Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E-pillerit aiheuttaa vääriä parinvalintoja

Vierailija
30.07.2018 |

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/03/30/e-pillerit-sotkevat-parinvalin…
Ja vauvakuume lisääntyy, koska se on perinnöllistä ja velat ei jatka sukuaan. Moniko on e-pillerit lopetettuaan huomannut olevansa ihan väärän miehen kanssa yksissä?`

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en käyttänyt pillereitä kun mieheni tapasin, ja kolmattakymmentä vuotta on tässä jo yhdessä oltu.  Voisko erojen lisääntyminen johtua pillereiden lisääntyneestä käytöstä? 

Vierailija
2/21 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tosi tulinen ensirakkaus. Seurusteltiin n. 3v, ja loppuajasta otin e-pillerit käyttöön. Yht äkkiä poikaystäväni ei ollutkaan enää haluttava, sen ennen niin ihana hajukin muuttui etovaksi. Nyt nykyisessä suhteessa mies haluaisi, että ottaisin e-pillerit käyttöön, mutta minä en. Kortsu on kuitenkin vaan epämukava, e-pillerit lopettavat normaalin hormoonitoiminnan täysin, aiheuttavat ainakin minulle mielialan alentumista ja muutoksia nimenomaan nuissa haluissa ja mieltymyksissä vastakkaista sukupuolta kohtaan, ja kalliimpiakin ovat kuin kortsut meidän panotahdilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla. Käytin pillereitä akneen ennen kuin aloitin seurustelut. Nykyään kun muistelen noita pilleriaikaisia poikakavereita en voi käsittää, miksi tunsin vetoa heihin. Nykyisen mieheni tapasin pillerittömällä aikakaudella onneksi.

Vierailija
4/21 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tapasin mieheni kun söin pillereitä. Söin niitä seurustelun ekat 10 vuotta. Vuosi sitten jätin pillerit, mutta edelleen tuo mies tuntuu hyvältä valinnalta :)

Vierailija
5/21 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt tiedä. Mun kohdalla tuo ei kyllä pahemmin pidä paikkansa. Mun miesmaku ei oo muuttunut juuri ollenkaan minipillereiden käytön aikana, en ole ikinä viehättynyt femiininisistä kasvoista miehellä vaan nimenomaan maskuliiniset, vahvapiirteiset ja kapeat kasvot on aina ollut mun miesihanne.

Nykysen miehen tapasin kun olin jo alkanut käyttää minipillereitä, mutta mies ei millään tavalla ”muistuta” mua ja on eri maasta kotosin (EI kuitenkaan muslimi tai joku muu värillinen). Eli tuo ”sisäsiittosuus” juttu ei ainakaan mun kohdalla pidä paikkansa. Ei saa yleistää.

Vierailija
6/21 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikiitoss kirjoitti:

Mulla oli tosi tulinen ensirakkaus. Seurusteltiin n. 3v, ja loppuajasta otin e-pillerit käyttöön. Yht äkkiä poikaystäväni ei ollutkaan enää haluttava, sen ennen niin ihana hajukin muuttui etovaksi. Nyt nykyisessä suhteessa mies haluaisi, että ottaisin e-pillerit käyttöön, mutta minä en. Kortsu on kuitenkin vaan epämukava, e-pillerit lopettavat normaalin hormoonitoiminnan täysin, aiheuttavat ainakin minulle mielialan alentumista ja muutoksia nimenomaan nuissa haluissa ja mieltymyksissä vastakkaista sukupuolta kohtaan, ja kalliimpiakin ovat kuin kortsut meidän panotahdilla.

Sulla kävi sitten päinvastoin :)

Vierailija
7/21 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse en käyttänyt pillereitä kun mieheni tapasin, ja kolmattakymmentä vuotta on tässä jo yhdessä oltu.  Voisko erojen lisääntyminen johtua pillereiden lisääntyneestä käytöstä? 

Aloitin pillerit vasta avattuani miehen ja persoonani muuttui täysin. Meinasi siinä ero tulla kun olin jatkuvasti kireä ja kiukkuinen. Onneksi ennen eroa lopetin pillerit ja parisuhde palautui normaaliksi.

Vierailija
8/21 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, olisiko tässä osasyy siihen, että erotaan vauva-aikana niin paljon, silloinhan lopetetaan pillereitten syönti...

Vierailija
9/21 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ison tutkimuksen paikka miten pillerien käyttöönotto vaikuttaa parisuhteen tilaan ja eroihin. Itse ainakin olin pillerien kanssa itkuinen, kuiva ja haluton. Kun lopetin, oli kuin pilvet olisivat väistyneet auringon tieltä.

