Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiukan alapään omaavat nuoret synnyttäjät: miten selvisitte synnytyksestä?!

Vierailija
29.07.2018 |

Olen kauhuissani, sillä olen raskaana ja alapääni on todella tiukka. :( Nyt odotusaikanani tuntuu, että alapääni on tiukentunut entisestään, koska seksiä on "vain" pari kertaa viikossa. Pelkään kuollakseni paikkojen totaalista repeytymistä ja sitä tuskaa mikä seuraa synnytyksen jälkeen (kivut, pissavaivat, löysyys...).

Kaipaisin rehellisiä vastauksia oikeasti synnyttäneiltä nuorilta naisilta (alle 30v) siitä, miten olette selvinneet omasta synnytyksestänne?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty kaksi kertaa eppari. Ensimmäisen kerran 23-vuotiaana ensimmäisen lapsen syntyessä, toisen kerran kun tulin yllätysraskaaksi 36-vuotiaana. Taitava kätilö osaa venyttää ja tukea välilihaa niin ettei se repeä, mutta joskus se ei riitä. 

Itse paranin hyvin kummallakin kertaa, ja tulos oli hyvä. Ompelu kyllä tuntuu, ei ole mukavaa. Itse leikkaamista ei ehdi tuntea. Repeämät voivat olla pahoja ja paranemistulos huonompi. 

Älä usko akkojen höpö-höpö juttuihin. Niillä on peloteltu nuorta äitiä kautta aikojen! Mitä verisempiä ja dramaattisempia synnyskertomuksia. Lapsen syntymä on luonnollisista luonnollisin tapahtuma. Ilman sitä ei meitä täällä olisi. Järjetöntä pelottelua nykyään liikkeellä. Ihmiset ovat hysteerisiä.

Vierailija
22/42 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta synnytetty alle 30-vuotiaana. Yhä on tiukka, pinnallisia repeämiä vain sisemmissä häpyhuulissa ja vain toisella kerralla vaati ompeleita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko alapää olla oikeasti liian tiukka? Eikö sen pitäis venyä? :O

No ei kai se kenelläkään tarpeeksi veny. Useimmilla repeää ainakin vähän, vaikka väliliha leikattaisiin. Joillakin repeää koko vagina. Sitä se synnyttäminen on.

Vierailija
24/42 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epiosotomiasta ja siitä että sitä ei pitäisi rutiininomaisesti tehdä

https://www.duodecimlehti.fi/api/pdf/duo91710

Emättimen tiukkuudella ei ole väliä, lapsi ja hormonit venyttävät emättimen jos vain lantiossa on tilaa.

Vierailija
25/42 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä pudentaalipuudutus ajoissa niin jos repeämiä tai epiosotomia tehdään niin et tunne mitään kun olet jo puudutettu eikä tarvitse odottaa puudutteiden vaikutusta. Auttaa myös ponnistuskipuun koska epiduraali ei enää välttämättä vaikuta.

Vierailija
26/42 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tiukka, kaksi pienikokoista vauvaa synnyttänyt, lyhyt 148 cm, pienikokoinen nainen. Joka kerran raskauksissa olen joutunut synnytystapa arvioon, sillä pituuskasvuni loppui 12 vuotiaana.

Lisäksi olen seksiä harrastanut vain mieheni kanssa.

Ensisynnytyksessä repesin vähän, sain 12 tikkiä vaikka kätilö tuki välikohtaus tiukasti kädellä ja kuumalla pyyhkeellä , vauvalla murtui solisluu. Lääkäri sanoi, että yhtään isompi vauva ei olisi mahtunut syntymään.

Juuri viikonloppuna rakastellessa mies sanoi että alapään ei ole muuttunut miksikään, olen ihan yhtä tiukka kuin ennen. Mies sanoi että on myytti että synnyttänyt nainen on automaattisesti löysempi, mies sanoi että tunnun ihan samalta kuin ennen synnytyksiä. Olen tiukka mitä mies jaksaa aina kehua, sanoo aina että hänen pitää rakastellessa aina ajatella Ladan vaihteistoa, ettei tule heti kun tunnun niin hyvältä.

T nainen 40+ synnyttänyt 04 ja 12

Vierailija
27/42 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneks ei ollu tällasta ongelmaa edes 19-vuotiaana, oli niin väljät paikat jo sillon ettei tarvinnu leikellä eikä tullu minkäänlaisia repeämiäkään. Voimia sulle.

hyi yök. pillusi oikein holottaa..

Vierailija
28/42 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen synnyttänyt sen tietää; on aika ennen synnytystä ja sitten on aika ekan synnytyksen jälkeen...Huoh...

Vierailija
29/42 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys on kyllä yleensä helpompi nimenomaan nuorille kuin iäkkäämmille ensisynnyttäjille, eikä naisen "tiukkuus" siinä mielessä, kuin mitä sillä seksin yhteydessä tarkoitetaan, vaikuta synnytyksen sujumiseen. Lantioluiden liikkuvuudella, supistusten voimakkuudella, vauvan koolla ja tarjonnalla ym. on paljon suurempi merkitys. Seksi ei myöskään aiheuta löystymistä niin, että paljon seksiä harrastavilla olisi väljemmät tilat alapäässä. Juttele näistä peloista vaikka neuvolassa, niin saat asiantuntijalta vastauksia.

Vierailija
30/42 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totaalinen repeäminen on aika harvinaista. Itselläni riitti välilihan leikkaus ja pari pientä repeämää + tunnin ponnistusvaihe. Enkä kyllä ole erikoisen tiukka, ainakaan enää ;) Puhu peloistasi neuvolassa.

Tuota kammoankin, siis että naiset silvotaan. Luonnollisesti lopputulos ei voi olla sama kuin ennen synnytystä.

AP

Limakalvoalueiden haavat paranevat todella hyvin. Minulle tehtiin aikoinaan välilihanleikkaus, ja samoin kuin sinua, jännitin sitä kovasti. Toimenpidettä eikä myöskään haavan ompelua jälkikäteen tuntenut ollenkaan. Haava on parantanut niin, ettei sitä näe kuin haaleana viivana kirkkaassa valossa eikä se tunnu lainkaan sormilla kokeilemalla.

Vierailija
31/42 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tiukka kun penis on mennyt sisään joten ole huoleti. Voit toki öljytä, hieroa ja tehdä harjoituksia, ohjeita löytyy netistä.

Kaivanko öljypurkkini kesken synnytyksen esille: "hetkonenhetkonen, malttakaas kunnes voitelen itseni!"

AP

Kannattaa googlata ne ohjeet, eikä kysellä tyhmiä. Vaikea uskoa, että noin avuttomasta tulisi vanhempi.

Perus löysäpilluinenn mamma on vihainen ja huumoria ymmärtämätön tosikko. Taitaa olla kova paikka sulle että oma römpsäsi ei ole tiukka saati kaunis.

Vierailija
32/42 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneks ei ollu tällasta ongelmaa edes 19-vuotiaana, oli niin väljät paikat jo sillon ettei tarvinnu leikellä eikä tullu minkäänlaisia repeämiäkään. Voimia sulle.

Synnytin vielä kaksi lasta lisää, toinen oli yli neljäkiloinen ja kepeästi mahtui sekin ulos ilman tikattavia vaurioita. Mietipä sitä.

Vierailija
33/42 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnytin vielä kaksi lasta lisää, toinen oli yli neljäkiloinen ja kepeästi mahtui sekin ulos ilman tikattavia vaurioita. Mietipä sitä.

No miehesi tuskin nauttii kun toosa on kuin ämpäri :D

Vierailija
34/42 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliliha leikattiin. Pieni repeämä tuli. Jouduttiin avittamaan imukupilla. Synnytyksen jälkeen pienen hetken virtsankarkailua.

Ennen loppuraskautta synnytystä ratsastin paljon. Parhaimmillaan yli 5 h päivässä olin hevosen selässä. Meinasivat että tästä johtui, että alapään lihaksisto oli turhankin timmissä kunnossa ja luonto ei pystynyt hoitamaan täysin tehtäväänsä.

Vierailija
35/42 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen synnyttänyt sen tietää; on aika ennen synnytystä ja sitten on aika ekan synnytyksen jälkeen...Huoh...

Ei pidä paikkaansa. Tuo juttu on lähinnä korvien välissä. Kun ajattelee että sen lapsen pää sieltä reiästä tuli niin alkaa kuvitella että se alapää jäi isoksi, vaikka se oikeasti kutistuu takaisin omaan muotoonsa. Miehen peniskin aina tämän tästä suurenee ja sitten taas kutistuu normaalitilaan, ei se joka kerta jää vähän isommaksi.

Vierailija
36/42 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne vielä lisääntyykin!!!! Siihen aukollehan se lapsi tulla tupsahtaakin tuosta vaan...

Vierailija
37/42 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaankin melko tiukka, sillä esimerkiksi gynekologin tarkastus on minulle kivuliasta, samoin kuin seksi hyvin varustetun miehen kanssa. Sain lapsen nuorena, alle 20-vuotiaana, mutta synnytykseni oli helppo. En usko, että naisen emättimen koko vaikuttaa asiaan kovinkaan paljon. Lapsen koolla on varmasti suurempi merkitys. Supistukset ovat muutenkin synnytyksen kivuliain osa eikä niinkään se itse ponnistusvaihe, tai näin oli ainakin omalla kohdallani.

Vierailija
38/42 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mieheni on afrikan syvästä viidakosta kotoisin ja omaa paksun bambun, joten ei ole ongelmia.

Vierailija
39/42 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mieheni on afrikan syvästä viidakosta kotoisin ja omaa paksun bambun, joten ei ole ongelmia.

En yllättynyt. Elätte varmaan kelan tuilla?

Vierailija
40/42 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se viimeinen 10senttiä ei ole synnytyksen kipein ja haastavin vaihe..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä