Töitä ei ole, eikä tule
Mitä mietit tästä pohdinnasta, että työpaikkoja ei kaikille halukkaille ole, eikä tule koskaan enää olemaankaan?
Kun olin lapsi, puhuttiin aina suurten ikäluokkien eläköitymisestä ja niistä työpaikkojen tulvista jotka sitten heidän perintönään meille siirtyvät. Näin ei koskaan käynyt. On selvääkin selvempää, että väen vähetessä työpaikkojen määrä tulee vain laskemaan.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
hallistus on nostanut työllisyyttä
Keinoja kaihtamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keinoja kaihtamatta.
on olemassa vielä rankempiakin keinoja...
on tärkeää että työtön voidaan velvoittaa myös fyysisesti raskaaseen työtön
kyllä töitä aina tekevälle löytyy
Vierailija kirjoitti:
Hehheh, suuria ikäluokkia paasasivat täysi-ikäisyydestäni asti miten jokaisen on itse pidettävä huolta itsestään. Minkäs pidät, ellet saa töitä mistään.
työttömien pitäisi vain nöyrästi tehdä sitä mitä käsketään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärät vaihtoehdot
Kyllä töitä löytyy
Olisi kiva saada edes pientä perustelua noinkin rohkealle väitteelle...
Töitä on oikeasti hankala saada, koska haastatteluun valitaan vain muutama ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärät vaihtoehdot
Kyllä töitä löytyy
Töitä on oikeasti hankala saada, koska haastatteluun valitaan vain muutama ihminen.
ei sinua sinne valita, jos osoitat toimillasi olevan työnvälttelijä
sipilän hallitus on käytännössä poistanut työttömyyden, jäljellä ovat vain ns elämäntapa työttömät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärät vaihtoehdot
Kyllä töitä löytyy
No miten olisi esimerkiksi se, että suurin osa työikäisistä on töissä ja työllisyys on kasvanut jo pitkän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärät vaihtoehdot
Kyllä töitä löytyy
No miten olisi esimerkiksi se, että suurin osa työikäisistä on töissä ja työllisyys on kasvanut jo pitkän aikaa.
suurin osa työaikaisistä on AINA ollut töissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärät vaihtoehdot
Kyllä töitä löytyy
suurin osa työaikaisistä on AINA ollut töissä
Ja tulee aina olemaan. Lusmut tulevat myös aina olemaan himassa valittamassa töiden vähyyttä.
Sipilä ja kokoomus järjestää 9€/päivä töitä kaikille halukkaille.
Vierailija kirjoitti:
Menisit töihin.
Vierailija kirjoitti:
eikös se ole parempi kuin ei mitään
Kun nainen täyttää 50, voi heittää haaveet työhönpääsystä. Itse hain kahden vuosikymmenen työkokemuksella paikkaa mulle tutulle työpaikalle, jossa olinkin ollut kolmeen eri otteeseen. En päässyt haastatteluun edes, vaikka hakijoita oli alle 50. Valituiksi joita työhön oli kolme, nimistä päätellen komekymppisiä tyttöjä. Olin äärimmäisen pettynyt ja vetäydyn nyt kyllä aktiivisesta työnhausta.
Vierailija kirjoitti:
Kun nainen täyttää 50, voi heittää haaveet työhönpääsystä. Itse hain kahden vuosikymmenen työkokemuksella paikkaa mulle tutulle työpaikalle, jossa olinkin ollut kolmeen eri otteeseen. En päässyt haastatteluun edes, vaikka hakijoita oli alle 50. Valituiksi joita työhön oli kolme, nimistä päätellen komekymppisiä tyttöjä. Olin äärimmäisen pettynyt ja vetäydyn nyt kyllä aktiivisesta työnhausta.
aika vähän kertovat työhönpääsemisestä mitään juttusi, jotka nimettömänä kirjoitat, et mainise alaa, et firmaa, et koulutustasi, et palkkaa tai oikeastaan mitään mikä olisi merkityksellistä
eli eipä jutullasi ole paljoa sisältöä, kun viisikymppinenkin voi päästä töihin
Ikärasismiahan tämä on ei mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ikärasismiahan tämä on ei mitään muuta.
miten sitten tuntemani 52-bussikuski pääsi uudelleen töihin (saman alan)
Mulla on käynyt tuuri, ja on vakituinen työpaikka suht ok liksalla. Työmatka on tosin melko pitkä, mutta palkka vähän motivoi. Kuitenkin ärsyttää se, että lähempänä asuinpaikkaani ei todellakaan ole vakihommia tarjolla noin vaan. En siis tiedä, kauanko joudun kulkemaan pitkää työmatkaa, varmaan vuosia.
Se mikä eniten risoo on se, että työpaikallani on varmaan enemmistö näitä 50-luvun lopulta 70-luvun alkuun syntyneitä, jotka ovat ihan täysin pihalla nykymaailmasta. Etenkin nuo vanhemmat, mutta myös nuo 70-luvun tyypit sikäli, että he valmistuivat parhaan nousukauden aikana. Melkein kehuin raivosta, kun kesäloman jälkeen töissä aloitti useampi pätkätyöläinen ja kahvipöydässä nämä vanhat jäärät lesoilivat, miten ovat olleet melkein 40 vuotta talossa. Tuntui pahalta. Itse en edes haluaisi olla samassa paikassa niin kauaa, mutta milläpä niitä työpaikkoja noin vaan vaihtelet.
Myös se suututtaa, että lähes poikkeuksetta työpaikoissani esimies on ollut minua matalammin koulutettu. Ja todella monesti olen miettinyt, millä ihmeen lahjoilla he ovat paikkansa saaneet. Mutta ennen riitti tyyliin, että osasit nimen kirjoittaa hakemukseen.