Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kivoja puolia siivoustyöstä löytyy? Sellaisia, mitä aina siivoojia pilkkaavat ihmiset ei tuu ajatelleeksikaan.

Vierailija
30.07.2018 |

Mun mielestä se on kiva juttu mun työssä, että pääsee sellaisiin paikkoihin, mihin normaalisti ei pääsisi. Esim. näkemään minkänäköset taukotilat ja varastot eri kohteissa on.

Ei sellaisia tuu nähtyä koskaan jos vaan normaalisti käy kaupassa ostoksilla. Ei sitä tiedä, mitä kaikkea kivaa sieltä takatiloista löytyykään.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysistä työtä, joka väsyttää, ja nukkuu sen ansiosta hyvin. Ja pysyy paremmassa kunnossa kuin 8 h tietokoneen ääressä istuessa.

Näkee koko ajan konkreettisesti sen oman työn jäljen, ja siitä tulee hyvälle tuulelle.

Tietää olevansa korvaamaton. Huomaako kukaan, jos yksi 40:stä puhelimeen vastaajasta on poissa? Ei varmaankaan. Huomaako joku, jos vessat on pesemättä ja paperikorit tursuaa yli? Jokainen.

Vierailija
2/13 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kuluttaa ylimääräistä rahaa kuntosalijäsenyyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee yksin töitä niin ei ole ärsyttäviä työkavereita. Usein vakituinen työpaikka.

Vierailija
4/13 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan työskennellä itsenäisesti ja voin usein itse vaikuttaa siihen mitä ja miten asioita teen. Voin lähteä tauolle koska vaan ( vrt. esim kaupan kassa) . Säännöllinen aamutyö ma-pe. Ei pomoa niskaan huohottamassa. Asiakkaat yleensä ilahtuvat kun tulen paikalle koska olen odotettu työntekijä.

Vierailija
5/13 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se nyt on ainakin hyvä puoli, että pysyy kroppa kunnossa. Toki työasennot voivat olla epäergonomisia, joten työ voi myös kuluttaa kroppaa. Mutta liikuntaa tulee päivittäin ja uni maistuu.

Muuta en sitte oikein keksikään, enkä vaihtaisi nykyistä toimistotyötäni mistään hinnasta opiskeluaikojen siivoustyöhön. Näkihän siinä siivouksessa myös kädenjälken nopeasti jne, mutta ei, ei. Aikansa kutakin. Nuorena opiskelijana oli oikein hyvä ja kasvattava kokemus, nyt aikuisena se vain todennäköisesti vituttaisi. Läpikulkuduunia.

Vierailija
6/13 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, se nyt on ainakin hyvä puoli, että pysyy kroppa kunnossa. Toki työasennot voivat olla epäergonomisia, joten työ voi myös kuluttaa kroppaa. Mutta liikuntaa tulee päivittäin ja uni maistuu.

Muuta en sitte oikein keksikään, enkä vaihtaisi nykyistä toimistotyötäni mistään hinnasta opiskeluaikojen siivoustyöhön. Näkihän siinä siivouksessa myös kädenjälken nopeasti jne, mutta ei, ei. Aikansa kutakin. Nuorena opiskelijana oli oikein hyvä ja kasvattava kokemus, nyt aikuisena se vain todennäköisesti vituttaisi. Läpikulkuduunia.

Käyttämäsi verbin perusteella sopisit hyvin mihin tahansa "läpikulkuduuniin".

Vierailija
7/13 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistelen opiskenluaikojen siivoutyökesiä kaiholla juuri siksi, että työ todellakin jäi taakse ja pois mielestä, kun leimasin itseni ulos työpäivän jälkeen. Nykyinen työ pyörii mielessä kesälomallakin.

Siivoustyö oli myös ihanan konkreettista ja selkeää. Kun työtehtävä oli tehty, jäljet näki heti ja tuli hyvä mieli monta kertaa päivässä. Nykyisessa valkokauushomassa ei työn jälkeä näe koskaan, eikä se välttämättä ole edes puoliksikaan omaa ansiota.

Jos siivoustöy ei olisi niin huonosti palkattua, menisin koska tahansa takaisin.

Vierailija
8/13 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kulkenut ton reitin toisinpäin. Kyllästyin puuduttavaan toimistotyöhön ja lähdin siivoamaan. Mua ei saisi enää takaisin johonkin koppiin istumaan 8h/pvä vaikka siitä saakin paremman palkan.

Vierailija
9/13 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ei seuraa kotiin. Vapaalla on vapaalla, eikä puoliksi edelleen töissä.

Vierailija
10/13 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani vuosia sitten varsin nimekkäässä tehtaassa työskentelemässä aikansa edistyksellisen teknologian parissa, katselin lähes kateutta tuntien kuinka talon siivoojat kulkivat omaa rauhallista tahtiaan paikasta toiseen; ei muita kulkemassa selän takana kello kädessä.

Vierailija
11/13 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse istua kokouksissa.

Vierailija
12/13 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollessani vuosia sitten varsin nimekkäässä tehtaassa työskentelemässä aikansa edistyksellisen teknologian parissa, katselin lähes kateutta tuntien kuinka talon siivoojat kulkivat omaa rauhallista tahtiaan paikasta toiseen; ei muita kulkemassa selän takana kello kädessä.

Tuo on tosiaan ollut varmaan hyvinä entisaikoina.

Kyllä tahti on kaikkea muuta kuin rauhallinen esimiesten hengittäessä niskaan, ja lisää kohteita vaan jaetaan, mutta aikaa ei saisi käyttää yhtään enempää.

Tai voihan sitä tehdä kaikessa rauhassa, mutta siinä on riskinä sitten työpaikan menetys. Suurin osa ajasta menee siihen, kun miettii miten saisi sutaistua vähän sinne päin, mutta kuitenkin niin että näyttäisi siivotulta.

Vierailija
13/13 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän mekaanisesta tekemisestä, ajatuksille jää valtavasti tilaa, voi miettiä omiaan ja samalla saa aikaiseksi jotain koko ajan. Toimii meditaationa.