Huhtikuiset 2019
Juuri eilen tehty haalea plussatesti. La osuisi huhtikuun alkupuolelle. Muita odottavia? Kiinnostusta salaiselle fb-ryhmälle?
Kommentit (42)
december, kävin lääkärissä kun mahakipu paheni. Veressä on raskaushormonia, mutta huomenna kontrolliin. Kohdussa ei näkynyt mitään kuukautisten mukaisten viikkojen mukaista, mutta lääkäri sanoi että voisi olla ihan alkava raskaus jolloin tämä kierto olisi ollut poikkeuksellisen pitkä. Mutta huomenna ollaan sitten vähän viisaampia :)
Käyttäjä19845: Okei, hyvä jos selviää jo huomenna. ☺ Mullakin ilmeisesti kierto ollut jopa 35 päivää nyt, aiemmin ollut 28. Ja Clearbluen herkin raskaustesti näytti negatiivista kun oletin olevani pari päivää myöhässä. Tuli syötyä sen jälkeen salmiakkia aikamoinen määrä ja yhtenä iltana join siiderinkin ja lasin viiniä... 😦
Aivan järkyttävää tämä väsymys! Onko muilla? Joka iltapäivä joskus kahden aikaan sammun sohvalle enkä meinaa päästä enää ylös! 😩
Ens viikolla alkaa koulu ja en tiiä miten tuun selviämään... Sen ajan siis mitä voin siellä olla (ala ei sovi raskaanaolevalle), sitten menen työhön josta olen ollut opintovapaalla.
En muista että aiemmissa raskauksissa (2) olisi väsymys tullut näin varhaisessa vaiheessa. Samoin jatkuva pissahätä ja nälkä... Molempien suvussa on kaksosia niin vähän pelottaa. 😦
december, hormonit nousee tasaisesti mutta edes osaston ylilääkäri ei saanut mitään selkeää kohdussa tänään näkymään. Viikon päästä sitten ultrakontrolli joten siihen asti tarvitsee vielä jännätä. Kohdun ulkopuolista epäillään. Jotenkin koittaa olla nyt vaan miettimättä tätä kokonaan ja katsotaan sitten viikon päästä.
Minulla on ollut jo väsymystä, rintojen arkuutta ja kauheaa palelua. Edellisissä raskauksissa minulla on alkanut ajoissa pahoinvointi ja kestänyt melkein puoleen väliin saakka. Nyt ei vielä onneksi ole ollut tätä oiretta.
Oi että, onpa ikävä tilanne, jos on kohdun ulkopuolinen/keskenmeno... 😞
Hei!
Laitan tännekin ketjuun tiedoksi jos täällä on pääkaupunkiseudulla asuvia jotka haluaisivat liittyä pk-seutulaisten omaan fb-ryhmään niin laittakaa viestiä osoitteeseen huhtikuiset2019@meiliboxi.fi
niin lähetän kutsun ryhmään liittymiseksi. Ryhmä on salainen eli sen näkevät vain ryhmän jäsenet. Itse olen 32v, asun Vantaalla ja odotan toista lasta, la 13.4. Olisi kiva saada kokoon mukava vertaistukiryhmä lähiseudun äideistä. :)
Plussasin 19.8 ja nyt olisi menossa omien tietojeni mukaan rv4+6 tai 5+6. No se varmistuu neuvolakäynnillä 21.9
Soffyy olet tervetullut mukaan facebookin salaiseen ryhmään, jos kiinnostaa! Laita linkki profiiliisi sähköpostitse: miss_suomi2003@hotmail.com jos haluat liittyä mukaan!
Hei kaikki :) Ensimmäisen varovainen odottaja täällä. Jätimme ehkäisyn vappuna pois ja 11.8. sitten sain vihdoin kaksi viivaa testiin <3 Jonkun puhelinsovelluksen mukaan viikkoja olisi nyt 5+6. Oireita ei kamalasti ole, etenkin pahoinvoinnin olemattomuus vähän arvelluttaa. Tissejä aristaa (se on kyllä vähän hiipunut tässä parin pvän aikana), mahaa on ihan pikkuisen juilinut, ja tietenkin menkkoja ei ole tullut. That's it. Olen kyllä tietoinen että se pahoinvointi ehtii vielä iskeä jos on iskeäkseen... Ekaa neuvolaa ja lisäoireita odotellessa :D
Heippa :) Täältä varovasti olisin myös mukaan liittymässä. Vahvan plussan sain maanantaina ja sen jälkeen en olekaan uskaltanut testailla :D (pelkään testin näyttävän negaa) Viikkoja pitäisi nyt olla kasassa 5+5 ja LA tällä hetkellä menisi huhtikuun lopulle ...kunnon raskausoireita ei ole oikeastaan ollenkaan ollut missään vaiheessa ja se pistää kyllä vähän hirvittämään :S Ensimmäinen neuvola olisi 18.9. ja lääkäri sitten 20.9....pitkät kolme viikkoa tulossa.
Moi kaikille! Mulla on siis la 13.4.2019 ja viikkoja kasassa 8+3. Pahoinvointia on jonkin verran ja väsymystä sitäkin enemmän.. Mitäs muille kuuluu?
Mä laitoin myös s-postia. 😊
Täällä myös huhtikuinen, sähköpostia laitoinkin fb-ryhmään liittyen.
Plussatestin tein 13.8., jonka jälkeen alkoikin raskausoireet: voimakasta pahoinvointia vaikka harvoin oksentamaan asti oon joutunut. Huono, kuvottava olo ihan joka päivä ja väsyttää vietävästi. Plussan jälkeen alkoi rintoja aristaa parissa päivässä ja sekin jatkuu edelleen. Pahoinvointi haittaa työntekoa, kun ei mihinkään muuhun pysty keskittymään kuin pitämään itsensä kasassa. Tukevasti raskaana siis!
Eilen kävin varhaisultrassa lähinnä oman mielenterveyden vuoksi. Ennestään on yksi lapsi ja edellisestä raskaudesta siis liki tasan 10 vuotta. En nyt vielä vanha odottaja ole (31v.), mutta jostain syystä on ollut epävarmempi olo.
Ultrassa näkyi kaiken olevan hyvin, syke näkyi ja kuului. Tänään viikot 7+2 ja laskettu aika 22.4.19. Raskausoireiden voimakkuudellekin löytyi selitys, kun kohdusta löytyi myös toinen syke ja sikiöpussi. Kaksosia siis odotan ❤️
Ensimmäisen varovainen odottaja täälläkin! Missä vaiheessa olette muille kertomisen kanssa, oletteko jo paljastaneet vauvauutisia kellekään? Pohdiskelen josko olisi aika pomolle kertoa kahden kesken (ei tiimille), koska pahoinvointi vie sen verran voimia etten kohta enää kykene normaalisti töihin. Yhdeksännellä viikolla mennään nyt. :)
Mites muilla muuten oireet? Pahoinvointi, turvotus ja väsymys lie ne pahimmat, joten innolla odotellen sitä toista kolmannesta, josko tämä helpottaisi...
Olen kertonut vasta parille kaverille, sovimme miehen kanssa että kerromme isovanhemmille vasta ensimmäisen ultran jälkeen. Töissä kerron ehkä samoihin aikoihin. Mulla ei vieläkään mitään kovin voimakkaita oireita, ei juurikaan okseta tms. Tissit on edelleen arat ja nälkä on kova :D Tänään 9+0.
Hei vaan!
Ensimmäistä odotellaan täällä. Laskettu aika 2.4.2019, joka on hauskasti sama kuin tulevalla isällä oli aikanaan.
13 rv pyörähtäisi käyntiin ja perheelle ja parille työkaverille olen uskaltanut kertoa.
Väsyttää, oksettaa ja turvottaa, mutta toivottavasti kohta helpottaa!
Laittelen myös s-postia siihen fb ryhmään liittyen.🙂
Me kerrottiin jo toisille tuleville isovanhemmille, koska kertoisimme heille myös jos jokin menisi pieleen. Ilahtuivat suuresti ja ollaan nyt sitten heidän hössötyksen kohteena. :D
Nauti vilmiina kun ei ole ihan hirveästi oireita, mullakaan ei ihan sikavoimakkaita ole ja pelokkaana odottelen josko ne tästä yhtäkkiä sitten lyövät päälle!
HInnie ihanasti teillä melkein aprillipäivän vauva, ja voihan hän vielä sellaiseksi tullakin :) Olo varmaan helpottaa pian, eikös se näillä viikoilla pitäis sulla alkaa hälvenemään?
FB ryhmä kiinnostaisi myös, mutta sopisiko sinne liittyä vaikka sitten NT-ultran jälkeen? Varovaisena ollaan. :)
Hei. Liitynpä mukaan minäkin. Olen 32-vuotias ja meidän perheessä on kaksi lasta, 5- ja 6-vuotiaat palleroiset. Kolmatta siis odotellaan. Laskettu aika näyttäisi tällä hetkellä olevan 21.4, mutta katsotaan ensi viikon ultrassa, jos muuttuu vielä, minä kun en ole kuukautiskiertoani mitenkään erityisesti seuraillut tai laittanut päivämääriä ylös. :D Tämä kolmas raskaus tuntuu olevan kamalin. Kaksi edellistä meni aika kivasti, vähillä oireilla, nyt tuntuu olevan kaikki mitä vaan voi olla, siis aivan järkyttävä olo ollut, tuntuu enemmänkin siltä kuin olisin pahasti sairas kuin raskaana. Teen kolmivuorotyötä, joka on fyysisesti ja henkisesti raskasta ja mies tekee myös. Eli mitään lepohetkiä ei oikein ole kun täytyy yrittää huolehtia lapsistakin. Kämppä on kuin räjähdyksen jäljiltä koko ajan. Toiveikkaana odottelen, josko tämä kamala olo ohittuisi. No niin, olipa valitusvirsi. Laitoin s-postia salaiseen ryhmään liittymisestä myös.
Me siirrytään tänne, la vaihtui huhtikuun puolelle ultrassa ❤️
Kemiallinen oli.