Minkälaiset vanhemmat antavat lapselleen nimeksi "c-nimen" eli Carita, Nico, Janica?
Minkälainen ihminen ei halua antaa lapselle nimeksi Karita vaan sen pitää olla Carita?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen ei halua antaa lapselle nimeksi Karita vaan sen pitää olla Carita?
Någon svenskatalande Lindfors?
Pöljintä on kun kk-niminen henkilö itse alkaa esiintyä cc-versiona: Maicci, Eicca, Riicca, Pecca.
Vierailija kirjoitti:
Kai minä olisin sitten mieluummin Sesilia kuin Cecilia :D
Tässä juuri näemme että tietyt nimet on alunperinkin kirjoitettu c:llä. Silloin niiden muuttaminen näyttää typerältä.
Siksi juuri esim. Janika on parempi kuin Janica, koska Janika on alunperin ollut k:lla.
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivänä joko todella rohkea tai todella piittaamaton. Tunnen opettajia ja tiedän, että nämä siirtävät c-lapsen päässään tiettyyn lokeroon jo lukiessaan nimilistat.
Ei ihme, että kouluissa on niin paljon pahoinvointia ja opetustulokset sitä sun tätä, kun opettajat ovat tätä luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on englanninkielisestä maasta ja ehdotti just nimeä Nico, Rosbergin mukaan. Mieheni on ekonomi.
Sulla mitään miestä ole. Eikä tällaista ehdottais paitsi jos eläisitte sun omaa fantasiaas 😁
No näin vaan meni. Häät oli viime kesänä ja vauvaa odotellaan.
Ehdotti myös Nicholasta ja Nicoa lempinimenä joka englanninkielisissä maissa ottaa usein virallisen etunimen aseman jopa työsähköpostissa.
Toimitusjohtaja Nico Rockefeller. Presidentti Nico Eisenhower. Kirjailija Nico Hornby.
Älä unohda muusikko Nico Cavea. Sen takavuosien hitti oli Tico-tico.
Minusta Carita on kauniimpi ja pehmeämpi kuin kova Karita ! Tosin etunimeksi en laittaisi.
Wilma ! En ymmärrä, miksi joku tahtoo vaikeuttaa elämäänsä ja lapsen elämää noin."Wilma tuplaweellä"....
Vierailija kirjoitti:
Pöljintä on kun kk-niminen henkilö itse alkaa esiintyä cc-versiona: Maicci, Eicca, Riicca, Pecca.
Riicca ja Pecca, enpä ole koskaan kuullut niistä c-versioita.
Jos minulle joskus syntyy poika, niin annan hänelle nimeksi Carcci (lausutaan Karski).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivänä joko todella rohkea tai todella piittaamaton. Tunnen opettajia ja tiedän, että nämä siirtävät c-lapsen päässään tiettyyn lokeroon jo lukiessaan nimilistat.
Ei ihme, että kouluissa on niin paljon pahoinvointia ja opetustulokset sitä sun tätä, kun opettajat ovat tätä luokkaa.
Sama koskee rekrytoijia kuulemma! Nauravat joukolla kennelinimi-lapselle tai wt-nimilapselle ennenkuin heittävät sen hakemukset silppuriin!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on englanninkielisestä maasta ja ehdotti just nimeä Nico, Rosbergin mukaan. Mieheni on ekonomi.
Sulla mitään miestä ole. Eikä tällaista ehdottais paitsi jos eläisitte sun omaa fantasiaas 😁
Ehdotti myös Nicholasta ja Nicoa lempinimenä joka englanninkielisissä maissa ottaa usein virallisen etunimen aseman jopa työsähköpostissa.
Toimitusjohtaja Nico Rockefeller. Presidentti Nico Eisenhower. Kirjailija Nico Hornby.
Englanninkielisissä maissa Niko k:lla on muuten naisen nimi. USAssa opiskellessani samalla vuosikurssilla oli kaksi Nikoa. Toisen sukunimi kuulosti skandinaaviselta, luulin nimilistoja katsoessani että nämä ovat miespuolisia mutta olivatkin naisia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama koskee rekrytoijia kuulemma! Nauravat joukolla kennelinimi-lapselle tai wt-nimilapselle ennenkuin heittävät sen hakemukset silppuriin!!!
Keksit krapulassa koko jutun ja laitoit uskottavuutta lisätäksesi sanan "kuulemma" sekaan. Kokeile saatko ensi viestiin lisää huutomerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Carita on kauniimpi ja pehmeämpi kuin kova Karita ! Tosin etunimeksi en laittaisi.
Mustakin on kivempi ceellä. Eikä muuten ollut wt-nimi 70-luvulla, kun oli kaikkia Carita-nimisiä staroja ja Mona Carita. Ehkä vanhemmat tavoittelivat jotain eksoottista nimellä?
Vierailija kirjoitti:
Wilma ! En ymmärrä, miksi joku tahtoo vaikeuttaa elämäänsä ja lapsen elämää noin."Wilma tuplaweellä"....
Kerrotko nimihullu, miten se vaikeuttaa elämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo joo. Se sun mahassa oleva "vauva" on eilistä siiderikaasua, ja kyllä se sieltä ulos tulee jos syöt jotain kuitupitoista. Sen saat sitten nimetä vaikka Nicho-Birjoksi.
Kylläpä ottaa itsetunnon päälle, että joku sinulle tuntematon ei asu Suomessa, on naimisissa ja perustaa perhettä. Voimia. 🙂
Mitä väliä, oikeasti? Jos joku haluaa antaa nimeksi Carita, hän antaa nimeksi Carita. Sallittakoon se hänelle. En myöskään tajua sitä, että ääkkösellinen ja -nen -päätteinen sukunimi ei sallisi kuin runollisesti sukunimeen sointuvan etunimen. Mä en ainakaan ole etunimiä miettinyt siltä kantilta, että miten se mahtaa rimmata sukunimen kanssa. Ei ole tapana puhutella ketään koko nimillä. Yleensä tulee käytettyä vain etunimeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajat tekevät parhaansa, mutta jos on kohdannut kymmenen Nicoa ja kaikki ovat olleet tietynlaisia, niin kyllä sen yhdennentoistakin kohdalla tietynlainen ennakkoluulo on. Tästä on ihan tutkimustuloksia Yhdysvalloista; Nico saa huonomman numeron kuin John. Se ei ole oikein, mutta se on inhimillistä.
Minä en antaisi lapselleni nimeksi Nicoa tai Janicaa. Enkä myöskään Mohammedia, Aishaa tai Tenhoa. Ajattelen, että ihan tavallisella tylsällä suomalaisella nimellä hänellä on parhaat mahdollisuudet olla oma itsensä.