Jos sun pitäisi päättää yksi lämpötila joka Suomessa olisi ympäri vuoden, niin mikä lämpötila se olisi? Samalla peukutellaan!!!
Minä valitsisin 20°C ympäri vuoden. Se on semmonen mukava lämpötila, siinä on yksinkertaisesti mukava olla kun on 20 astetta. Ei ole kylmä eikä kuuma, vaan hyvin sopiva lämpötila jota monet pitävät sisälämpötilanakin.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
-43 astetta. Sopivan kylmä ja kaljat pysyy viileenä.
Kaljaan tarvitaan viljaa. Miten ajattelit viljaa kasvattaa noissa lämpötiloissa?
Eli sulla ei olisi kaljaa, jos lämpötilat olisivat ympärivuotisesti tuollaiset. 😂
+25.
Öisin voisi olla viileämpää ja joka neljäs tai viides päivä sataa jotta ehtisi tehdä kotityöt ja levätä kun hyvällä ilmalla ei malta.
+ 30˚ olisi mahtava lämpötila, kesällä voisi tietysti olla huomattavasti läpimämpääkin kuten tänä kesänä on ollut muutamana päivänä.
+27.
Ihanan lämmin muttei liian kuuma.
Semmonen 20-25 astetta on oikeasti tosi ihanaa. Tää 30 on ihan hurjaa jo, mutta toi 20-25 on ihanaa. Siinä saa ne ns. Lämmön kaikki positiiviset puolet, mutta ei negatiivisia. :)
Voi miten onnellinen kansa suomalaiset olisivat jos täällä olisi aina 20-25 astetta, mutta ei sen ali eikä yli. :)
Sillon ku olin Budapestissä ni siellä oli 40 astetta. Se oli ihan sairasta, kaikki ihmiset vaan käveli varjossa ja pakeni kauppoihin viilentymään. En ole ikinä ikinä kokenut vastaavaa.. 40 astetta on TOSI sairasta! Se on ihan sairasta. 😅😂
Mutta meidän hotellissa oli ihan jääkylmä ilmastointi, joten saatiin aina nukuttua todella hyvin.
Ainoa juttu vaan, että jos olisi ympärivuotisesti pakkasta, niin ihmiskunta ei siitä selviäisi hengissä edes sitä yhtä vuotta kokonaan. Ei varmaan puolta vuottakaan.
+10. Ei sekoittaisi luontoa niin totaalisesti, osa nykyisistä lajeista pärjäisi.
Vierailija kirjoitti:
Sillon ku olin Budapestissä ni siellä oli 40 astetta. Se oli ihan sairasta, kaikki ihmiset vaan käveli varjossa ja pakeni kauppoihin viilentymään. En ole ikinä ikinä kokenut vastaavaa.. 40 astetta on TOSI sairasta! Se on ihan sairasta. 😅😂
Mutta meidän hotellissa oli ihan jääkylmä ilmastointi, joten saatiin aina nukuttua todella hyvin.
Me pidettiin 40 asteen lämmössä ilmastointi 29 asteessa, kun muuten oli liian kylmä😅
Mut 22 on varmaan sellainen keskimääräinen sisälämpötila jota ihmiset käyttää joten valitsisin sen. Toisaalta olen tyytyväinen neljään vuodenaikaan.
23 astetta ois hyvä. Lämmin, mut ei liian kuuma.
+19 ja puolipilvistä, ei tuulta ainoastaan pieni tuulenvire.
-273,15