Onko mitään toivoa saada vartalosta symmetrinen?
Mun vartalo on tosi epäsymmetrinen vyötärön kohdalta. Toinen puoli on nätti tiimalasi, toinen puoli lähes suora. Mistä tuo johtuu ja saako sitä korjattua? En muista että nuorempana olisi näin ollut eli ei mikään synnynnäinen vika ole.
Häiritsee, jos on vartalonmyötäinen mekko päällä, niin näyttää rumalta.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Selkä kiero? Skolioosi?
Kai se skolioosi olisi huomattu nuorena jo...?
ap.
Korsetista voisi olla apua. Ensin kannattaa käydä lääkärillä.
Vierailija kirjoitti:
Korsetista voisi olla apua. Ensin kannattaa käydä lääkärillä.
Niin... mä olen vaan tosi huono menemään lääkäriin jos ei ole kipuja.
Osaisikohan fysioterapeutti sanoa tai tehdä mitään?
ap.
Osteopaatti hoitaa skolioosin. Mene rohkeasti.
Kokemusta on ja huikea apu alaselän alueen kipuihin :)
Vierailija kirjoitti:
Osteopaatti hoitaa skolioosin. Mene rohkeasti.
Kokemusta on ja huikea apu alaselän alueen kipuihin :)
Ainiin osteopaatti! Olen ihan unohtanut sen. Olen usein lukenut, että moni on saanut apua osteopaatilta moneen vaivaan. Ehkäpä kokeilenkin sitä ihan ensimmäiseksi.
Ihmetyttää vain, että mistä tällainen epäsymmetria voi johtua.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkä kiero? Skolioosi?
ap.
Mä sain tietää skolioosistani 27-vuotiaana työhöntulotarkastuksessa. En ollut aiemmin käynyt fysioterapeutilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkä kiero? Skolioosi?
ap.
Mä sain tietää skolioosistani 27-vuotiaana työhöntulotarkastuksessa. En ollut aiemmin käynyt fysioterapeutilla.
Muutama vuosi sitten lääkäri tarkisti selkärangan, kun kävin hiukan laajemmassa tarkastuksessa. Ei se ainakaan siinä mitään sanonut tai huomannut.
Olen miettinyt, että voisikohan lonkka oli vain jotenkin vinossa. Aika paljon tuli kannettua lapsia lonkalla monta vuotta putkeen, olisikohan se voinut edesauttaa... En tiedä. Varmaan tämä täytyy kuitenkin tutkia/korjata ennen kuin alkaa tulla pahemmin kipuja.
ap.
Minullakin on noin, mutta ei niin iso ero. Sain tietää että minulla on vähän skolioosia (MRI-tutkimus) 2 vuotta sitten, olen 35. Olin tosi yllättynyt. 😳 Minunkin mielestä jotkut mekot näyttivät rumilta, koska olen epäsymmetrinen.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on noin, mutta ei niin iso ero. Sain tietää että minulla on vähän skolioosia (MRI-tutkimus) 2 vuotta sitten, olen 35. Olin tosi yllättynyt. 😳 Minunkin mielestä jotkut mekot näyttivät rumilta, koska olen epäsymmetrinen.
Voisikohan se olla skolioosia sitten kuitenkin minullakin... Jos se on vain nyt myöhemmällä iällä (olen lähes saman ikäinen) "puhjennut". Kun katson esim. teini-iän kuvia, niin ihan symmetrinen kroppa on ollut.
Onko sulla nyt sitten ihan samannäköisiä molemmat puolet? Oletko saanut korjattua, ja jos niin miten? :)
ap.
tuo osteopaatti maksaa sitten tuhansia ja vaatii useita käyntejä. Itsellä myös skolioosi ja mikään ei ole auttanut.
Olen vielä epäsymmetrinen, en ole yrittänyt korjata. En edes tiedä miten se olisi mahdollista tehdä. Käytän vaatteita missä tämä vika ei näy. 😉😁
Selkä kiero? Skolioosi?