Kissa juttelee
Onko teillä muilla kissoja jotka juttelevat teille? Asiaan kuuluu tiivis katsekontakti koko ajan. Meillä menee suunnilleen näin:
Minä: onko sulla nälkä
Kissa: Krräää krää
Minä: on va ei?
Kissa: kkääkkräää
😻
Kommentit (25)
Meillä kissa kova juttelemaan ja ymmärtää kaikki mitä me sanotaan, mutta me ei useinkaan ymmärretä mitä kissa sanoo.
Meillä norskiuros (9 v.) tuon kaiken juttelun lisäksi osoittaa tassulla asioita, kuten nyt helteellä osoittaa, jos haluaa jonkin tuuletusikkunnan auki.
Meidän nyt jo autuaasti edesmenneet, puheliaat ulkoilevat kissat olivat erityisen innoissaan kun jotain poikkeuksellista tapahtui, kuten rankkasade tai ensilumen tulo. Mitkä selitykset tilanteesta kun tulivat sisälle. Pysyinpä ajantasalla ilmastonmuutoksista: )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kissat mau’u kun ihmisille
Kyllä maukuvat, toisilleenkin.
”The cat’s meow is her way of communicating with people. Cats meow for many reasons—to say hello, to ask for things, and to tell us when something’s wrong. Meowing is an interesting vocalization in that adult cats don’t actually meow at each other, just at people. Kittens meow to let their mother know they’re cold or hungry, but once they get a bit older, cats no longer meow to other cats. But they continue to meow to people throughout their lives, probably because meowing gets people to do what they want. Cats also yowl—a sound similar to the meow but more drawn out and melodic. Unlike meowing, adult cats do yowl at one another, specifically during breeding season.”
Olen jostain lukenut tai kuullut, että kissalle on kehittynyt monipuolinen ääntely nimenomaan ihmisen kanssa.
En tiedä, onko totta.
Kovasti nuo minunkin kissani kurnuttavar, naukuvat ja ääntä pitävät nimenomaan tutuille ihmisille, eivät niinkään toisilleen.