Vierailija
10/21 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit tosiaan vaikuttavat miesmakuun. Selittäisiköhän tämä osaltaan vauvavuoden ja raskausajan eroamispiikkiä?

Vierailija
11/21 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, olisiko tässä osasyy siihen, että erotaan vauva-aikana niin paljon, silloinhan lopetetaan pillereitten syönti...

Tai aloitetaan tai muuten vaihdetaan ehkäisymenetelmää.

Vierailija
12/21 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttänyt e-pillereitä kun tapasin mieheni. Heti tiesin, että tämä se on. Yhdessä olemme olleet yli 30 v ja seksielämä on meillä aina ollut aktiivista. Myös pikkulapsiaikana.

Vierailija
13/21 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pillereitä käyttäessäni huomaan etten juurikaan tunne vetoa miehiin. Luomuna tuntui että katse kääntyi kaksilahkeisten suuntaan enemmän. Ei vaan kiinnosta. Ehkä sattumaa.

Vierailija
14/21 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tätä ole tutkittu enempää? Lääkefirmat varmaan tienaavat suuret rahat näillä e-pillereillä. Niitähän syödään säännöllisesti koko ajan. Puhumattakaan miten vesistöihin jäävät pillerijäämät vaikuttavat kaikkien kansalaisten hormoniarvoihin. Eikö nykyihmisten lihavuudella ollut jokin yhteys e-pillerijäämiin vesistöissä? Estrogeenitasot nousevat, mikä myös kasvattaa kehon luontaista rasvaprosenttia.

Vierailija
15/21 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä naisellisempi nainen, sitä enemmän hän haluaa lapsia"

Vierailija
16/21 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä hävis halut kans e-pillereiden myötä. Ja lopettamisen jälkeen meni ainakin vuosi, että halut palautui. Enkä ollenkaan epäile, etteikö pillerit vaikuta parinvalintaan, hormoneillahan on oma tehtävänsä siinäkin.

En tiedä olisiko esim. minipillereillä ollut erilainen vaikutus?

Vierailija
17/21 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en nyt tiedä. Mun kohdalla tuo ei kyllä pahemmin pidä paikkansa. Mun miesmaku ei oo muuttunut juuri ollenkaan minipillereiden käytön aikana, en ole ikinä viehättynyt femiininisistä kasvoista miehellä vaan nimenomaan maskuliiniset, vahvapiirteiset ja kapeat kasvot on aina ollut mun miesihanne.

Nykysen miehen tapasin kun olin jo alkanut käyttää minipillereitä, mutta mies ei millään tavalla ”muistuta” mua ja on eri maasta kotosin (EI kuitenkaan muslimi tai joku muu värillinen). Eli tuo ”sisäsiittosuus” juttu ei ainakaan mun kohdalla pidä paikkansa. Ei saa yleistää.

Kapeakasvoisuus ei ole maskuliininen, vaan neutraali piirre. Luulen että lisäksi pidät enemmänkin tavallisen levyisistä kasvoista, etkä kapeakasvoisista. Suomessa on vain paljon leveäkasvoisuutta, joten sekoitat tavalliset kasvot kapeisiin, mikä on ulkonäöllisesti vähiten viehättävä kasvotyyppi.

Vierailija
18/21 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No  enpä ole noita koskaan syönyt eikä ole käynyt ees mielessä.

Mutta palstan naismänien kannaltahan on hyvä jos naiset valitsee pillerinsyönnin takia pehmoja  miehiä.

Tästä toki heräs seuraava kysymys: Jos naiset valitsevat pehmoja, miksi naismänit eivät siitä huolimatta kelpaa??

Eli näissä syrjäkeissä  pitää olla jokin sellainen virhe joka saa kaikki naiset hylkimään heitä. Eli:  noiden miesten naisettomuus EI ole naisten vika vaan  heidän itsensä.Ovatko he kuitenkin piilomachoja joita naiset eivät enää kelpuutakaan.

Vierailija
19/21 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin kysyä naisilta aina heti treffeillä, että onko hänellä hormonaalinen ehkäisy tällä hetkellä. Voi sitten heti lopettaa treffit siihen. Toisaalta jos nainen viehättyy minusta, mutta minä en hänestä, niin se on varmaan ihan hyvä todiste sille, että ehkäisy on käytössä?

Vierailija
20/21 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen kyllästyy sitä siihen vauva-arkea pakoilevaan yli-ikäiseen teiniin  söi  se nainen pillereita tai ei.

Joidenkin miesten käytös muuttuu todella rajusti kun he huomaavat että vauva saa enemmän huomiota kuin he. Se taantuminen mieslapseksi  on heidän primitiivireaktionsa. Ihan turha koittaa syyllistää naisia tai pillerittömyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan