Tiukan alapään omaavat nuoret synnyttäjät: miten selvisitte synnytyksestä?!
Olen kauhuissani, sillä olen raskaana ja alapääni on todella tiukka. :( Nyt odotusaikanani tuntuu, että alapääni on tiukentunut entisestään, koska seksiä on "vain" pari kertaa viikossa. Pelkään kuollakseni paikkojen totaalista repeytymistä ja sitä tuskaa mikä seuraa synnytyksen jälkeen (kivut, pissavaivat, löysyys...).
Kaipaisin rehellisiä vastauksia oikeasti synnyttäneiltä nuorilta naisilta (alle 30v) siitä, miten olette selvinneet omasta synnytyksestänne?
Kommentit (42)
Emättimen kudokset venyvät ja palautuvat. Olen pyytänyt kätilö ohjaamaan pinnistusta koska se repeäminen on jännittänyt. Hieman on revennyt mutta tikeillä on korjaantunut. Kunhan vauva mahtuu lantion ohi niin yleensä kaikki menee hyvin. Synnytystapa arvio tehdään loppuraskaudesta eli katsotaan vauvan koko, asento ja äidin lantion koko.
Googlaile ohjeita lantionpohjan lihasten treenaamisesta, ne auttavat tukemaan palautumista ja niitä olisi kaikkien naisten hyvä treenata muutenkin!
Alapää voi tuntua tosi vieraalta raskausaikana ja heti sen jälkeen mutta kuuluu asiaan, hormoonit valmistelevat sitä synnytykseen jonka jälkeen sillä kestää palautua.
Tsemppiä raskauteen!
T.4 lapsen äiti joista yksi syntyi alakautta perätilassa
Tämä en kyllä ollu minä :D Mutta mullahan ei ole enää miestä, miehen haluttomuus oli yhtenä syynä eroon.