Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 142 cm pitkä ja 31 kg painava tyttö iso ekaluokkalaiseksi?

Vierailija
29.07.2018 |

Tyttö aloittaa koulun nyt elokuussa. Ollaan asuttu ulkomailla, joten ei olla käyty neuvolassa, vain normaaleissa lastenlääkärin tarkastuksissa.

Meidän lastenlääkäri sanoi aina vain, että tytöstä kasvaa kaunis ja pitkä. Nyt Suomessa kuulen koko ajan, että "kauhean iso ekaluokkalaiseksi".

Alkaa jo ärsyttää tuo. Tyttö on erittäin lihaksikas ja atleettinen, liikkuu paljon.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole iso, mutta on pitkä ekaluokkalaiseksi. Meidän ekalle menevä poika on nippa nappa 120cm (tarkkaa ei ole, mutta oli Lintsin mittojen mukaan juuri 120 kengät jalassa). Neloselle menevä isoveli on kuta kuinkakin 140cm/30kg

Neloselle menevä on vaan 140cm? Aika outoa. Itse olin 3lk 145cm ja 4lk jo 153cm, vaikka olen tyttö. Eikä musta edes pitkää tullut. Sun poikas on alikasvunen.

No kuule, pojat usein kasvavat paljonkin pitempään kuin tytöt jos et sattunut tietämään niin kerron. Oma veli kasvoi reilusti pituutta armeijassa kun itse lopetin kasvamisen kokonaan n 15-vuotiaana ja ne pari vikaa vuottakin kasvoin todella vähän. Ootko koskaan sattunut huomaamaan tällaista vai umpisokeako olet?

Alkuperäiseen asiaan että onhan tyttösi pitkä mutta paino on sopiva jos tosiaan on lihaksikas. Oma tyttöni on 11v ja just 142cm/30kg. Oli pitkään hirveän laiha ja jouduttiin painokontrolleissa käymään mutta aloitti vuosi sitten rankan urheilulajin jossa on tullut todella paljon voimaa ja lihaksia joten ei tarvi lääkärien enää urputtaa :D

Vierailija
22/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhtä pitkä ekaluokkalainen ja tyttö. Me vanhemmatkin olemme pitkiä. Onhan se pisin kaikista 50:sta, oikeastaan pitempi kuin kaikki kakkosluokkalaisetkin. Mua ärsyttää kanssa, koska aina saa kuulla siitä pituudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä suurempi kuin valtaosa ekaluokkalaisista. Itse olin 2. luokalla 146 cm 36 kg ja myös isoimpien joukossa, jossain vaiheessa sitten tasoittui.

Vierailija
24/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan hän reilusti keskiarvoa pidempi. On varmasti pidempi kuin suurinosa 3 luokkalaisista. Mutta mitä väliä?

Tuskin tämä sinulle yllätyksenä tulee? Tuskin se tyttösi on siellä ulkomailla tynnyrissä kasvanut joten olet varmastk jo huomamnut, että on kavereitaan pidempi.

Oma tyttöni oli kouluun mennessä 117cm (19kg) pitkä, ei ole ollut kenellekkään ongelma. On nyt 14v. Ja 159cm (45kg), tuskin hänestä.

Lapset nyt vaan kasvaa eri tahtiin ja eri pituiseksi.

Vierailija
25/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo pitkä ja luultavasti erottuu joukosta. Oma tyttöni oli varmaankin tuon pituinen ja painoinen viidennelle menessä. Tosin on nyt 13v ja murrosikä vasta aluillaan, kun monella muulla tytöllä tuntuu olevan enemmänkin jo ohi.

Vierailija
26/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan hän reilusti keskiarvoa pidempi. On varmasti pidempi kuin suurinosa 3 luokkalaisista. Mutta mitä väliä?

Tuskin tämä sinulle yllätyksenä tulee? Tuskin se tyttösi on siellä ulkomailla tynnyrissä kasvanut joten olet varmastk jo huomamnut, että on kavereitaan pidempi.

Oma tyttöni oli kouluun mennessä 117cm (19kg) pitkä, ei ole ollut kenellekkään ongelma. On nyt 14v. Ja 159cm (45kg), tuskin hänestä.

Lapset nyt vaan kasvaa eri tahtiin ja eri pituiseksi.

Näin todellakin. Veikkaan että meillä tyttö oli ekalle mennessään pari senttiä pidempi, mutta alle 120cm ja joitakin kiloja kevyempi. Oli aika pieni siis. Nyt 13v:na on lähes saman mittainen kuin tyttösi, mutta lähes 10kg kevyempi. Ja pituuskasvu on kyllä selkeästi vielä kesken. Meillä näyttää kehittyvän hitaasti.

Vierailija
27/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika menee vitoselle ja on 155 cm. On luokkansa pisimpiä. Ehkä pari vain pitempää.

Vierailija
28/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole iso, mutta on pitkä ekaluokkalaiseksi. Meidän ekalle menevä poika on nippa nappa 120cm (tarkkaa ei ole, mutta oli Lintsin mittojen mukaan juuri 120 kengät jalassa). Neloselle menevä isoveli on kuta kuinkakin 140cm/30kg

Neloselle menevä on vaan 140cm? Aika outoa. Itse olin 3lk 145cm ja 4lk jo 153cm, vaikka olen tyttö. Eikä musta edes pitkää tullut. Sun poikas on alikasvunen.

Molemmat pojat kasvavat tasaisesti omilla käyrillään. Ennuste esikoisesta kuitenkin 180cm. Lapset kun eivät kasva ja kehity samaan tahtiin. Poikien serkku, tyttö, menee vitoselle ja on saman pituinen, kuin meidän vuotta nuorempi esikoispoika.

Vierailija
29/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä ja sopusuhtainen tyttö.