Lue keskustelun säännöt.
Minkä painoisia vauvoja olette täysimettäneet?
30.04.2006 |
Aina puhutaan minkä ikäisiksi vauvoja on imetetty, mutta minkä kokoisina olette alkaneet antaa lisäravintoa?
Kommentit (22)
Täysimetän tyttöä (5 kk) edelleen ja toivottavasti voin täysimettää 6 kk:n ikäiseksi. Meilläkin on kasvettu hienosti rintamaidolla. Tässä mittoja: syntyessään 3 530 g/50 cm, 1 kk: 5 200 g/55 cm, 2 kk: 6 300 g/57 cm, 3 kk: 7 660 g, 62 cm, 4 kk: 8 560 g, 65,8 cm.
Olen samaa mieltä monien muiden kanssa siinä, että kannattaa täysimettää siihen 6 kk:n ikään saakka, mikäli vain itse jaksaa sitä, että vauva saattaa syödä joskus tunninkin välein. Välillä harmittaa, mutta toisaalta 6 kk on hyvin lyhyt aika ihmisen elämässä, niin kuin joku jo aiemmin kirjoittikin.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Itse olen samaa miettinyt nyt viimeiset viikot... Poika on 3kk, syntyessään 5080g ja 55cm, 2kk 7490g ja 63cm, tänään on 3kk neuvola ja painoa varmaan ainakin se 8,5kg. Mietin, että miten se maito voi noin painavalle riittää... Hyvä jos muilla on riittänyt, siitä sain rohkaisua! Tosin imee päivisin 1-3h välein, öisin välit vähän pidemmät, mutta pitää yrittää jatkaa kun on tähän asti päästy täysimetyksellä! Aika outo kommentti aplle tuo isosta koosta, meillä on samaa kokoluokkaa ja ovat kehuneet nlassa että hyvä kun kasvaa noin hyvin rintamaidolla! Älä ota itseesi, ovat varmaan vanhan koulukunnan edustajia jotka ei uusista imetyssuosituksista piittaa... :)