;-)

Siis miten näitä ei ole kielletty kerrostaloissa? Kuuma ilma nousee yläpuolen naapurisi asuntoon jos hänellä on parvekkeen ovi auki, tuulettimen meteli kuuluu ympäriinsä ja asukkaat eivät ole yhdenvertaisessa asemassa jos toisella on kylmää ja toisten asunto kuin sauna.

Minä ainakin valittaisin isännöitsijälle päivittäin jos jollain naapurilla olisi ilmastointikoje, onneksi ei ole. Ei niitä suomen kesässä kukaan tarvitse, näin lämmintä ei tule olemaan varmaan moneen vuoteen taas, sataa pelkkää vettä vaan ja 10 astetta lämmintä. Turhaan pölyttyisivät nurkissa mokomat ja menisivät kaatikselle, kylmäaineet ympäristöä tuhoaa.

Vierailija
40/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se ilmalämpöpumppu auttaa kalastajaa, rakentajaa, retkeilijää, ruonleikkaajaa, kuolevia puutarhakasveja, tai pölyisiä teitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi