Töitä ei ole, eikä tule
Mitä mietit tästä pohdinnasta, että työpaikkoja ei kaikille halukkaille ole, eikä tule koskaan enää olemaankaan?
Kun olin lapsi, puhuttiin aina suurten ikäluokkien eläköitymisestä ja niistä työpaikkojen tulvista jotka sitten heidän perintönään meille siirtyvät. Näin ei koskaan käynyt. On selvääkin selvempää, että väen vähetessä työpaikkojen määrä tulee vain laskemaan.
Kommentit (92)
Ei ole pahemmin haastattelukutsuja tullut. Täytän tänään 52.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pahemmin haastattelukutsuja tullut. Täytän tänään 52.
haitko suoraan toimitusjohtajaksi? ikäsi puolesta olisit sopiva
Vierailija kirjoitti:
työpaikallani on varmaan enemmistö näitä 50-luvun lopulta 70-luvun alkuun syntyneitä, jotka ovat ihan täysin pihalla nykymaailmasta. Etenkin nuo vanhemmat, mutta myös nuo 70-luvun tyypit sikäli, että he valmistuivat parhaan nousukauden aikana.
60-luvun lopussa ja 70-luvun alussa syntyneistä moni valmistui ja yritti työmarkkinoille 90-luvun alussa, jolloin Suomessa todellakin oli lama.
Mun täytyy lopettaa tän av-palstan käyttäminen, täällä tulee aina niin lohduton olo, tämä palsta aina muistuttaa siitä kuinka kurja elämä on, en tahtoisi muistutuksia.
Koko lapsuuteni/nuoruuteni ajattelin että "kun on ahkera ja opiskelee ahkerasti niin sitten aikuisena saa töitä, tietysti!" No, korkeakoulun jälkeen mulla on nyt 10 vuotta työttömyyttä takana. Nyt ajattelen eri lailla.
En tiedä mitä tuohon kyselyyn äänestäisin. En tiedä mitä ajatella tästä elinikäisestä työttömyydestä, en tiedä miten suhtautua tähän, en varmaan koskaan tule tietämään. En osaa suhtautua tähän mitenkään. En tahdo ajatella asiaa koska se vain masentaa, en tahdo asiasta muistutuksia.
Mutta silti, tuosta kyselystä puuttuu yksi av-palstalaisille erittäin tärkeä vastausvaihtoehto: "Hae töitä senkin laiska loinen!"
Vierailija kirjoitti:
Mun täytyy lopettaa tän av-palstan käyttäminen, täällä tulee aina niin lohduton olo, tämä palsta aina muistuttaa siitä kuinka kurja elämä on, en tahtoisi muistutuksia.
Koko lapsuuteni/nuoruuteni ajattelin että "kun on ahkera ja opiskelee ahkerasti niin sitten aikuisena saa töitä, tietysti!" No, korkeakoulun jälkeen mulla on nyt 10 vuotta työttömyyttä takana. Nyt ajattelen eri lailla.
En tiedä mitä tuohon kyselyyn äänestäisin. En tiedä mitä ajatella tästä elinikäisestä työttömyydestä, en tiedä miten suhtautua tähän, en varmaan koskaan tule tietämään. En osaa suhtautua tähän mitenkään. En tahdo ajatella asiaa koska se vain masentaa, en tahdo asiasta muistutuksia.
Mutta silti, tuosta kyselystä puuttuu yksi av-palstalaisille erittäin tärkeä vastausvaihtoehto: "Hae töitä senkin laiska loinen!"
sinun tulisi mainita masennuksestasi te-toimiston virkailijoille. he osaavat ohjata sinut asiantuntevaan hoitoon. keskustelut työkkärissä ovat täysin luottamuksellisia
lobotomia tulisi ottaa uudelleen käyttöön mielenterveydelliste. sairauksien hoidossa. sillä on sivuvaikutuksiakin , mutta hyödyt ovat haittoja suuremmat
marjanpoiminta syksyisin sopisi monelle työttömälle
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää se, että vuosikaudet jankuteytiim, miten töitä vapautuu, kun suuret ikäluokat jää eläkkeelle.
Siis joka tuutista sama jankutus. Kaikki jankuttivat sitä samaa.
Kun suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle ja vanhenevat niin kyllähän töitä syntyisi paljon vanhustenhoitoon, jos valtio/kunta/mikävain yhä tarjoaisi vanhuksille hoitoa. Sitä ei vissiin silloin vuosikymmeniä sitten osattu ennustaa ettei sitä hoitoa tarjotakaan vaan että vanhukset jätetään heitteille. En yhtään ihmettele ettei sellaista älyttömyyttä osattu ennustaa.
Ap, oma asenne ratkaisee. Tuolla asenteella et tule töitä saamaankaan vaikka sun viereltäs kaikki muut samanikäiset ja samalla koulutuksella varustetut haettais kotoa töihin.
Se joka yrittää palkitaan. Sä olet luovuttanut.
Sonja-32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sinun tulisi mainita masennuksestasi te-toimiston virkailijoille. he osaavat ohjata sinut asiantuntevaan hoitoon. keskustelut työkkärissä ovat täysin luottamuksellisia
Kiva nimimerkki sinulla Sonja-32 :D
Kiitos kun piristit minua. Terveisin, tuo lainaamasi "masentunut".
Vierailija kirjoitti:
Ap, oma asenne ratkaisee. Tuolla asenteella et tule töitä saamaankaan vaikka sun viereltäs kaikki muut samanikäiset ja samalla koulutuksella varustetut haettais kotoa töihin.
Se joka yrittää palkitaan. Sä olet luovuttanut.
Älä lässytä. Jos ihminen on esim. yrittänyt jo kymmenen (tai vaikka vain viisi) vuotta, on vain järkevää luovuttaa.
ateisti28 kirjoitti:
lobotomia tulisi ottaa uudelleen käyttöön mielenterveydelliste. sairauksien hoidossa. sillä on sivuvaikutuksiakin , mutta hyödyt ovat haittoja suuremmat
niin lobotomiaa ei voida käyttää työttömien rankaisemiseen, mutta karenssin voi aina antaa
työ voidaan myös järjästää kunnan toimesta
Vierailija kirjoitti:
työ voidaan myös järjästää kunnan toimesta
tarkoitatko palkkatukityötä?
Mä opiskelen maisteriksi (gradua vajaa) ja odotan että pääsen kortistoon. Saa edes ansiosidonnaista. Ollut ilman rahaa jo vuosi
Vierailija kirjoitti:
robtit eivät voi tehdä luovaa työtä
Robotti ei, mutta tekoäly voi. Oulussa esimerkiksi tutkitaan voisiko tekoälyllä varustettu robotti korvata jalkapalloilijat tai voisiko tietokone olla jopa paljon parempi säveltäjä/lauluntekijä kuin kukaan ihminen.
Vierailija kirjoitti:
ala poimimaan marjoja
Marjat mätänee metsiin: https://yle.fi/uutiset/3-10364027
Hermo kiristyy monien teidän kommenteista vaikka itse käyn töissä. Miten pihalla voi ihmiset olla työttömien elämästä. Kyllä se työttömyys voi omallekin kohdalle osua niin tullaan sitten sanomaan että no mikset vain mene töihin, yksinkertaista. Kaveri pääsee vaan noihin 9e/päivä töihin, vuodesta toiseen. Töitä siis löytyy mutta niistä ei haluta maksaa.
Sori typot, ennakoiva tekstinsyöttö U know. Kiehuin raivosta mm.