Milloin hylkään lapseni?
Olen alkanut miettimään yksinhuoltajana ja feministinä tulevan miesoletetun lapseni ja minun tulevia suhteita. Hänestähän tulee väistämättä etuoikeutettu valkoihoinen keski-ikäinen heteromies, kun hän kasvaa vanhemmaksi.
Tällä hetkellä hän täysi-ikäisyyden kynnyksellä, mutta koska aika menee nopeasti on parin kymmenen vuoden sisään päässyt tuohon etuoikeutettujen joukkoon. Ei siinä, vaikka hänen lapsuus meni alkoholisti isän ja minun riitoja selvittäessä ja pienoisella lukihäiriöllä varustettuna ei koulunkäynnistäkään ole tullut mitään. Se, että sieltä ei ole mitään raketti-insinööriä ole tulossa, mutta toivon, että hän olisi edes kunniallinen kansalainen, joka saisi elätettyä edes itsensä.
Mutta kuitenkin minun filosofiani mukaan kun hän on miesoletettu, joten samalla hänen täytyy olla myös etuoikeutettu. Elikkä katkaisenko välit jo nyt varmuuden vuoksi vai seuraanko hänen elämäänsä 35-40 vuotiaaksi asti, jolloin hän alkaa lähennellä keski-ikää ja laitan välit poikki siinä vaiheessa? Tottahan olisi kiva myös nähdä mahdollisia lapsenlapsia tulevaisuudessa, mutta voiko sen tehdä näkemättä etuoikeutettua keski-ikäistynyttä lastani?
Blääh, 0/0