Pitääkö raitiovaunulle heiluttaa että se pysähtyy?
Kommentit (26)
Olen nähnyt, että spora ajaa pysäkin ohi, kun kukaan ei halunnut ulos eikä vilauta kättä. Niillä on tiukat aikataulut, eikä ne pysähtele turhaan. Tosin harvoin kukaan ei pyri sisään tai ulos.
Jos olet pysäkillä, josta kulkee vain yksi tietty linja, niin mielestäni merkkiä ei tarvitse näyttää. Jos taas olet ainoana ihmisenä epäsuositummalla laiturilla, josta kulkee useita linjoja, niin vilkauttaisin nopeasti kättä kuskille.
Nykyisin noita linjoja taitaa mennä tietyiltä pysäkeiltä vähemmän, mutta esim aikoinaan kansallismuseon pysäkiltä saattoi mennä neljäkin eri linjaa (3B/T, 4, 7A/B, 10), ja yleisesti ottaen tuo pysäkki ei koskaan ole ollut mitenkään ylitsepääsemättömän vilkas matkustajaliikenteeltään.
Pitää.
Ootko ihan juntti ?
Pönttövuorelta kotoisin ??
Olen ajanut stadissa ratikkaa ja kurssilla meille kerrottiin, että lähtökohtaisesti vaunu pysähtyy joka pysäkillä. Jos pysäkillä on joku, silloin vaunu pysäytetään potentiaalisen asiakkaan kyytiin ottamiseksi vaikkei mitään pysäytysmerkkejä olisi näytettykään.
Vierailija kirjoitti:
Ei, sporat eli ratikat pysähtyvät aina jos pysäkillä on yksikin henkilö tai joku on jäämässä pois.
Olen seisonut ystäväni kanssa hiljaisella pysäkillä illalla kuuden aikoihin ja spora ei kyllä pysähtynyt kun ei tajuttu kättä heilauttaa...
Vain landet huitoo ratikalle.