Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissa juttelee

Vierailija
28.07.2018 |

Onko teillä muilla kissoja jotka juttelevat teille? Asiaan kuuluu tiivis katsekontakti koko ajan. Meillä menee suunnilleen näin:
Minä: onko sulla nälkä
Kissa: Krräää krää
Minä: on va ei?
Kissa: kkääkkräää

😻

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on näinpäin:

Kissa: Gnääh gnäh

Minä: ai ruokaa pitäisi saada?

Kissa: Gnäh!

Minä: tuodaan tuodaan

M

Vierailija
2/25 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOUR mour mour mour grrrrr

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla naukuu koko ajan ja seuraa perässä.

Vanha piika

Vierailija
4/25 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kissat mau’u kun ihmisille

Vierailija
5/25 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kisu  kiipeää olkapäälle ja alkaa kiehnaamaan ja kehräämään kun sillä on nälkä. Helteillä shortsit jalassa vähän ikävämpi operaatio.

Vierailija
6/25 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yksipuolisia nuo kissojen jutunaiheet...

Vierailija
7/25 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissa joskus vastaa ihan oikein. Oli aikeissa hypätä pöydälle ja kysyin saako mennä pöydälle, katsoi minuun ja naukui eiei. Kerran katsoi ikkunasta pihalle rastaita, kysyin onko lintuja vastasi onon. Kerran oli menossa ovella ulos ja kysyin haluatko ulos vastasi joo. Kaikki naukumalla mutta selvästi kuulosti ihan puheelta. Ruokaa halutessaan sanoo ngängää.

Netissä on kissa joka naukui i love you.

Vierailija
8/25 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi kerjää ruokaa juuri tuolla tavalla kuin 1 kertoi.

Toinen maukuu kovaan ääneen tietty lelu suussa, muuten ei.

Kolmas herää uniltaan ja alkaa kovan huudon, kuin käskeäkseen jokaista ilmoittamaan sijaintinsa. Pitää käydä moikkaamassa.

Vierailija
9/25 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yksipuolisia nuo kissojen jutunaiheet...

Se johtuu vain siitä, kenelle juttelemme.

T. Kissa

Vierailija
10/25 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kissat mau’u kun ihmisille

Kyllä maukuvat, toisilleenkin.

Vierailija
11/25 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kissa joka töistä tullessani on aina jossain piilossa nukkumassa. Kun huutelen nimeltä, pieni naukaisu kuuluu aina jostain, kunnes löydän sen.  

Vierailija
12/25 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kissani ei osaa naukua, mutta jos sanon sen nimen ja vinkkaan sille silmää (tällä on kissojen elekielessä erityinen merkitys) vaikka toiselta puolelta huonettakin, se kurahtaa ja nakkaa päänsä ylös. Se tarkoittaa, että silitä.

Todella äänekäs ja sosiaalinen kissa. Kaikkia kurahduksia ja purahduksia päästää koko ajan, varsinkin, jos jää hetkeksi yksin, alkaa juttelemaan toiselle kissalleni. Yleensä löydän aamuyöstä toisen kissan sängystä vierestäni "turvasta", kun hermostuu tohon purisevaan perskärpäseen. :D

Vierailija
13/25 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle nau'utaan vaan silloin kun olis tarvetta sapuskalle, herkuille tai leikille. Huvittavinta on se kun kissa tulee joku lelu suussa ja märisee samalla "kurnnäykrämäär.. nääär!".

Vierailija
14/25 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tervehtii kun tullaan kotiin, tietty pyytää ruokaa jne mut kertoo myös kun aikoo mennä juomaan tai vessaan. Ääni on koventunut vanhuuden ja kuulon huonontumisen myötä.

Vierailija
15/25 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kissa on aina ollu tosi kiintynyt minuun ja seurailee minun tekemisiä jatkuvasti. Jos joskus "häviän" ilman että se tietää missä olen, niin se alkaa maukumaan ihan hirveästi ja kävelee pitkin kämppää.

Sit kun sanon sen nimen, se hiljenee ja tulee minun viereen nukkumaan.

Rasittava kissa, mutta aika söpö.

Vierailija
16/25 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus isommalle hädälle menoa edeltää melkoinen naukuminen. Vääntäneekö oikeasti mahaa vai ilmaiseeko asian tärkeyden ? Muuten on pieni ääninen ja kurahtelee useimmiten, varsinkin hypätessään kuuluu kiva pieni kurrr.

Vierailija
17/25 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kollilla on varmaan toistakymmentä repliikkiä eri tilanteisiin: ruokaan, ulkoiluun, rapsutukseen, tylsyyteen, nukkumaanmenoon, yleiseen tyytyväisyyteen, vitutukseen jne. Tunnistan ne jo aika hyvin ja on kiva jutella sen kanssa 😁

Vierailija
18/25 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen 9-vuotiaista akoista juttelee tosi paljon, keittiössä kun haluaa herkkua tai ruokakupin pohja paistaa. Joskus tekee sellaisia mourukonsertteja, esim yöllä. Toinen taas ei oikein nau'u vaan piipittää :D Sit pitää sellaisia nääk-ääniä, sanotaan niitä Napa-ääniksi (lempinimi kissalle) :)

Vierailija
19/25 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskollani on hyvin puhelias kissa. Onneksi sen tarinoi miellyttävän pehmeällä äänellä vähän kehräyksen sekaisia grrrgurnaaaaauuu-lauluja. Mieheni osaa imitoida sitä kissaa hyvin ja he aina käydessämme käyvät keskenään aivan hillittömiä vuoropuheluita. Kun kissa kuulee ovelta mieheni äänen, se heti tulee  silitettäväksi ja he alkavat vaihtaa "kuulumisia".

Vierailija
20/25 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ragdollpoikani (6v.) on rodunomaisesti melko hiljainen, joka ei tarkoita, ettei se juttelisi. Lähinnä sellaista kurr ääntelyä.Käyttää sitä vastaamiseen. Esim. "mennäänkö nukkumaan?" Aamuista liha-ateriaa antaessani tulee hieman kuuluvampi grrr nau ja knääk! Joskus sellaisia hymähdyksen kaltaisia ääniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän