Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 142 cm pitkä ja 31 kg painava tyttö iso ekaluokkalaiseksi?

Vierailija
29.07.2018 |

Tyttö aloittaa koulun nyt elokuussa. Ollaan asuttu ulkomailla, joten ei olla käyty neuvolassa, vain normaaleissa lastenlääkärin tarkastuksissa.

Meidän lastenlääkäri sanoi aina vain, että tytöstä kasvaa kaunis ja pitkä. Nyt Suomessa kuulen koko ajan, että "kauhean iso ekaluokkalaiseksi".

Alkaa jo ärsyttää tuo. Tyttö on erittäin lihaksikas ja atleettinen, liikkuu paljon.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tytöt kasvavat nopeammin kuin pojat, ja lopettavat kasvun sitten aikaisemmin. Pitkä tyttö mutta ihan normaalia.

Vierailija
2/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on. Meidän viidesluokkalainen (luokan 3. pienin) on saman kokoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitkä, mutta ei kai siinä voi olla kenenkään mielestä mitään pahaa.

Vierailija
4/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tulee luokan kingi

Vierailija
5/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo aika pitkä, mutta ei suinkaan pituuteensä nähden ainakaan liian painava, varmasti ihan sopusuhtainen lapsi :)

Nimim. Itse painoin 5:llä luokalla 28kg, pituutta en kyllä muista, mutta olin tosi nirso ja huono syömään lapsena ja teini-ikään saakka alipainoinen.

Vierailija
6/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun neljännelle luokalle menevä on samankokoinen, että ehkä on hieman iso. Vanhempien koko vaikuttaa tietysti.

Vierailija
7/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidesluokkalaiseni on pienempi

Vierailija
8/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto kun on hyvä mieli kun on 15 cm ekaluokkalaista pidempi aikuinen.

Vierailija
9/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kasva, persjalka.

Vierailija
10/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin itse olla tuota kokoluokkaa. Aina luokkani pisin tai pisimpien joukossa. Minusta ei sitten pitkää tullut, 168 cm mutta hoikka kyllä. 

Vanhempani eivät ole mitenkän pitkiä. Äiti 167 ja isä jotain 175. Kaksi veljeä sitten on taas pitkiä. Äitini isän sisar on ollut aikanaan pitkä nainen. Ehkä siitä suunnasta perittyj

geenejä.

Haluaisin itse olla pitempi mutta tähän jäin :(

Vierailija
11/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin suunnilleen tuon pituinen ekaluokkalaisena. Viidennellä luokalla olin jo 172cm ja nyt "vain" 177cm. Mutta joo, tosi pitkä tyttö on, saapi varautua siihen että on koko alakouluajan luokan pisin. Itse ainakin olin poikiakin vähintään puoli päätä pidempi.

Vierailija
12/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisin itse olla tuota kokoluokkaa. Aina luokkani pisin tai pisimpien joukossa. Minusta ei sitten pitkää tullut, 168 cm mutta hoikka kyllä. 

Vanhempani eivät ole mitenkän pitkiä. Äiti 167 ja isä jotain 175. Kaksi veljeä sitten on taas pitkiä. Äitini isän sisar on ollut aikanaan pitkä nainen. Ehkä siitä suunnasta perittyj

geenejä.

Haluaisin itse olla pitempi mutta tähän jäin :(

Oot täydellisen pitunen nainen.

Vierailija
13/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kasva, persjalka.

Ei ole onnistunut. Ideoita?

Vierailija
14/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi olla niin epävarma itsestään, että se heijastuu tyttäreenkin tällä tavalla, että ihan pitää netissä kysyä, onko tyttäreni lihava. Kai näytät tytöllesi tämän ketjun joskus? Idiootti.

Vierailija
15/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa maassa ylipainoisista pikkutytöistä käytetään sievistelevää kiertoilmaisua "iso". Mutta kyllä Suomessa edelleen iso lapsi tarkoittaa pitkää, ja tässä tapauksessa luulisi äidillekin olevan selvä juttu, ettei lapsi ole ylipainoinen, vaan nimenomaan pitkä.

Vierailija
16/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole iso, mutta on pitkä ekaluokkalaiseksi. Meidän ekalle menevä poika on nippa nappa 120cm (tarkkaa ei ole, mutta oli Lintsin mittojen mukaan juuri 120 kengät jalassa). Neloselle menevä isoveli on kuta kuinkakin 140cm/30kg

Vierailija
17/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole iso, mutta on pitkä ekaluokkalaiseksi. Meidän ekalle menevä poika on nippa nappa 120cm (tarkkaa ei ole, mutta oli Lintsin mittojen mukaan juuri 120 kengät jalassa). Neloselle menevä isoveli on kuta kuinkakin 140cm/30kg

Neloselle menevä on vaan 140cm? Aika outoa. Itse olin 3lk 145cm ja 4lk jo 153cm, vaikka olen tyttö. Eikä musta edes pitkää tullut. Sun poikas on alikasvunen.

Vierailija
18/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitäpä ajattelit tehdä asialle? Hormonihoitoa kasvun pysäyttämiseen? Nälkäkuuri voisi toimia myös.

Vierailija
19/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neloselle menevä on vaan 140cm? Aika outoa. Itse olin 3lk 145cm ja 4lk jo 153cm, vaikka olen tyttö. Eikä musta edes pitkää tullut. Sun poikas on alikasvunen.

Sulla taisi mennä aivoista rasvat pituuskasvuun.

Vierailija
20/29 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samankokoinen poika joka menee kolmannelle ja on luokan isoimpia. Joten joo on isokokoinen ekaluokkalaiseksi, mutta minkäs sille mahtaa, kyllä ne muut ottaa kiinni jossain vaiheessa. Nykyään varsinkin tytöt kehittyy niin aikaisin että pituuskasvukin voi tulla jo aikaisin, jos kuukautiset alkaa 9-vuotiaana niin ei ole mikään ihme jos silloin on jo lähes aikuisen pituinen. Omituiseltahan se kuulostaa mutta näin se nykyään on. Ennen sanottiin että kuukautiset alkaa n. 14-vuotiaana, nykyään pitää olla huolissaan jos ei ole siihen mennessä alkanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän